نوشته شده توسط : adorn

یکی دیگر از مسائل با اهمیتی که افراد به هنگام خرید تشک خواب باید به آن توجه کنند سایز و اندازه تشک خواب است و این مسئله برای افراد درشت اندام و قد بلند اهمیت بیشتری دارد.هدف ما از نوشتن این مطلب معرفی تشک های کویین و کینگ می باشد و می خواهیم در مورد سایزهای استاندارد انواع تشک ها بیشتر بدانیم. یقین داریم که با خواندن این مقاله برای خرید تشک انتخاب بهتری خواهید داشت پس با ما همراه باشید.

تشک دو نفره مناسب چه سایزی است؟

در خرید تشک دو نفره یکی از نکات مهم توجه به اندازه تشک خواب می باشد. باید بدانید که یک تشک خواب استاندارد دو نفره ۲۰۰ سانتی‌متر طول و ۱۶۰ یا ۱۸۰ سانتی‌متر عرض دارد. امروزه عرض‌های مختلف تشک خواب دو نفره، تحت عنوان کینگ (King) و کویین (Queen)  در بازار عرضه می شود. با همراه باشید تا درباره ی تشک کویین و کینگ بیشتر بدانیم.

منظور از تشک کوئین چیست؟

امروزه تشک های خواب کوئین، جزء پرطرفدارترین تشک های دو نفره می‌باشد. سایز استاندارد تشک خواب‌های کویین، دارای ۱۶۰ سانتی‌متر عرض ، ۲۰۰ سانتی‌متر طول و ۴۵ تا ۵۰ سانتی‌متر ارتفاع می‌باشد. تخت هایی که برای این نوع تشک ها استفاده می شود علاوه بر اینکه فضای کافی به هر فرد اختصاص می‌دهد فضای کمتری را نیز اشغال می‌کند. اگر بدنبال یک تشک خواب دو نفره هستید ما به شما تشک کوئین را پیشنهاد می دهیم. برای خرید آنلاین تشک مورد نظر خود می توانید به سایت آقای تشک مراجعه کنید.

خرید تشک . تشک کوئین و کینگ

منظور از تشک خواب دو نفره کینگ چیست؟

 تشک خواب های کینگ و تخت خواب های مختص آنها از بزرگترین سایزها محسوب می شوند. از همین رو  تشک های کینگ بیشترین فضا را به هر فرد اختصاص می‌دهد. برای استفاده از این نوع تشک ها واضح است که باید اتاق بزرگی را در اختیار داشته باشید زیرا فضای زیادی را اشغال می کنند. یک تشک خواب استاندارد کینگ، ۱۸۰ سانتی‌متر عرض، ۲۰۰ سانتی‌متر طول و ۴۵ الی ۵۰ سانتی‌متر ارتفاع دارد.

استفاده از تشک های کینگ برای چه افرادی توصیه می شود؟

۱. برای افرادی که  دارای جثه بزرگی هستند.

۲. زوج‌هایی که دارای فرزند می باشند و  در هنگام خواب، کودکشان را در کنار خود می‌خوابانند.

۳. افرادی که در هنگام خواب زیاد غلت می‌زنند. به اصطلاح برای افراد بدخواب بی نهایت توصیه می شود که دیگر نگران پرت شدن خود از روی تخت نیستند.

تشک کوئین و کینگ مناسب چه افرادی است؟

 برای خرید یک تشک باید شناخت کافی نسبت به نوع تشک داشته باشید و مزایای استفاده از آن را بدانید تا با یک انتخاب مطمئن تشک مورد نظر را خریداری کنید.یک تشک با سایز کوئین برای بیشتر زوج ها، انتخاب مناسبی است. این سایز یک اندازه ی استاندارد است و فضای خیلی زیادی از اتاق شما را اشغال نمی کند. با این حال، اگر یکی از کودکان شما نیز با شما می خوابد یا شما جثه ی بزرگتری نسبت به عموم جامعه دارید می توانید سایز کینگ را بررسی کنید. این گزینه برای زوج هایی که دارای حیوان خانگی هستند نیز مناسب است. گاهی ممکن است گربه ی شما نیز در کنار شما روی تختتان به خواب فرو رود. عرض تشک های کینگ مقداری بزرگتر از عرض تشک های کوئین است. به همین ترتیب یک سایز کینگ فضای بزرگتری برای خواب فراهم می کند. اگر شما از جمله افراد خیلی قد بلند هستید یا جثه ی بزرگی دارید بهترین انتخاب شما یک تشک با سایز کالیفرنیا کینگ است. تشک های با عرض 140 نیز می توانند زوج هایی که اتاق خواب کوچکتری دارند مناسب باشد، البته به این شرط که جثه ی بزرگی نداشته باشند.

