نوشته شده توسط : adorn

بخشی از نگهداری تردمیل شما به نحوه تنظیم تسمه تردمیل برمی گردد. وقتی تسمه تردمیل شما از مسیر خارج شود یا شل شود، می تواند روی تمرین شما تأثیر منفی بگذارد. در هنگام دویدن ممکن است به شما آسیب برسد یا اگر تسمه کاملاً کشش نداشته باشد می توانید تعادل خود را از دست دهید. برای تنظیم تسمه تردمیل خود به آچار آلن نیاز دارید. اکثر سازندگان تردمیل آچار آلن دارند که متناسب با دستگاه شما با بسته بندی اصلی است. تسمه های تردمیل برای کارکرد صحیح باید مرکز شده و سفت شوند. عدم تنظیم تسمه تردمیل ممکن است باعث شود که دستگاه در حین استفاده آسیب ببیند. اگر تسمه خیلی محکم باشد، تردمیل کند می شود و به طور ناکارآمد کار می کند. در صورتی که تسمه خیلی شل باشد، تسمه تردمیل می لغزد و باعث ایجاد مشکل ایمنی می شود. قبل از استفاده از تردمیل خود اطمینان حاصل کنید که تسمه به درستی برای  عملکرد صحیح محکم شده است. بعد از خرید تردمیل این مشکل یکی از موارد ساده است که ممکن است با آن روبرو شوید.

اگر تسمه تردمیل شما به تنظیم احتیاج دارد نیازی نیست سریعا با نمایندگی تماس بگیرید. ابتدا به سادگی در خانه برای تنظیم تسمه اقدام کنید. راهنمایی زیر درباره نحوه تنظیم تسمه تردمیل به شما کمک خواهد کرد.

نحوه تنظیم تسمه تردمیل

  • کلید ایمنی را از تردمیل بیرون آورده و سیم برق را از پریز جدا کنید. شما نمی خواهید تردمیل هنگام انجام تنظیمات تسمه به طور تصادفی شروع شود.
  • تعیین کنید که تسمه به کدام سمت حرکت کرده است.
  • در صورت حرکت تسمه به چپ، آچار آلن را در پیچ غلتک عقب سمت چپ و در صورت حرکت تسمه به سمت راست، در پیچ غلتکی عقب سمت راست قرار دهید. پیچ و مهره های غلتکی در پشت تردمیل در سمت چپ و راست تسمه قرار دارند.
  • اگر تسمه به سمت چپ تغییر کرده است پیچ غلتک سمت چپ را یک نیمه بچرخانید و اگر تسمه به سمت راست تغییر کرده پیچ غلتک سمت راست را یک نیمه به سمت چپ بچرخانید.
  • سیم برق را به پریز وصل کنید، کلید ایمنی را وارد کرده و تردمیل را برای چند دقیقه اجرا کنید تا از مرکز بودن تسمه اطمینان حاصل کنید.
  • مراحل 1 تا 5 را تکرار کنید تا کمربند روی تردمیل متمرکز شود.
  • انگشتان خود را زیر تسمه قرار داده و بلند کنید. باید تقریباً دو اینچ فاصله بین انگشتان و سکو داشته باشید. در صورت نیاز تسمه تردمیل را شل یا سفت کنید.

قیمت تسمه تردمیل

قیمت تسمه تردمیل در صورت نیاز به تعویض، به نمایندگی تردمیل یا مرکز تعمیراتی که از آن خدمت دریافت کردید بستگی دارد. البته سایز تسمه، هزینه نصب و هزینه ایاب و ذهاب مسئول تعمیر تسمه را نیز باید بر قیمت تسمه تردمیل بیفزایید. از این رو قیمت مشخصی برای تعویض تسمه تردمیل وجود ندارد و با توجه به نکاتی که در بالا به آن اشاره شد، تعیین می شود.

زمان تعویض تسمه تردمیل

زمان تعویض تردمیل یک زمان قراردادی نیست و به نوع کاربری از تردمیل، میزان استفاده از آن، نوع نگهداری و تمیزکاری، تعداد دفعات روغن کاری در سال، کیفیت تردمیل و سایر عوامل بستگی دارد و نمی توان قاطعانه گفت که بعد گذشت X ماه باید تعویض تسمه انجام شود. همینطور اگر تسمه فرسوده باشد به این معنی نیست که شما باید تردمیل را تعویض کنید، تسمه ها را می توان درست مانند سایر اجزای دیگر تعویض کرد.

ابتدا باید ارزیابی کنید که آیا تسمه تردمیل شما فرسوده است. کاری که باید انجام دهید این است که آن را روشن کنید و با سرعت بسیار آهسته و بدون اینکه سوار شوید به لبه های آن نگاه کنید تا ببینید آیا فرسوده هستند یا خیر. در ادامه نگاهی به درزهای نوار نقاله  بیندازید تا ببینید آیا بخشی از آن نیز پاره شده یا از بین رفته است. این ناحیه از تسمه آسیب پذیر است بنابراین احتمالاً ابتدا در اینجا مشکلاتی ایجاد می شود. اگر در این موارد نقصی وجود داشت، باید برای تعویض تسمه اقدام کنید.

عمر مفید تسمه تردمیل

عمر مفید تسمه تردمیل برای هر تردمیلی با هر نوع استفاده ای متفاوت است. عمر مفید تسمه تردمیل کسی که روزانه دو ساعت از تردمیل استفاده می کند با یک دونده حرفه ای که هر روز هفته چندین ساعت روی تردمیل می دود متفاوت است. حتی بدون در نظر گرفتن تردمیل خانگی یا تردمیل باشگاهی عمر مفیدتسمه انواع تردمیل با هم متفاوت است.

علت سر خوردن تسمه تردمیل

دلایل مختلفی برای لغزش یا پرش تسمه تردمیل وجود دارد. بسته به سن، مارک و شرایط تردمیل، تسمه تردمیل  ممکن است بلغزد با سر بدهد. اولین عاملی که باید مورد توجه قرار گیرد، روغن کاری است. اگر اصطکاک زیادی بین تسمه و عرشه در حال اجرا باشد، تسمه می تواند بلغزد. اگر اینگونه است، ابتدا تسمه را روغن کاری کنید.