آیا سایزهای استاندارد تشک های خواب را می دانید؟

برای خرید یک تشک خواب مناسب لازم است که سایزهای استاندارد تشک های خواب را بدانید تا تشکی که مورد نیاز شما می باشد را انتخاب کنید.برای اطلاع از سایز استاندار تشک های خواب مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

سایزهای استاندارد تشک ها عبارتند از:

200*200 سانتی متر ، یا سایز سوپر کینگ (Super King)
180*200 سانتیمتر ، یا سایز کینگ (King)
160*200 سانتیمتر ، همان سایز کوئین (Queen)
140*200 سانتیمتر ، سایز یک و نیم نفره
120*200 سانتیمتر ، سایز یک نفره بزرگ
100*200 سانتیمتر ، یک نفره ای که کمتر مرسوم است
90*200 سانتیمتر ، سایز یک نفره
80*180 سانتیمتر ، سایز نوجوان
70*130 سانتیمتر ، سایز نوزاد

نکات مورد توجه برای خرید تشک

مهم‌ترین نکته‌ای که برای خرید تشک می توان از آن نام برد این است که هنگام خرید تشک خواب، اول به‌راحتی خود فکر کنید و بعد به مدل تخت خواب اهمیت دهید. راحتی شما در گرو انتخاب صحیح  تشک مناسب است. اگر هنوز نمی‌دانید که چه نوعی از تشک برای شما مناسب است می‌توانید از سایت آقای تشک دیدن کنید و با توجه به راهنمای کامل این سایت برای خرید تشک اقدام کنید.

برای تشک های خود رویه تشک تهیه کنید

به دلیل غیر قابل شستشو بودن تشک های کینگ و کوئین، بهترین وسیله برای حفظ نظافت و پاکیزگی و دوام بیشتر رویه این نوع تشک ها استفاده از محافظ تشک می‌باشد.که هم از نظر بهداشتی مورد تایید می باشد و هم نسبت به شست و شوی تشک تهیه رویه کاری راحت و آسان است.

اندازه استاندارد تشک کوئین

رایج ترین اندازه تشک دونفره در دنیا همین تشک کوئین می باشد که به اندازه کافی بزرگ است و دو نفر به راحتی در آن جا می شوند به طوری که هر کدام می توانند فضای مناسبی برای حرکت و تغییر حالت  در هنگام خواب داشته باشند.

اندازه تشک استاندارد کوئین 160 در 200 است که حتی جای کافی برای خوابیدن بچه یا حیوان خانگی در کنار شما را نیز فراهم می کند. این تشک ها برای اتاق مهمان نیز خیلی معمول هستند و همچنین در خانه های بزرگ ممکن است برای نوجوانان نیز از این سایز استفاده شود.

اندازه  استاندارد تشک کینگ

رایج ترین ابعاد تشک دو نفره بعد از اندازه کوئین مربوط به سایز کینگ است که کمی نسبت به کوئین عریض تر و پهن تر است. عرض این تشک معمولا حدود 180 سانتیمتر است، که فضای کافی برای افرادی که زیاد در خواب حرکت می کنند فراهم می کند.  همانطور که گفته شد یکی از مزایای تشک کینگ برای خانواده هایی است که بچه کوچکی دارند که شب ها با پدر و مادر می خوابد.

این اندازه برای خانه هایی که اتاق های بزرگ دارند مناسب است. از آنجایی که ابعاد سرویس خواب کمی بزرگ تر از تشک خواهد بود باید حاشیه های آن را نیز هنگام اندازه گیری اتاق خوابتان در نظر بگیرید.

دو اندازه بزرگ تر دیگر نیز برای تشک خوشخواب دونفره وجود دارد. سایز کالیفرنیا کینگ به لحاظ طول کمی بزرگ تر از اندازه کینگ بوده و برای افراد قد بلندتر مناسب است. ابعاد دیگری که کمتر رایج است ابعاد مربع یا دایره هستند که معمولا در سایز بزرگ 200 در 200 سانتیمتر عرضه می شوند.

اندازه استاندارد تشک ها تقریبا در همه برندهای معتبر مشابه است و تفاوت هایی در حد چند سانتیمتر ممکن است وجود داشته باشد اما در عین حال تنوع نیز دارند. به این معنی که تشک دونفره در چند سایز مختلف و تشک یک نفره نیز در چند سایز عرضه می شود که شما می توانید نسبت به نیازتان انتخاب کنید.

اندازه استاندارد تشک دو نفره و یک نفره چقدر است؟

انتخاب ابعاد تشک مناسب همیشه کار ساده ای نیست. ما در این یادداشت می خواهیم به شما کمک کنیم تا بهترین سایز تشک مناسب خودتان را که بتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد پیدا کنید. بطور کلی اندازه خوشخواب به دو گروه یک نفره و دونفره تقسیم می شود و هر کدام از این گروه ها سایزهای مختلفی دارند.

قیمت تشک کوئین و کینگ چنده؟

با توجه به نوسانات امروزه قیمت ها در بازار قیمت این نوع تشک ها نیز متغیر می باشد و برای اطلاع دقیق از قیمت تشک ها می توانید با کارشناسان فروش سایت ارتباط برقرار نمایید.

بهترین سایز تشک خواب دو نفره برای زوج ها کدام است؟

داشتن یک تشک خواب مناسب هم برای شما و هم برای همسرتان خوابی طولانی، آرامش بخش و استراحتی کامل فراهم کند. بنا بر مطالعات زیاد و متعدد، در بررسی تناسب تشک با نیازهای خواب افراد،یکی از مهمترین عوامل موثر اندازه آن است. همچنین اگر شما و همسرتان روی تشکی بخوابید که خاصیت حرکت بر روی سطح تشک را نداشته باشد، احتمالا خواب بدی خواهید داشت.

ابعاد تشک خوشخواب دو نفره یکی از عوامل مهم و موثر بر کیفیت خواب است که به ترجیحات شخصی افراد وابسته بوده و اگر درست انتخاب شود به سادگی می تواند نیازهای شخص را رفع کند. یکی از دلایلی که شما و همسرتان ممکن است نیاز به تشک بزرگتری داشته باشید این است که ممکن است تمایل به حرکت و تغییر حالت خواب در طول شب داشته باشید. عادات خواب شما نقش اساسی هنگام تصمیم گیری در مورد اندازه تشک دارد. با خواندن این مقاله حتما آگاهی و شناختتان نسبت به تشک های خواب بیشتر شده است و براحتی می توانید تشک خواب مورد نظرتان را از سایت آقای تشک بصورت آنلاین خریداری نمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

الیاف درون تشک در هماهنگی با فنرها کار می کند. به عنوان یک قانون عمومی، هر چه درون یک تشک پرتر باشد، و هر چه کیفیت آنها بهتر باشد،احساس باشکوه تری به شما می دهد. تجربه نشان داده که الیاف مصنوعی، کیفیت پایین تری نسبت به الیاف طبیعی دارند. کرک و پشم خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری، ضد قارچی دارند که آن را برای ناراحتی های حساسیت و یا آسمی ایده آل می سازند. همچنین، این الیاف خاصیت ارتجاعی طبیعی دارند، که راحتی را برای شما ضمانت می کند. اما برای خرید تشک کدام نوع الیاف بر بقیه اولویت دارد؟ آیا الیاف تشک مناسب همه افراد می باشد؟ با ما همراه باشید تا شما در خرید تشک استاندارد کمک کنیم :

الیاف درون تشک از چه موادی تشکیل شده است؟

فواید داشتن تشک فنری پر شده یا کیسه های الیاف

مسلماً یک تشک فنری- الیافی شیرین ترین خواب را برای شما به وجود می آورد. تشک هایی، فنرها به هم متصل نیستند؛ و این امکان را دارند که به صورت تکی حرکت کنند و به طور موثری از بدن شما حمایت کرده و فرم بگیرند. آنها از مواد اولیه ی با کیفیتی ساخته شده اند و در مدل های مختلف به فروش می رسند تا سطوح مختلفی از راحتی برای مشتریان فراهم می کنند.

تجربه ثابت کرده است که الیاف مصنوعی، کیفیت پایین تری نسبت به الیاف طبیعی دارند.

کرک و پشم خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری، ضد قارچی دارند که آن را برای ناراحتی های حساسیت و یا آسمی ایده آل می سازند. همچنین، این الیاف خاصیت ارتجاعی طبیعی دارند، که راحتی را برای شما تضمین خواهند کرد.

اگر پارچه استفاده شده در تشک دارای درصد مناسبی از الیاف طبیعی نباشد، ممکن است سبب بروز بیماری های آلرژیک و ناراحتی های پوستی شود.

بهترین تشک برای خوابیدن، تشکی است که از سطح تخت بالاتر بیاید و کم ارتفاع نباشد.

محتویات تشک ها و نوع مواد تشکیل دهنده آنها در انواع مختلف این محصول متفاوت است و در نمایندگی برندهای ایرانی می توانید ماکت مواد تشکیل دهنده هر تشک را از نزدیک ببینید.

مهم ترین نکته در انتخاب تشک تخت خواب، بررسی تاثیر آن بر سلامت جسمانی است.

تشک مخصوص خواب باید کمی از حد متوسط نرمی و سفتی، سفت تر باشد. این حالت سفتی تقریبا شبیه سفتی تشک تخت معاینه در مطب پزشکان است.

تشک‌های امروزه از پنبه و پشم ارگانیک گرفته تا لاتکس، فوم، موی دم اسب، الیاف نارگیل، و حتی گیاهان دریایی تولید می‌شوند و به همین دلیل انتخاب‌های زیادی در بازار برای ما وجود دارد. در این مطلب می‌خواهیم تشک‌های طبیعی (تشک‌هایی که از مواد طبیعی ساخته‌ شده‌اند) را به شما معرفی کنیم.

امروزه تشک‌ها و کالاهای خواب دوست‌دار محیط زیستی تولید می‌شوند که آگاهی از آن‌ها کمک زیادی به افزایش کیفیت خواب ما می‌کند.

بهترین الیاف تشک کدام نوع است؟ . خرید تشک

بهتر است بدانیم:

سه نوع تشک وجود دارد: فنری (که اکثر ما از این نوع تشک استفاده می‌کنیم و در درون خود دارای فنرهای فلزی است)، فوم یا لاتکس، و پرشده. این تشک‌ها دارای تنوع زیادی در بازار هستند و اگر نوع مورد نظر خود را بشناسید در خرید تشک راحت‌تر و موفق‌تر عمل می‌کنید.

بسیاری از الیاف مصنوعی به‌شدت قابل اشتعال هستند و به همین دلیل اکثر کشورهای دنیا این قانون را تصویب کرده‌اند که برای استفاده از الیاف مصنوعی باید از مواد ضداشتعال در تولید این نوع محصولات استفاده شود. اما در ساخت تشک‌های تمام‌طبیعی از مواد طبیعی که در برابر آتش گرفتن مقاوم هستند و به همین دلیل در فرایند ساخت آن‌ها هیچ نوع فعالیت شیمیایی انجام نمی‌شود استفاده می‌شود. خطرناک‌ترین نوع مواد مصنوعی PBDEها هستند که استفاده از آن‌ها در تولید محصولات در اکثر کشورها ممنوع شده است.