قبل از انجام این کار، کتابچه راهنمای سازنده تردمیل خود را بررسی کنید. زیرا بعضی از مدل ها در کارخانه روغن کاری می شوند و به برنامه های بعدی احتیاج ندارند. اگر روغن لازم را بزنید ممکن است به تسمه آسیب برسانید. سفت بودن بیش از حد یا شل بودن تسمه تردمیل، از دیگر علت سر خوردن تسمه تردمیل است که باید نحوه تنظیم تسمه تردمیل را بدانید و برای تنظیم آن اقدام کنید.

نحوه روغن کاری تردمیل

یکی از راه هایی که می توانید تعویض تسمه تردمیل را به تعویق بیندازید به عبارتی طول عمر تسمه تردمیل را افزایش دهید، روغن کاری تردمیل است. برای روغن کاری تردمیل ابتدا تردمیل را از برق بکشید و سپس فرش یا موکت زیر تردمیل را بردارید. حال تسمه تردمیل را با یک دست از عرشه بکشید و با دست دیگر نازل اسپری سیلیکون را در زیر تسمه وارد کنید و روغن سیلیکون( روغن تردمیل مد نظر) را به سمت مرکز تسمه بپاشید.

این روش را با استفاده از پاشش به بالا و پایین در دو طرف تسمه، با استفاده از 1 اونس روانکار 100٪ سیلیکونی انجام دهید. تسمه را با دست نیم دور بچرخانید تا به بخشی از تسمه که روغن کاری نشده بود روغن برسد. سپس فرآیند روغن کاری را تکرار کنید. بعد از اتمام، تردمیل را به مدت تقریبی 3 دقیقه و با سرعت 3 مایل در ساعت اجرا کنید و روغن سیلیکون را روی تسمه و عرشه توزیع کنید.

توجه کنید که حتما هنگام روغن کاری تسمه تردمیل مطمئن شوید که تردمیل بر روی سطحی قرار دارد که به راحتی روغن تردمیل به همه جای تسمه ارسال می شود. بعد از روغن کاری، سیلیکون اضافی تسمه و قاب را تمیز کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

فلسفه فنگ شویی عملی است که وسایل زندگی را در فضاهای زندگی به منظور ایجاد تعادل با دنیای طبیعی تنظیم می کند. هدف استفاده از نیروهای انرژی و ایجاد هماهنگی بین یک فرد و محیط او است. همه می دانند که حضور در یک محیط تمیز و متفکرانه چه احساس خوبی دارد. دقیقاً مانند اینکه یک خانه یا اتاق بهم ریخته احساس ناراحتی در شما ایجاد می کند، ذهن نامرتب شما را از کار با حداکثر ظرفیت باز می دارد.

هنگامی که خانه شما بهم ریخته است، نمی توانید خودکار های روی میز را ببینید و یا تلفن تان که شروع به زنگ زدن کند را پیدا نمی کنید. وقتی ذهن شما به هم ریخته است، احساس گیر افتادن می کنید. تکرار همان افکار قدیمی که مانع شما می شوند، شما را بدبخت می کنند و لذت شما را می دزدند. لذا برای رهایی از افکار و احساسات درگیر کننده بهتر است با آموزش فنگ شویی آغاز کنید.

فنگ شویی ذهن و تاثیر آن بر زندگی

آیا از نرسیدن به خواسته خود خسته شده اید؟ آیا احساس می کنید که همکاران یا کارمندان شما به شما گوش نمی دهند و تعهدات خود را دنبال نمی کنند؟ در این صورت، برای ذهن خود کمی فنگ شویی آماده کنید.

برای فنگ شویی ذهن هارمونی و جریان ایجاد کنید، نه شلوغی و ناامیدی

برای کسانی که با این روش باستانی چینی آشنا نیستند، این کار در مورد مکان گذاری و طراحی برای ایجاد فضاهای هماهنگی و تعادل است. طرفداران می گویند فنگ شویی خوب و “چی” یا جریان، تأثیر مثبتی بر سلامتی، شکوفایی، رسیدن به اهداف و روابط خوب دارد.

برای فنگ شویی ذهن با دقت کلمات خود را بسازید

ما باید بدانیم که چگونه می توان از کلمات برای رفع نابسامانی و موانع استفاده کرد تا ارتباط صریح داشته باشیم. استفاده دقیق و قرارگیری کلمات می تواند به تعادل، جریان و هماهنگی برسد. گاهی اوقات ما بیشتر وقت خود را صرف ساختن کلمات خود می کنیم تا قهوه سفارش دهیم تا اینکه اهداف، انتظارات، ترجیحات یا ناامیدی ها را اعلام کنیم.

اگر به خواسته خود نرسیدید، عقب بروید و به انتخاب کلمات خود گوش دهید. آیا قبل از شروع صحبت درمورد آنچه واقعاً می خواهید، روشن هستید؟

برای پیام رسانی فوری و ارسال پیام کوتاه  ما مجبور به صحبت یا نوشتن قبل از فکر هستیم. توقف کنید و چند دقیقه طول بکشد تا آشفتگی را از بین ببرید و افکار خود را متعادل کنید. شما واقعا چه می خواهید؟ نتیجه مورد نظر شما از این تعامل چیست؟ اگر مطمئن نیستید آن را بنویسید و نگاه کنید. آیا این چیزی است که می خواهید؟ اگر به این نتیجه برسید آیا این باعث خوشحالی شما می شود و یا نتایج دلخواه شما را تحویل می دهد؟ در غیر این صورت نوشتن را ادامه دهید تا زمانی که به وضوح و سادگی افکار خود پی ببرید.

برای فنگ شویی ذهن خود را ابراز کنید

هنگامی که افکار و کلمات خود را “فنگ شویی” کردید تا مطمئن شوید که با هم مطابقت دارند و با خواسته های شما هماهنگ هستند، وقت آن است که اقدام کنید. گام بعدی این است که خود را با وضوح، اعتقاد راسخ و دلسوزی بیان کنید یا حداقل بدون سرزنش، قضاوت، درام یا اغراق.

برش درام

توجه به این نکته مهم است که هر زمان که درمورد موقعیتی دراماتی وجود داشته باشد، می توانید اطمینان حاصل کنید که ارتباطات روشن به خطر می افتد. در این شرایط، عقب نشینی و هدف گیری در مورد نتیجه نهایی که واقعاً می خواهید بدست آورید از اهمیت بیشتری برخوردار است. به همه طرف ها، همه احتمالات و همه جهات درگیر نگاه کنید. باز هم مانند فنگ شویی، ایجاد فضای هماهنگی و تعادل است. درام موانعی برای دستیابی به خواسته های شما ایجاد می کند.