تشک الیاف نارگیل و گیاهان دریایی

برخی از شرکت‌ها تشک‌هایی تولید می‌کنند که در آن‌ها از مواد طبیعی مختلفی مانند الیاف نارگیل، لاستیک طبیعی، گیاهان دریایی، و پشم و پنبه طبیعی استفاده شده است. این نوع تشک‌ها زیرمجموعه تشک‌های پرشده هستند.

تشک پشم و پنبه طبیعی

اگر به دنبال یک تشک فنری سنتی هستید که در تولید آن‌ها از مواد شیمیایی استفاده نشده است به سراغ برندهایی بروید که در تولید آن‌ها از پشم و پنبه طبیعی استفاده شده و دارای گواهینامه‌ها و استانداردهای این حوزه هستند.

تشک‌های ارگانیک

تشک‌های فنری ارگانیکی در بازار وجود دارند که دارای استاندارد جهانی منسوجات ارگانیک (GOTS) هستند و از استانداردهای حفظ محیط زیست پیروی می‌کنند. قیمت این تشک‌ها نسبتا گران است.

تشک های تمام‌ پشم

اگر به دنبال تشک‌های لوکس‌تر و زیباتر هستید می‌توانید از تشک‌هایی که تماما از پشم ساخته شده‌اند استفاده کنید. پشم قابل ارتجاع است، جریان هوا به راحتی از آن عبور می‌کند، آتش نمی‌گیرد، و عایق خوبی هم هست. مزیت دیگر این نوع تشک‌ها این است که پس از چند سال استفاده می‌توان دوباره درون آن‌ها را با پشم پر کرد.

تشک های تمام‌ طبیعی

شرکت‌های تولید تشکی وجود دارند که مانند 150 سال پیش تشک تولید می‌کنند. فرایند تولید این نوع تشک‌ها کاملا دستی است و از ترکیبی از موی دم اسب، پنبه، کتان، و پشم ساخته می‌شوند. این تشک‌ها ارزان نیستند اما واقعا خوابیدن روی آن‌ها تجربه‌ای تکرارنشدنی است.

تشک‌های ارگانیک مخصوص تخت‌خواب نوزاد

همان‌طور که می‌دانید نوزادان زمان زیادی را در تخت‌خواب خود سپری می‌کنند و به همین دلیل داشتن یک تشک خوب بسیار ضروری و مهم است. امروزه تشک‌های تمام‌طبیعی در بازار وجود دارد که مختص نوزادان ساخته شده‌اند و دارای استانداردهای مربوط به محیط زیست نیز هستند.

تشک لاتکس طبیعی

منشا لاتکس طبیعی درخت است و وقتی لاتکس طبیعی تبدیل به یک تشک می‌شود، حسی شبیه تشک‌های مموری فوم دارد. این نوع تشک‌ها دارای هیچ نوع مواد شیمیایی نیستند و آتش نمی‌گیرند. فقط تنها نکته‌ای که باید در مورد این نوع تشک‌ها در نظر داشت این است که برخی از افراد به لاتکس حساسیت دارند.

تشک ترکیب لاتکس طبیعی و مصنوعی

به‌عنوان جایگزینی برای تشک‌هایی که تماما از لاتکس طبیعی ساخته شده‌اند، تشک‌هایی در بازار وجود دارند که از ترکیبی از لاتکس طبیعی و مصنوعی تولید شده‌اند و قیمت آن‌ها از نوع تمام‌طبیعی آن ارزان‌تر است. این نوع تشک‌ها دارای 85 درصد لاتکس طبیعی و 15 درصد لاتکس مصنوعی و پشم هستند.

تشک‌های فومی فشرده

تشک‌های فومی و تشک‌هایی که از لاتکس مصنوعی تولید شده‌اند از مواد شیمیایی نفتی تجدیدناپذیر ساخته می‌شوند. اما برخی از تشک‌ها از فوم فشرده ساخته می‌شوند و نسبت به تشک‌های ذکر شده آسیب کم‌تری به طبیعت می‌زنند. این تشک‌ها دارای استانداردهای مربوط به محیط زیست هستند و در ساخت آن‌ها از مواد شیمیایی قابل اشتعال استفاده نمی‌شود.



:: برچسب‌ها: خرید تشک رویال , خرید تشک برای کمر درد, قیمت تشک, خرید تشک طبی فنری, خرید تشک طبی ,خرید تشک ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

حتما وقتی برای خرید تشک به بازار مراجعه کردید نام تشک طبی فنری را زیاد شنیده اید، تشک های طبی فنری از دیرباز مخاطبان خاص خود را داشته است و تقریبا نمره خوبی در عملکرد خود میان مصرف کنندگان کسب کرده است. اما آیا خرید تشک طبی فنری مناسب همگان است؟ تشک طبی فنری چه فرقی با بقیه تشک ها دارد؟ تشک طبی فنری از چه نوع الیاف و فنری اسخته شده است؟ اگر قصد خرید تشک طبی فنری را دارید این مطلب را انتها مطالعه کنید با ما همراه باشید :

چرا تشک طبی فنری مورد استقبال عموم مصرف کنندگان قرار گرفته است؟

بدن ما به لحظه لحظه خوابی عمیق و راحت محتاج است و حتی یک ثانیه که به خاطر تشک، احساس ناراحتی کنیم این آرامش را بر هم می‌زند. یک تشک مناسب باید تراز مناسبی را بین مفاصل و کمر شما ایجاد کند؛ در غیر این صورت بعد از خواب احساس کسالت و کوفتگی بدن خواهید داشت.

خواب مهم‌ترین ابزار بدن برای تصرف مجدد انرژی است. اما در غیاب یک تشک مناسب ( تشک فنری، تشک طبی و ...) هرگز زیرساخت درستی برای خواب فراهم نمی‌شود. احتمالا همین الان می‌توانید شب‌هایی را با خودتان مرور کنید که بستر یا تشک نامناسب خواب را به شما حرام کرده است؛ نه؟

تشک‌های طبی بهترین گزینه برای پیشگیری از عود مجدد درد مفاصل و التیام درد آرتروز هستند. تشک‌های طبی کالای خوابی جدیدتر و مدرن‌تر هستند که خود را با تکنولوژی روز و نیازهای بدنی عصر حاضر تطبیق داده‌اند. البته که تشک‌های فنری هرگز از دور رقابت حذف نشده‌اند؛ اما اکنون بسیاری از افراد شاغل و پشت میزنشین به استفاده از تشک طبی روی آورده‌اند.

تشک طبی فنری مناسب چه افرادی است؟

تشک‌ طبی برای دو دسته از افراد بیش‌ترین کاربرد را دارد:

افرادی که به سلامت فیزیکی خود اهمیت می‌دهند؛ اما به واسطه شغل و فعالیت اقتصادی خود از درد متناوب استخوان رنج می‌برند.
افرادی که دچار بیماری‌های ستون فقرات، مفاصل، گردن و دست بوده و به دنبال حفظ حالت طبیعی بدن هنگام خواب هستند.

تشک طبی ساختار واحدی ندارد. تشکیلات اغلب تشک‌هایی که به صورت جداگانه و به عنوان تشک لاتکس، مموری فوم و فنر پاکتی عرضه می‌شوند در نوع نیز طبی وجود دارد. بنابراین با تشک طبی می‌توانید از ترکیب پیچیده فوم بهترین تشک‌های دنیا در یک تشک بهره‌مند شوید.

نکته قابل توجه این است که اکنون برندها تشک فنری را به صورت مستقل تولید نمی‌کنند. این تشک‌ها با تشک‌های طبی تلفیق شده‌اند و محصول ایده‌ال تشک طبی فنری برای کسانی که به تشک فنری عادت دارند تولید شده است

به چه تشک هایی طبی فنری گفته می شود؟ خرید تشک

مزایای تشک‌های طبی فنری جدید نسبت به مدل های قدیمی چیست؟

اما تشک‌های طبی فنری این مدل که به تازگی وارد بازار شده و به سرعت جای خود را در میان خریداران باز کرده است به دلیل طراحی خاص خود، حمایت کاملی از ستون فقرات به ارمغان می‌آورد که منجر به سلامت هر چه بیشتر بدن در هنگام خواب می گردد. همچنین این تشک‌ها نسبت به مدل‌های بالایی دارای عمر بالاتری هستند. اما انتخاب صحیح این نوع از تشک‌ها نیاز به داشتن آگاهی از ویژگی هایی است که یک تشک طبی استاندارد دارد.

این تشک ها خیلی سفت نیستند

این تشک‌ها باید دوخت محکمی داشته باشند تا در طول زمان دچار شکافتگی نشوند. همچنین سطح این تشک‌ها نه تنها نباید بیش از حد سفت باشند، بلکه داشتن مقداری نرمی و انعطاف برای آنها ضرویست. تشک‌های بیش از حد سفت باعث آسیب به ستون فقرات و انحراف در آن می‌شوند. البته به این مورد هم دقت کنید که تشک‌های بیش از حد نرم هم باعث کمر درد شما می‌شوند. این موارد را می‌توانید با تست تشک به وسیله دراز کشیدن روی آن در مدت حداقل 15 دقیقه متوجه شوید.

تشک مموری فوم

از دیگر امکاناتی که برای این نوع از تشک‌ها ضروریست مموری فوم می‌باشد. مموری فوم ها به حمایت حداکثری تشک از ستون فقرات کمک می‌کنند. مموری فوم‌ها از یک لایه فوم با چگالی متفاوت تشکیل شده‌اند. این فوم وقتی در معرض وزن و دما قرار بگیرد فرم بدن را به خود گرفته و آسایش بیشتری را برای فرد ارائه می‌کند. همچنین باعث کمتر شدن ارتعاش در تشک های دو نفره می‌شود. یکی از مهم‌ترین عوامل برهم خوردن خواب در طول شب همین تکان‌های ناشی از حرکت افراد در تخت دو نفره می‌باشد که به کمک مموری فوم برطرف می‌شود.