فنگ شویی سلامتی

فنگ شویی با جانمایی همه ابعاد و وسایلی که در طول روز با آن ها سر و کار داریم، سعی دارد تا نظم، آرامش و در نهایت سلامتی را وارد زندگی ما کند. برای فنگ شویی سلامتی باید همه عوامل را در نظر بگیریم و با راهنمایی مشاوره فنگ شویی، برای فنگ شویی سلامتی اقدام کنیم.

نکات مهم در فنگ شویی خانه برای جذب انرژی و ثروت

با ایجاد فضایی هماهنگ با فنگ شویی، انرژی های مثبت و شادی را به خانه خود وارد می کنیم.  همین انرژی ها به جذب ثروت در زندگی به ما کمک خواهد کرد. در اینجا چند نکته در مورد فنگ شویی آورده شده است که باید در هنگام تغییر دکوراسیون خانه به خاطر داشته باشید.

آوردن طبیعت به خانه در فنگ شویی خانه

فنگ شویی می گوید اگر پنجره بزرگی روبروی درب داشته باشید، انرژی اتاق دقیقاً از پنجره بیرون رانده می شود. به منظور حفظ انرژی اتاق می توان از چندین روش مسدود کردن استفاده کرد.

می توانید پرده ها یا پرده ها را روی پنجره قرار دهید تا انرژی را در خود داشته باشد. اما بهترین راه برای جلوگیری از انرژی با استفاده از گیاهان است. قرار دادن گیاهان گلدان در کناره های پنجره نه تنها باعث جذب انرژی مثبت می شود بلکه شما را به طبیعت نزدیک می کند.

برای فنگ شویی خانه از رنگ های بیشتری استفاده کنید

رنگ ها نقش بسیار مهمی در بالا بردن یا افت انرژی یک مکان دارند. ترکیب رنگ های روشن می توانند بلافاصله انرژی کسل کننده و منفی خانه شما را برطرف کنند. اگر در حال تغییر دکوراسیون خانه خود هستید، باید رنگ خانه را با استفاده از رنگ های روشن هماهنگ کنید.

شما می توانید سایه های سفید، خاکستری، آبی و سبز را در آن بگنجانید و آنها را مطابق خواسته خود تضاد کنید. شما همچنین می توانید از رنگ های پاستلی که از خوش شانس ترین رنگها هستند مورد استفاده قرار دهید.

محصولات فنگ شویی در فنگ شویی خانه

محصولات فنگ شویی نه تنها زیبایی بیشتری به خانه شما می بخشد بلکه به حفظ هاله ای مثبت در اطراف آن نیز کمک می کند. برای تکمیل آن می توانید یک چشمه به همراه گیاهان کوچک بونسای اضافه کنید. نقاشی ها و آثار هنری فنگ شویی از دیگر گزینه های خوب برای پر کردن خانه با انرژی مثبت است.

همچنین یک مجسمه بودا می تواند بر روی قفسه اتاق نشیمن یا میز اداری شما قرار گیرد تا احساسات خوبی را به خود جلب کند.

در فنگ شویی خانه در هر دو طرف تخت فضای خود را حفظ کنید

فنگ شویی کاملاً قدیمی و شناخته شده برای جذب انرژی مثبت در اتاق خواب از طریق گذاشتن فضا در دو طرف تخت است. این برای صاحبان تخت های دو نفره و یک نفره اعمال می شود. شما هرگز نباید یک طرف تخت خود را به دیوار بچسبانید و فقط طرف دیگر را باز نگه دارید.

گفته می شود وقتی فضای خود را در هر دو طرف بگذارید، جریان انرژی خوب به روشی مناسب حفظ می شود. از طرف دیگر، وقتی کنار تخت خود را به دیوار می چسبانید  جریان مثبت انرژی خود را مسدود می کنید.

شلوغ کردن خانه مانع ایجاد احساس خوب در فنگ شویی خانه

فنگ شویی در واقع ایجاد فضا برای جریان آسان انرژی مثبت است. گفته می شود که شما نباید وسایل اتاق خود را فقط به خاطر نگهداری آنها پر کنید. وسایل غیر ضروری را که استفاده ای ندارد و باعث ایجاد فضای منفی در اتاق شما می شوند، بیرون بیاورید. مبل خود را به گونه ای قرار دهید که در اصلی از آنجا قابل مشاهده باشد و هرگز آن را برعکس قرار ندهید  زیرا گفته می شود انرژی مثبت را مسدود می کند.

مشاوره فنگ شویی

برای ایجاد آرامش و  فضایی متعادل با فنگ شویی بهتر است بر طبق نقشه باگوا حرکت کنید. توصیه ما برای پیاده سازی نکات و قوانین فنگ شویی کسب راهنمایی از مشاور فنشگ شویی است.  برای فنگ شویی ثروت، فنگ شویی خانه، فنگ شویی ازدواج، فنگ شویی میزکار و … بهتر است این کار را با یک مشاور فنگ شویی شروع کنید.

مسئله این است که ذهن مبتکر هر جنبه از زندگی شما است. در واقع شما می توانید همه چیزهایی را که می خواهید از محیط اطراف خود پاک کنید، اما تا زمانی که ذهن خود را شلوغ نکنید. از کاهش وزن، سلامتی،  ازدواج و جذب عشق، پیشرفت در حرفه شما.  همه موفقیت های شما ریشه در نگاه ذهنی شما دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

لذت خواندن کتاب های چاپی را نمی توان با کتاب های pdf یکی دانست. از طرفی مطالعه کتاب های pdf در مدت زمان کمتری چشم را خسته می کند و حتی ممکن است در دراز مدت آسیب هایی را به چشم وارد کند. علاقه نداشتن به مطالعه از روی کتاب های pdf نیز از علت های دیگر چاپ کتاب pdf می باشد. عده ای معتقدند مطالعه کتاب های چاپی تمرکز را بالا می برد و مطالعه کتاب پی دی اف از روی گوشی یا تبلت اجازه تمرکز به انسان را نمی دهد و ترجیح می دهد از کتاب های چاپی استفاده کنند. د راین مطلب به تبدیل و چاپ کتاب pdf می پردازیم.