نوع فنر تشک طبی فنری

به فنرها دقت کنید. نباید ملاک خود را تعداد فنرها قرار دهید. در تشک‌هایی که فنرهای منفصل دارند، هر فنر به صورت مجزا از ستون فقرات شما حمایت کرده که مناسب‌تر است. دیگر مزیت تشک‌های طبی فنری با فنر مستقل آرامش بیشتر در خواب است. زیرا با جابجا شدن دیگری روی تشک، شما کمتر متوجه آن می‌شوید، مخصوصا وقتی خوابتان سبک باشد. همچنین باید به فنرهای تشک به صورت ویژه دقت کنید. فنرها باید از جنس آلیاژ آلومینیوم یا آهن باشند که هم عمر بالایی داشته باشند و هم در مواجه با وزن‌های بالا دچار گودی و تغییر شکل دایمی نشوند

جنس الیاف تشک طبی فنری

جنس الیاف باید بگونه‌ای باشد که برای افراد حساسیت ایجاد نکند. در این جاست که تشک‌های تقلبی می‌توانند خطرهای جبران ناپذیری برای افراد ایجاد کنند. مشکلاتی از قبیل حساسیت‌های پوستی و تنفسی. پس اگر پیش زمینه این بیماری‌ها را دارید، توصیه می‌کنیم قبل از خرید این تشک‌ها با پزشک خود مشورت کنید. یکی از بهترین موادی که به عنوان الیاف در این نوع تشک‌ها به کار می‌رود پلی استر فشرده می‌باشد.

گارانتی تشک طبی فنری

به جرات می توان گفت که داشتن گارانتی معتبر، تضمین کننده کیفیت مواردی است که در بالا مورد اشاره قرار گرفت. معمولا اکثر تشک‌های اصلی و معتبر دارای گارانتی تعویض و تعمیر هستند به گارانتی بعضی از آن ها به چندین سال هم می‌رسد. اگر از شرکت‌های معتبر تولیدکننده تشک، خرید کنید تشک شما دارای گارانتی تعمیرات و تعویض خواهد بود.

تاریخچه تشک طبی فنری

تشک فنری از ابتدای دهه 1870 مورد استفاده قرار می گرفته است. معمولا تمامی تشک های فنری دارای ساختار تقریبا یکسانی هستند. لایه پشتیبان که از فنرهای آهنی تشکیل شده است زیر لایه ای که از جنس نرم تر نظیر فوم، مموری فوم یا حتی لاتکس قرار می گیرد. که شامل انواع فنر بونل (قدیمی ترین نوع تشک فنری که فنرها توسط سیم های آهنی به هم متصل شده اند) یا فنر پاکتی (که فنرها در پاکت های جداگانه قرار دارند) و ... می باشد که بر اساس اندازه و قطر فنر، ارتفاع آن، اتصال یا عدم اتصال فنرها، جنس رویه راحت و ... دارای تنوع می باشند.

مقایسه تشک مموری فوم و تشک طبی فنری

پشتیبانی تشک

تشک طبی فنری به علت ساختار خاص خود که تشکیل شده از یک سطح صاف و فنرهایی در لایه زیرین می باشد دارای پشتیبانی خاص خود می باشد که بر اساس ارتفاع فنر و ضخامت آن می توانند پشتیبانی بسیار خوبی برای شما فراهم سازند. البته این موضوع وجود دارد که در اثر گذر زمان تشک دچار فرورفتگی خواهد شد.

تشک مموری فوم نیز پشتیبانی بسیار عالی برای خواب خواهد داشت به طوری که بر اساس تراکم فوم پشتیبانی و راحتی آن تفاوت خواهد کرد.

موضوعی که تفاوت این دو تشک را در راستای پشتیبانی نشان می دهد، وزن است. در وزن های بالا استفاده از تشک مموری فوم مخصوصا تشک مموری فوم نرم یا با تراکم کم منجر به فرو رفتن در تشک خواهد شد که هم منجر به ناراحتی خواب و هم منجر به بروز گرما بر روی تشک مموری فوم خواهد شد این در حالی است که بر روی تشک طبی فنری این اتفاق نمی افتد. پس در خرید تشک برای افراد سنگین وزن دقت کنید.

احساس راحتی تشک

تشک های طبی فنری به علت ساختارشان سفتی بیشتری نسبت به سایر تشک ها از خود نشان می دهند که این به علت باریک بودن لایه راحتی بر روی فنرها می باشد. البته در انواع مختلف تشک فنری می توان سفتی و احساس متفاوتی را تجربه کرد.

تشک مموری فوم به علت ساختار شکل پذیر خود منجر به راحتی بیشتری خواهد شد که علاوه بر جلوگیری از کمر درد و گردن درد برای اکثر موقعیت های خواب مناسب است

نقاط فشار تشک

در تشک طبی فنری نقاط فشار بیشتری به بدن وارد می شود که مخصوصا برای افرادی که به پهلو می خوابند منجر به درد در ناحیه شانه و لگن خواهد شد اما تشک مموری فوم به خوبی از ایجاد فشار و درد در نقاط فشار جلوگیری می کند. بدین ترتیب برای قسمت های سنگین تر بدن شرایطی را فراهم می کند تا در تشک بیشتر فرو روند تا در عین پشتیبانی، احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

گرما در هنگام خواب روی تشک

در ارتباط با گرما و دمای خوابیدن بر روی تشک، انواع مختلف تشک رفتار خاص خود را بروز می دهند. تشک مموری فوم منجر به بالا بردن دمای خواب خواهد شد و با توجه محبوس شدن گرما در تشک و متراکم بودن مموری فوم، دمای بدن به مرور زمان بالاتر می رود.

اما تشک طبی فنری که یکی از بهترین تشک ها در زمینه گردش هوا می باشد منجر به بالا رفتن دمای خواب نخواهد شد و خواب خنکی را برای شما به ارمغان می آورد.