تبدیل pdf به کتاب کاغذی

امروزه بیشتر کتاب هایی که بین ما و اطرافیانمان رد وبدل می شود کتاب های پی دی اف است. خواندن جزوات دانشگاهی، کتاب های ترجمه شده و یا رمان های کلاسیک از روی تبلت را تجربه کرده ایم. با وجودی که مطالعه کتاب پی دی اف به کاهش مصرف کاغذ برای چاپ کتاب شده است اما هنوز بشر به طور کامل نپذیرفته است که کتاب های خود را در قالب پی دی اف مطالعه کند. از این رو چاپ کتاب pdf در کشورمان تقریبا جدید محسوب می شود.

اگر در یک نظرسنجی همه ی افرادی که کتاب می خوانند شرکت کنند، درصد زیادی از افراد بین کتاب های پی دی اف و کتاب های فیزیکی، خواندن کتاب های فیزیکی را ترجیح می دهند. جالب است بدانید که تبدیل pdf به کتاب کاغذی در اغلب موارد با چاپ دیجیتال انجام می شود.

هزینه چاپ کتاب پی دی اف

عوامل موثر بر هزینه چاپ کتاب پی دی اف را در ادامه بررسی می کنیم:

هزینه چاپ کتاب با توجه به این عوامل تعیین می شود. درواقع فرقی ندارد قصد چاپ کتاب داستان را دارید یا کتاب شعر. بلکه با توجه به عواملی که در پایین آورده شده است، قیمت چاپ کتاب تعیین می شود.

جنس کاغذ برای چاپ کتاب پی دی اف

کاغذهای مختلفی در چاپ کتاب استفاده می شود که می شود به کاغذهای تحریر، بالکی و گلاسه اشاره کرد. قیمت چاپ کتاب در گرو نوع و جنس کاغذ نیز می باشد. از بین ای ن سه نوع کاغذ، کاغذهای تحریر ارزان ترین کاغذ برای چاپ کتاب و کاغذهای گلاسه از گران ترین کاغذها برای چاپ کتاب هستند.

قطع کتاب برای چاپ کتاب پی دی اف

چاپ کتاب در انواع قطع های جیبی، رفعی، رحلی، وزیری و سایر موارد انجام می شود. انتخاب قطع کتاب با توجه به انتخاب نویسنده ومشورت ناشر انجام می شود. استفاده از قطع وزیری، رحلی و رفعی که اندازه بزرگتری نیز دارند، قطعا هزینه بیشتری نسبت به قطع هایی نظیر جیبی دارد.

تعداد تیراژ برای چاپ کتاب پی دی اف

تعداد تیراژ کتاب و هزینه چاپ کتاب ارتباط مستقیم دارند. یعنی هر چقدر تعداد تیراژ کتاب بالا رود، به تبع هزینه چاپ کتاب نیز افزایش می یابد. اما با چاپ افست کتاب، با بالا رفتن تعداد تیراژ کتاب، هزینه چاپ هر عدد کتاب مقرون به صرفه تر است.

طراحی جلد برای چاپ کتاب پی دی اف

هزینه طراحی جلد کتاب با توجه به میزان پیچیدگی یا سادگی طرح متفاوت است. طبیعتا هر چقدر طرح جلد کتاب پیچیده تر باشد، هزینه های چاپ کتاب نیز افزایش می یابد.

مجوزهای لازم برای چاپ کتاب پی دی اف

برای گرفتن مجوزهای لازم برای چاپ کتاب، باید هزینه ای را به حساب وزارت ارشاد واریز کنید. البته این هزینه هیچ ارتباطی با تعداد تیراژ کتاب ندارد و موسسات چاپ کتاب حق ندارند هزینه ای مازاد دریافت کنند.

چاپ کتاب رایگان در موسسات چاپ کتاب

گاهی کتاب شما از نظر موضوع، محتوا و در کل همه موارد با استانداردهای موسسات نشر کتاب همخوانی دارد. در این صورت موسسه چاپ کتاب با شما وارد قرارداد می شود و طی توافقی ناشر می پذیرد که هزینه های چاپ و انتشار کتاب را بپردازد. نویسنده نیازی به پرداخت هزینه ندارد و همه ی هزینه ها را ناشر می پردازد اما مولف نیز باید قید کند که طی این توافق، ناشر در حقوق مادی و معنوی چاپ کتاب دخیل است. البته این یکی از انواع قرارداد چاپ کتاب است. برای چاپ کتاب قراردادهای دیگری نیز وجود دارد که حتی می توانید حقوق مادی و معنوی چاپ کتاب را هم به ناشر ندهید.

سفارش چاپ pdf

برای سفارش چاپ پی دی اف کتاب باید با موسسات نشر کتابی که این کار را قبول می کنند مشورت کنید. معمولا برای چاپ کتاب پی دی اف باید فایل کتاب پی دی اف را برای ناشر ارسال کنید تا برای چاپ کتاب اقدام کنند.

چاپ دیجیتال کتاب pdf

کیفیت چاپ کتاب pdf در تیراژ کم همواره مورد توجه مولفان می باشد. مدت ها قبل امکان چاپ یک نسخه از کتاب پی دی اف برای ناشر وجود نداشت اما حال با چاپ دیجیتال کتاب pdf، می توان کتاب های پی دی اف را در هر اندازه ای به چاپ رساند.

با چاپ دیجیتال کتاب pdf، هیچ محدودیتی برای چاپ کتاب در تیراژ پایین نیست. همه کارها برای تنظیم پرس برای چاپ انجام می شود و راه اندازی آن آسان تر است، بنابراین هزینه های کار کاهش می یابد. نیازی به استفاده صفحه چاپ نیست و پرونده مستقیماً از رایانه به کاغذ چاپ می شود.

چاپ افست کتاب pdf

چاپگرهای افست سنتی به دلیل زمان آماده سازی و تنظیم طولانی تر، هزینه های غیرمولد پیش تولید را بسیار بیشتر می کنند. صفحات چاپ باید ساخته شوند و هزینه های نصب و نگهداری بیشتری نیز در رابطه با آماده سازی وجود دارد. معمولاً حدود ۲۰۰ برگ طول می کشد تا پروژه شما رنگین و آماده تولید شود. با افزایش طول اجرا، هزینه ها کاهش می یابد. اجرای کوتاه مدت زیر ۵۰۰۰ برای اکثر چاپگرهای افست گران تر است.