بوی تشک

شاید شنیده باشید که تشک مموری فوم بوی ناخوشایندی دارد. این به این دلیل است که تشک مموری فوم دارای ترکیبات شیمیایی می باشد که مخصوصا در ابتدای استفاده بوی نامناسبی متصاعد می کند. البته در صورتی که تشک را پس از باز کردن برای چند روز به دیوار تکیه دهید بوی آن از بین می رود. هرچند استشمام این بو، برای سلامتی مضر نمی باشد ولی ممکن است افراد حساس نتوانند آن را تحمل کنند که در نتیجه تشک طبی فنری انتخاب بهتری برای آن ها می باشد.

قیمت تشک طبی فنری

از نظر هزینه ممکن است تشک طبی فنری و تشک مموری فوم در یک بازه قیمتی قرار بگیرند معمولا تشک مموری فوم از تشک طبی فنری گران تر است. البته برخی از مدل های تشک طبی فنری از تشک معمولی مموری فوم ممکن است گران تر باشد اما هرچه به تراکم تشک مموری فوم افزوده می شود و درجه سفتی تشک بالاتر می رود قیمت آن نیز بیشتر می شود.

طول عمر تشک

تشک های مموری فوم طول عمر بیشتری در مقایسه با تشک طبی فنری دارند، تشک مموری فوم به طور معمول هفت سال و تشک طبی فنری پنج سال عمر مفید دارند. عمر مفید تشک طبی فنری بسته به نوع و ضخامت فنر و همچنین سیم های متصل کننده متفاوت است و به همین صورت طول عمر تشک مموری فوم نیز بسته به تراکم تشک بیشتر خواهد شد



:: برچسب‌ها: خرید تشک کینگ, خرید تشک دو نفره ,خرید تشک یک نفره, خرید تشک آنلاین, قیمت تشک طبی, خرید آنلاین تشک ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

با بالا رفتن سن و تحلیل قوای جسمانی، بدن ما هرچه پیرتر می شویم تغییر می کند ، همچنیین برای یک خواب راحت در این سن و برای افراد مسن الزامات تشک آنها نیز تغییر می کند.  انتخاب یک تشک عالی و مناسب با شرایط سالمند ، موضوعی است که باید برای جلوگیری از بسیاری از شرایط ناخوشایند و در عین حال ، کمک برای سلامت بدن، در اولویت قرار گیرد. یکی از مهمترین مواردی که باید سالمندان توجه داشته باشند ، به خصوص اگر احساس تنش مفاصل یا درد در ناحیه کمر ، شانه ، باسن یا گردن دارن ، تشک آنها می باشد. در این مقاله به بحث تشک مناسب برای سالمندان می پردازیم با ما همراه باشید و از مطالب مفید این مقاله استفاده کنیدو در یابید در خرید تشک برای سالمندان و افراد مسن به چه نکاتی باید توجه کنیم:

 اهمیت خرید تشک مناسب برای سالمندان

انتخاب بهترین تشک مهمترین تصمیم در ارتباط با خواب و استراحت می باشد. در صورتی که خرید تشک برای فردی با 65 سال سن و یا بیشتر مد نظر باشد باید درد در نواحی کمر، شانه ها، لگن، گردن و سایر نقاط حساس در نظر گرفته شود. ممکن است تشک انتخاب شده، محبوب ترین تشک برای بسیاری از مردم باشد اما برای فردی که از درد در این نواحی رنج می برد سفت یا نرم باشد و منجر به درد بیشتر وی شود. به غیر از این موارد ممکن است این فرد نیاز به تشکی خاص داشته باشد، ممکن است نیاز به تشک طبی یا یک تشک خنک مانند تشک ژل دار یا یک تشک دربرگیرنده مانند تشک لاتکس داشته باشد. همانند سایر افراد، راحتی افراد مسن در هنگام خرید تشک امری ضروری و مهم می باشد.

ویژگی های تشک مناسب برای سالمندان

مواردی که در ادامه عنوان می شود بر کیفیت خواب افراد مسن تاثیر گذار است.

پشتیبانی تشک

پشتیبانی به معنی میزان مسطح و پایدار بودن سطح تشک است . تشک با وجود عدم پشتیبانی منجر به فرورفتگی قسمت یا قسمت هایی از بدن نظیر لگن در تشک خواهد شد که همین امر باعث عدم قرارگیری ستون فقرات در راستای طبیعی خواهد شد. در نتیجه تشکی که پشتیبانی کافی داشته باشد ستون فقرات را در راستای طبیعی خود نگه می دارد و منجر به خواب راحت می شود.

راحتی تشک و فشار وارد شده

تشک هایی که بدن را دربرمی گیرند منجر به خواب راحت تر با توجه به قرارگیری مناسب ستون فقرات و پشتیبانی بدن خواهند شد. برخی از تشک ها فشار نابرابر و یا زیادی را به بدن وارد می کنند که منجر به درد بیشتر در نواحی حساس و دردناک خواهند شد.

تشک مناسب سالمندان . خرید تشک

درجه سفتی تشک

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر خواب  درجه سفتی تشک می باشد. تقریبا هیچ فردی تشک خیلی سفت یا خیلی نرم را دوست ندارد. افراد با وزن بالاتر ترجیح می دهند تشکی با سفتی متوسط و بیشتر داشته باشند در حالی که افراد با وزن کمتر دوست دارند روی تشکی بخوابند نرم تر باشد. این انتخاب کاملا با توجه به سلیقه و راحتی فرد استفاده کننده صورت می گیرد.

اکثر افراد تشکی با سفتی متوسط را ترجیح می دهند که این نوع تشک توصیه اکثر پزشکان می باشد.

عدم تغییر درجه حرارت در طول خواب بر روی تشک

برخی از درمان هایی که افراد سالمند انجام می دهند و شرایط جسمی و روحی آن ها منجر به افزایش دمای بدن ایشان خواهد شد. استفاده از تشکی که باعث بالا رفتن درجه حرارت خواب و همین طور سرد شدن بیش از حد نشود امری ضروری است. با مشاوره با متخصص فروش و انتخاب تشک مناسب می توانید تشکی که متناسب با درجه حرارت دلخواه خواب شما باشد را انتخاب نمایید. این تشک ممکن است از مموری فوم ساخته شده باشد که بعضا باعث بالا رفتن درجه حرارت خواهد شد (برخی از افراد مسن نیاز به بالا رفتن درجه حرارت در هنگام خواب دارند) یا ممکن است از لیکوئید ژل برای خنک کردن بدن در آن استفاده شده باشد. همین طور تشک های طبی فنری و لاتکس که منجر به گردش هوا و خنک شدن طبیعی بدن می شوند. تشک طبی دنلپ مدل Glamour Deluxe از گزینه های مناسب برای خرید تشک برای سالمندان است.

عدم ایجاد سر و صدا در هنگام حرکت روی تشک

تشک های فنری معمولا به علت به کار بردن فنر در ساختار تشک در صورت تکان خوردن، سر و صدا ایجاد خواهند کرد این در حالی است که تشک مموری فوم و تشک لاتکس به علت ساختار فوم مانند خود کم ترین سر و صدا را در هنگام تکان خوردن ایجاد خواهند کرد. سکوت و عدم ایجاد سر و صدا در خواب افراد مسن بسیار موثر است. بسیاری از افراد پیر بعد از بیدار شدن شبانه، ممکن است دچار بی خوابی شوند از این رو بهتر است با عدم ایجاد سر و صدا خواب بهتری تجربه نمایند.

عدم انتقال حرکت

همانند سر و صدا، انتقال حرکت در صورت تغییر موقعیت همسر در تخت خواب منجر به بی خوابی خواهد شد. با توجه به این موضوع، خرید تشکی که حرکت را انتقال ندهد امری ضروری می باشد.

راحتی تغییر موقعیت بر روی تشک

بسیاری از افراد سالمند در طول شب برای پیدا کردن موقعیت مناسب و راحت در حال جابجا شدن و تغییر موقعیت خواب هستند در صورتی که تشک مقاومت کمتری را برای این تغییر موقعیت ایجاد کند و حرکت را برای آنها راحت تر کند، راحتی و کیفیت خواب بهتری را تجربه خواهند کرد. بنابراین تشک هایی که منجر به فرو رفتن در آن می شوند منجر به عدم راحتی در هنگام تغییر موقعیت خواب خواهند شد.

خرید تشک مواج یا تشک ضد زخم بستر

انتخاب تشک مواج برای بیمار و سالمند بسیار مهم است زیرا در جلوگیری از ایجاد زخم بستر نقش به سزایی دارد. اغلب تشک های مواج در سایزهای یک نفره هستند، همچنین قابلیت استفاده ازتشک مواج هم بر روی زمین و هم روی تختخواب وجود دارد.

چه کسانی باید از تشک مواج استفاده نمایند؟

افرادی که مشکل حرکتی، نخاعی، فلج مغزی، آلزایمر، تحلیل عضلات، آسیب مغزی و … دارند باید از تشک مواج استفاده نمایند. کودکان، زنان باردار و همچنین افراد پیر و سالمند نیازی به استفاده از این تشک ها ندارند.

تشک بادی مخصوص بیمار

تشک های بادی مخصوص بیمار دارای پمپ بادی که همیشه روشن باشد و هوا را جابجا کند نیستند ولی تشک های بادی مانند تشک های زخم بستر طبی ، سلولزی و تخم مرغی که برای بیماران با دوره درمان طولانی و یا افراد سالمند و معلولی که قادر به حرکت کردن نمی باشند استفاده می شود زیرا رویه آنها ضد عرق کردن و تشک بادی مواج یا به صورت تشک بادی شبکه شبکه می باشد که باعث گردش هوای اطراف در زیر بدن و پشت شخص می شود تا برای سلامت آنان مفید می باشد .

سالمندانی هستند که به دلیل شرایط خاصی که دارند مجبور هستند به صورت موقت یا دائم در تخت ساکن باشند. لذا برای این افراد باید تشک مناسبی انتخاب گردد تا از ایجاد مشکلات برایشان جلوگیری گردد.با مراجعه به سایت آقای تشک ،  تشک مورد نیاز خود را انتخاب و بصورت آنلاین خریداری کرده. با خرید تشک مناسب سالمندان خود را ارج نهیم و خوابی راحت و توام با آرامش را به آنها هدیه دهیم.

 



:: برچسب‌ها: خرید تشک نوجوان ,تشک افراد مسن ,خرید تشک سایز 180 ,خرید تشک سایز 90 خرید, تشک سایز 140 ,خرید تشک سایز 120 ,تشک دو نفره ,خرید تشک یک نفره ,خرید تشک دو نفره ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 شهريور 1399 | نظرات ()