لذا برای چاپ کتاب پی دی اف در تیراژ بالا می توان استفاده کرد اما اگر به تعداد نسخه های محدودی برای چاپ  کتاب احتیاج دارید می توانید از چاپ دیجیتال کتاب استفاده کنید. برای تصمیم گیری برای چاپ افست کتاب یا چاپ دیجیتال، می توانید با موسسه چاپ کتاب مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

قیمت چاپ کتاب pdf

دقت داشته باشید که بعد از ویراستاری و صفحه‌آرایی آخر ، تعداد صفحات کتاب شما ممکن است کم یا زیاد شود، اما این تغییر، در اصل قرارداد و هزینه چاپ کتاب مقرر در قرارداد تغییر ایجاد نمی کند. اگر متن یا پایان‌نامۀ شما عکس، نمودار، جداول و نگره‌های زیادی دارد، حتما باید کتاب شما در قطع وزیری که دانشگاهی و بزرگتر است چاپ شود تا بتوان متن و جداول و نمودارها را در آن تنظیم کرد، به درستی متوالی بیاید تا برای خوانندۀ کتاب دشوار نباشد. اگر متن کتاب شما جدول و تصویر و نمودار زیادی ندارد چاپ در قطع رقعی پیشنهاد می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

لذت خواندن کتاب های چاپی را نمی توان با کتاب های pdf یکی دانست. از طرفی مطالعه کتاب های pdf در مدت زمان کمتری چشم را خسته می کند و حتی ممکن است در دراز مدت آسیب هایی را به چشم وارد کند. علاقه نداشتن به مطالعه از روی کتاب های pdf نیز از علت های دیگر چاپ کتاب pdf می باشد. عده ای معتقدند مطالعه کتاب های چاپی تمرکز را بالا می برد و مطالعه کتاب پی دی اف از روی گوشی یا تبلت اجازه تمرکز به انسان را نمی دهد و ترجیح می دهد از کتاب های چاپی استفاده کنند. د راین مطلب به تبدیل و چاپ کتاب pdf می پردازیم.

تبدیل pdf به کتاب کاغذی

امروزه بیشتر کتاب هایی که بین ما و اطرافیانمان رد وبدل می شود کتاب های پی دی اف است. خواندن جزوات دانشگاهی، کتاب های ترجمه شده و یا رمان های کلاسیک از روی تبلت را تجربه کرده ایم. با وجودی که مطالعه کتاب پی دی اف به کاهش مصرف کاغذ برای چاپ کتاب شده است اما هنوز بشر به طور کامل نپذیرفته است که کتاب های خود را در قالب پی دی اف مطالعه کند. از این رو چاپ کتاب pdf در کشورمان تقریبا جدید محسوب می شود.

اگر در یک نظرسنجی همه ی افرادی که کتاب می خوانند شرکت کنند، درصد زیادی از افراد بین کتاب های پی دی اف و کتاب های فیزیکی، خواندن کتاب های فیزیکی را ترجیح می دهند. جالب است بدانید که تبدیل pdf به کتاب کاغذی در اغلب موارد با چاپ دیجیتال انجام می شود.

هزینه چاپ کتاب پی دی اف

عوامل موثر بر هزینه چاپ کتاب پی دی اف را در ادامه بررسی می کنیم:

هزینه چاپ کتاب با توجه به این عوامل تعیین می شود. درواقع فرقی ندارد قصد چاپ کتاب داستان را دارید یا کتاب شعر. بلکه با توجه به عواملی که در پایین آورده شده است، قیمت چاپ کتاب تعیین می شود.

جنس کاغذ برای چاپ کتاب پی دی اف

کاغذهای مختلفی در چاپ کتاب استفاده می شود که می شود به کاغذهای تحریر، بالکی و گلاسه اشاره کرد. قیمت چاپ کتاب در گرو نوع و جنس کاغذ نیز می باشد. از بین ای ن سه نوع کاغذ، کاغذهای تحریر ارزان ترین کاغذ برای چاپ کتاب و کاغذهای گلاسه از گران ترین کاغذها برای چاپ کتاب هستند.

قطع کتاب برای چاپ کتاب پی دی اف

چاپ کتاب در انواع قطع های جیبی، رفعی، رحلی، وزیری و سایر موارد انجام می شود. انتخاب قطع کتاب با توجه به انتخاب نویسنده ومشورت ناشر انجام می شود. استفاده از قطع وزیری، رحلی و رفعی که اندازه بزرگتری نیز دارند، قطعا هزینه بیشتری نسبت به قطع هایی نظیر جیبی دارد.

تعداد تیراژ برای چاپ کتاب پی دی اف

تعداد تیراژ کتاب و هزینه چاپ کتاب ارتباط مستقیم دارند. یعنی هر چقدر تعداد تیراژ کتاب بالا رود، به تبع هزینه چاپ کتاب نیز افزایش می یابد. اما با چاپ افست کتاب، با بالا رفتن تعداد تیراژ کتاب، هزینه چاپ هر عدد کتاب مقرون به صرفه تر است.

طراحی جلد برای چاپ کتاب پی دی اف

هزینه طراحی جلد کتاب با توجه به میزان پیچیدگی یا سادگی طرح متفاوت است. طبیعتا هر چقدر طرح جلد کتاب پیچیده تر باشد، هزینه های چاپ کتاب نیز افزایش می یابد.

مجوزهای لازم برای چاپ کتاب پی دی اف

برای گرفتن مجوزهای لازم برای چاپ کتاب، باید هزینه ای را به حساب وزارت ارشاد واریز کنید. البته این هزینه هیچ ارتباطی با تعداد تیراژ کتاب ندارد و موسسات چاپ کتاب حق ندارند هزینه ای مازاد دریافت کنند.

چاپ کتاب رایگان در موسسات چاپ کتاب

گاهی کتاب شما از نظر موضوع، محتوا و در کل همه موارد با استانداردهای موسسات نشر کتاب همخوانی دارد. در این صورت موسسه چاپ کتاب با شما وارد قرارداد می شود و طی توافقی ناشر می پذیرد که هزینه های چاپ و انتشار کتاب را بپردازد. نویسنده نیازی به پرداخت هزینه ندارد و همه ی هزینه ها را ناشر می پردازد اما مولف نیز باید قید کند که طی این توافق، ناشر در حقوق مادی و معنوی چاپ کتاب دخیل است. البته این یکی از انواع قرارداد چاپ کتاب است. برای چاپ کتاب قراردادهای دیگری نیز وجود دارد که حتی می توانید حقوق مادی و معنوی چاپ کتاب را هم به ناشر ندهید.

سفارش چاپ pdf

برای سفارش چاپ پی دی اف کتاب باید با موسسات نشر کتابی که این کار را قبول می کنند مشورت کنید. معمولا برای چاپ کتاب پی دی اف باید فایل کتاب پی دی اف را برای ناشر ارسال کنید تا برای چاپ کتاب اقدام کنند.

چاپ دیجیتال کتاب pdf

کیفیت چاپ کتاب pdf در تیراژ کم همواره مورد توجه مولفان می باشد. مدت ها قبل امکان چاپ یک نسخه از کتاب پی دی اف برای ناشر وجود نداشت اما حال با چاپ دیجیتال کتاب pdf، می توان کتاب های پی دی اف را در هر اندازه ای به چاپ رساند.

با چاپ دیجیتال کتاب pdf، هیچ محدودیتی برای چاپ کتاب در تیراژ پایین نیست. همه کارها برای تنظیم پرس برای چاپ انجام می شود و راه اندازی آن آسان تر است، بنابراین هزینه های کار کاهش می یابد. نیازی به استفاده صفحه چاپ نیست و پرونده مستقیماً از رایانه به کاغذ چاپ می شود.

چاپ افست کتاب pdf

چاپگرهای افست سنتی به دلیل زمان آماده سازی و تنظیم طولانی تر، هزینه های غیرمولد پیش تولید را بسیار بیشتر می کنند. صفحات چاپ باید ساخته شوند و هزینه های نصب و نگهداری بیشتری نیز در رابطه با آماده سازی وجود دارد. معمولاً حدود ۲۰۰ برگ طول می کشد تا پروژه شما رنگین و آماده تولید شود. با افزایش طول اجرا، هزینه ها کاهش می یابد. اجرای کوتاه مدت زیر ۵۰۰۰ برای اکثر چاپگرهای افست گران تر است.

لذا برای چاپ کتاب پی دی اف در تیراژ بالا می توان استفاده کرد اما اگر به تعداد نسخه های محدودی برای چاپ  کتاب احتیاج دارید می توانید از چاپ دیجیتال کتاب استفاده کنید. برای تصمیم گیری برای چاپ افست کتاب یا چاپ دیجیتال، می توانید با موسسه چاپ کتاب مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

قیمت چاپ کتاب pdf

دقت داشته باشید که بعد از ویراستاری و صفحه‌آرایی آخر ، تعداد صفحات کتاب شما ممکن است کم یا زیاد شود، اما این تغییر، در اصل قرارداد و هزینه چاپ کتاب مقرر در قرارداد تغییر ایجاد نمی کند. اگر متن یا پایان‌نامۀ شما عکس، نمودار، جداول و نگره‌های زیادی دارد، حتما باید کتاب شما در قطع وزیری که دانشگاهی و بزرگتر است چاپ شود تا بتوان متن و جداول و نمودارها را در آن تنظیم کرد، به درستی متوالی بیاید تا برای خوانندۀ کتاب دشوار نباشد. اگر متن کتاب شما جدول و تصویر و نمودار زیادی ندارد چاپ در قطع رقعی پیشنهاد می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

پس از نوشتن مقاله isi، زمان ارائه درخواست برای پذیرش مقاله isi است. حال باید بدانیم که شرایط پذیرش مقاله در isi چگونه است؟ زمان پذیرش مقاله در isi چقدر است؟ برای ثبت مقاله در isi با هزینه ثبت مقاله در isi چقدر آشنا هستیم؟ مجلات isi از معتبر ترین ژورنال های بی المللی هستند که با هدف نشر و گسترش علم، مقالات با ارزش بالای علمی را به چاپ می رسانند تا همه محققان از سرتاسر دنیا بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. همانطور که گفتیم مجلات isi اعتبار بالایی دارند و برای چاپ مقاله در isi باید با شرایط پذیرش مقاله در isi آشنا شوید.

شرایط پذیرش مقاله در isi

برای ثبت مقاله در isi باید مقالات مرتبط با حوزه کاری خود را مطالعه کنید و با توجه به مقالاتی که قبلا به چاپ رسیده اند، به حل مشکلات بپردازید. بعد از اینکه نوشتن مقاله isi به اتمام رسید، زمان ارسال مقاله برای isi می باشد. برای پذیرش مقاله در isi باید به دنبال مجلاتی باشید که با حوزه پژوهشی شما همسو باشد. هم چنین اگر چاپ مقاله در ژورنال هایی با ایمپکت فکتور بالا یا بدون ایمپکت فکتور مدنظرتان است، الان وقت اعمال نظرتان می باشد.

برای آشنایی با شرایط پذیرش مقاله در isi می توانید مقالاتی که در چند وقت اخیر در این مجله به چاپ رسیده است را مطالعه کنید. هم چنین باید دستورالعمل های مجله را از سایت مجلات بردارید و سعی کنید که در نگارش مقاله isi این موراد را رعایت کنید تا بتوانید شرایط پذیرش مقاله در isi  را داشته باشید.

فرآیند پذیرش مقاله در مجلات isi

پس از ارسال و بارگذاری مقاله در ژورنال isi وارد فرآیند پذیرش مقاله می شویم. در ابتدا مقاله را ادیتور مجله مطالعه می کند و با توجه به اهداف و چارچوب مجله، برای پذیرش یا رد مقاله تصمیم می گیرد. هدف از این کار این است که سالانه تعداد مقالات زیادی برای پذیرش و چاپ در isi ارسال می شوند که اگر بخواهند همه این مجلات را وارد فرآیند داوری کنند، زمان چاپ مقاله iksi بسیار طولانی خواهد شد. از این رو ادیتور مقاله، مقالات راسالی را درایفت می کند و با توجه به نکاتی که ذکر شد، تعدادی از مقالات را برای رورد به فرآیند داوری انتخاب می کند.

سپس مقاله برای بررسی توسط داوران ارسال می شود. داوران مجله معمولا از اساتید دانشگاهی هستند. سختگیری داوران مجله isi از مجله ای به مجله دیگر متفاوت است. پس از بررسی مقاله، ممکن است مقاله شما پذیرش، رد و یا نیاز به اصلاح داشته باشد. در حالت اول مقاله شما از نظر داوران مشکلی ندارد و وارد فرآیند چاپ مقاله isi می شود.

در حالت دوم که مقاله ریجکت یا رد شده است، دیگر امیدی به پذیرش مقاله  نیست و بهتر است با ایده جدیدی وارد مرحله نوشتن مقاله isi شوید. اما در حالت سوم، مقاله شما از نظر داوران به اصلاحاتی نیاز دارد که در صورتی که اصلاحات مورد نیاز را در زمان مقرر انجام دهید، فرآیند داوری مقاله از سر گرفته می شود و ممکن است مقاله شما پذیرش شود.

توجه داشته باشید در هر مرحله از فرآیند پذیرش مقاله در مجلات isi ممکن است مقاله شما رد یا پذیرش شود. از این رو بهتر است حواستان جمع باشد که در صورتی که ایمیلی مبنی بر انجام اصلاحات دریافت کردید، در اسرع وقت کارهای خواسته شده را انجام دهید.

زمان پذیرش مقاله isi

زمان پذیرش مقاله isi از مجله ای به مجله دیگر متفاوت است. در واقع زمان پذیرش مقاله isi به حجم کارها و فعالیت های یک ژورنال بستگی دارد. فرآیند داوری نقش موثری در زمان پذیرش مقاله isi دارد. برای اطلاع از زمان پذیرش مقاله isi می توانید به ادیتور مقاله که نام و آدرس ایمیل او در اول هر مجله درج شده ایمل بزنید و درباره زمان پذیرش مقالهisi سوال بپرسید.

راه دیگری که می توانید از زمان پذیرش مقاله isi اطلاع یابید این است که با مراجعه به مقالات مشابه در ان مجله، زمان سابمیت تا ریوایز مقاله را چک کنید.

هزینه ثبت مقاله در isi

برای پذیرش مقاله در isi پس از نوشتن مقاله isi و ویراستاری، باید برای ترجمه مقاله isi وارد عمل شوید. در واقع برای چاپ مقاله isi به انگلیسی، باید مقاله را ترجمه کنید. هزینه ترجمه مقاله isi درصورتی که خودتان به زبان انگلیسی مسلط هستید، کاهش می یابد. پس از ترجمه تخصصی، نوبت به ترجمه نیتیو است که مترجم نیتیو با مطالعه مقاله، به رعایت اصول و قوائد نگارشی و دستوری می پردازد. پس تا اینجا هزینه ویراستاری، ترجکه تخصصی و هزینه ترجمه نیتیو را در نظر داشته باشید.

در صورت پذیرش مقاله در isi، با توجه به کلوزاکسس یا اپن اکسس بودن مجله، باید هزینه چاپ مقاله در isi را نیز بپردازید. هزینه چاپ مقاله isi در مجلات اپن اکسس با نویسنده است که با پرداخت این هزینه از سوی نویسنده، محققان برای مطالعه مقاله نیازی به پرداخت هزینه ندارند.  پرداخت هزینه چاپ مقاله در isi نیز باید به صورت دلار یا یورو انجام شود.

پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در isi

چاپ مقاله علمی پژوهشی در isi امتیازات زیادی برای دانشجویان و اساتید دارد. مقاله علمی پژوهشی از معتبرترین مقالات علمی در جهان می باشد. برای نوشتن و چاپ مقاله علمی پژوهشی باید با اصول نگارش مقاله آشنایی داشته باشید و اگر قصد چاپ و پذیرش مقاله در isi را دارید، بهتر است ترجمه تخصصی و ترجمه نیتیو را به موسسات معتبر چاپ مقاله بسپارید.

هزینه چاپ سریع و پذیرش مقاله در isi

امکان چاپ سریع مقاله در isi برای نویسندگانی است که می خواهند در مدت زمان کوتاه تری، داوری و چاپ مقاله شان انجام شود. در این صورت آثار نویسندگان به طور سفارشی برای داوری سریع ارسال می شود و در صورت پذیرش مقاله، چاپ مقاله در isi نیز به سرعت انجام می شود.  درواقع هزینه چاپ سریع و پذیرش مقاله در isi مبلغی بالاتر از هزینه چاپ مقاله در isi می باشد.

مزایای چاپ و پذیرش مقاله در isi

چاپ و پذیرش مقاله در isi دو نمره امتیاز برای دانشجویان کارشناسی ارشد دارد.

رزومه دانشجویان برای مصاحبه دکتری با چاپ و پذیرش مقاله در isi پربار تر است.

برای استخدام در جایگاه های شغلی چاپ و پذیرش مقاله در isi امتیاز مثبت محسوب می شود.

چاپ و پذیرش مقاله در isi برای اپلای از دانشگاه های خارجی

ارتقا رتبه علمی اساتید با چاپ و پذیرش مقاله در isi

چاپ و پذیرش مقاله در isi به عنوان پیش نیاز برای دفاع پایان نامه دکتری

خرید مقاله isi

خرید مقاله isi یکی از خدماتی است که برخی موسسه های چاپ مقاله isi ارائه می دهند که در این صورت نویسنده هیچ تلاشی برای نوشتن مقاله isi انجام نمی دهد و نوشتن مقاله isi توسط متخصصانی که در این موسسات حضور دارند انجام می شود. برای پذیرش مقاله در isi نیز دانشجو یا محقق هیچ نقشی ندارد و همه این کارها را موسسه چاپ مقاله علمی پژوهشی انجام می دهد.

در صورتی که چاپ و پذیرش مقاله در isi برای محقق امتیازات زیادی دارد و در صورت چاپ و پذیرش مقاله در isi به عنوان پژوهشگر شناخته می شود. اما این در حالی است که دانشجو یا محققی که خرید مقاله isi را انجام داده است طلاعی از این مراحل ندارد و کار غیرقانونی را انجام می دهد. توصیه می کنیم برای چاپ و پذیرش مقاله در isi با موسسه های چاپ مقاله علمی پژوهشی معتبر مشورت کنید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید و خودتان برای نوشتن مقاله isi اقدام کنید. در این صورت هزینه چاپ و پذیرش مقاله در isi کاهش یافته و شما بیشتر با حوزه تخصصی خود آشنا می شوید.

اگر زمان زیادی برای نوشتن و پذیرش مقاله در isi ندارید، می توانید پایان نامه خود را به مقاله تبدیل کنید. برای تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی چند نکته را باید بدانید که ساختار مقاله را درست انجام دهید. هم چنین می توانید برای چاپ و پذیرش مقاله در مجلات بدون ایمپکت فکتور اقدام کنید که سختگیری و زمان داوری کوتاه تری دارد و شانس شما برای پذیرش در این نوع مجلات بالا تر است.

چاپ مقاله isi با ایمپکت بالا

مجلات isi را می توان در دو نوع دسته بندی جای  داد: ۱) مقاله isi  ایمپکت دار( Impact Factor) 2) مقاله isi بدون ایمپکت فکتور ISI Listed))

شاخص ایمپکت فکتور، ضریب اثر گذاری بر مقالات دیگر است. چاپ و پذیرش مقاله isi در مجلاتی با ایمپکت بالا نیازمند صبر و حوصله بیشتری است. الباه بهتر است با اساتید و کارشناسان برای نحوه نوشتن مقاله isi نیز مشورت کنید تا بتوانید با استفاده از تجربیات آن ها، مقاله بهتری را برای پذیرش در isi ارسال کنید.

شرایط پذیرش و چاپ مقاله isi با ایمپکت بالا

مجلات ایمپکت‌دار از لحاظ رتبه علمی در درجه بالایی قرار دارند و چاپ و پذیرش مقاله isi در آن ها سخت تر است. داوری مجلات ایمپکت دار نیز سختگیرانه تر است و برای چاپ مقاله isi با ایمپکت بالا نباید انتظار داشته باشید که در مدت زمان کوتاهی به مقصور خود برسید. مجلات بدون ایمپکت فکتور برخلاف ایمپکت دار، داوری آسان تری دارند اما از لحاظ رتبه علمی نیز در درجه پایین تری قرار دارند.

هزینه چاپ مقاله ISI با ایمپکت بالا

هزینه چاپ مقالهisi با ایمپکت بالا در مجلات مختلف متفاوت است که درجه اعتبار مجله این هزینه را تعیین می کند. ژورنال های خارجی با ایمپکت فکتور بالا، هزینه بیشتری برای چاپ مقاله isi دریافت می کنند. هزینه چاپ مقاله isi با ایمپکت بالا به نوع مجله بستگی دارد که از این جهت مجلات به دسته کلوز اکسس و اپن اکسس تقسیم بندی می شوند که همانطوط که در بالا اشاره کردیم، برای چاپ و پذیرش مقاله در مجلات اپن اکسس، باید هزینه چاپ مقاله را پرداخت نمایید. دریافت هزینه چاپ و پذیرش مقاله در isi  برای پرداخت هزینه مجلات دریافت می شود که مجلات کلوز اکسس برای پرداخت این هزینه ها از مراکز خصوصی و دولتی کمک می گیرند.

درخواست مقاله isi

درخواست مقاله isi خدمت دیگری در کنار خرید مقاله isi است که موسسات علمی برای دانشجو یا نویسنده انجام می دهند. این نوع موسسات چاپ مقاله با همکاری با اساتید یا نویسندگان حرفه ای، نگارش و چاپ مقاله درisi را انجام می دهند.

 



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

زغال ماده ای اسفنج مانند و سیـاه هست و تقریباً مـی توان آن را کربن خالص دانست.علت آن که از داغ کردن یـا سوزاندن چوب یـا استخوان حیوان، زغال پدید مـی آید؛ این هست که آن ها بر اثر حرارت، آب و گازهای نـهفته درون خود را از دست مـی دهند، و فقط جسم جامدی از خود بر جای مـی نـهند. با توجه به این که زغال محصول پر مصرفی یم باشد بسیاری از افراد سرمایه خود را در جهت راه اندازی خط تولید زغال سرمایه گذاری می کنند.جالب است بدانید که تولید زغال به روش های مختلف سنتی و صنعتی انجام می شود که ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم به بیان تولید زغال در بشکه بپردازیم که یکی از روش های تولید زغال سنتی می باشد و امروزه به ندرت از آن استفاده می شود.تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:

نحوه تولید زغال در بشکه

برای تهیـه زغال چوب دو راه وجود دارد:

۱ – مقداری چوب و هیزم را روی هم انباشته، درون هوای آزاد آتش مـی زنند. طریقه درست کردن زغال در بشکه این شیوه قرن هاست که درون جنگل های شمال اروپا از آن پیروی مـی شود. ولی اشکالش این هست که گازهای متصـاعد از چوب درون هوا پراکنده مـی شود و به هدر مـی رود.

۲ – چوب ها را جمع آوری کرده با نقاله هایی بـه کوره های مخصوصی مـی برند. همـین که آتش بر افروخته شد، دریچه تنور را مـی بندد و آن گاه چوب ها درون فضایی بسته، بـه تدریج مبدل بـه زغال مـی شوند.برای استفاده از گازهای متصاعد نیز جایی آماده کرده اند که از راه منفذی که بـه کوره متصل است، بـه آن جا رهسپار مـی گردند. درون آن جا این گازها بـه صورت مواد مفیدی مانند الکل، چوب، اسید استیک و استون درون مـی آیند.

راه اندازی خط تولید زغال سنتی

شما می توانید با یک حرارت غیر مستقیم و مدام هر چوبی و حتی برگ های آن ها را به زغال تبدیل کنید.

روش های مختلفی برای تولید زغال وجود دارد و هر کدام از این روش ها می تواند زغال مناسب و خوبی را ارائه دهد. (به شرطی که طبق روال گفته شده پیش بروید)
در گذشته و همچنین اکنون نیز روش های سنتی استفاده می شدند و می شوند

در روش های سنتی و قدیمی که می توان گفت معمولا برای حجم زیادی از چوب ها مورد استفاده قرار می گیرند، چوب ها را در ابتدا در چاله ها و گودال هایی در زمین قرار می دهند و سپس از مواد ترکیبی کمپوست مانندی برای حرارت دهی یواش و آهسته به آن ها بهره می برند.

در بسیاری از شهر های ایران، مانند: جهرم، بندرعباس و یا شهر های شمالی از ترکیب پوست های برنج (شلتوک) و گندم (یا پوست ذرت) و کود برای حرارت دهی آهسته استفاده می کنند. در کل هر ماده ای که به آهستگی بسوزد برای این کار مناسب است.

بعد از قرار دادن چوب ها در گودال ها و اضافه کردن مواد سوختنی خاص به آن ها، این پوست های برنج و گندم کمپوست شده با کود یا هر ماده سوختنی دیگر، از زیر آتش می زده می شوند تا یواش یواش شروع به سوختن کنند.

اما در روش های سنتی به دلیل کنترل نداشتن بر روی مقدار دما و حرارت شما باید مقدار زمان زیادی را صرف به دست آوردن زغال کنید. به همین دلیل است که برای توده های عظیمی از چوب مناسب است.

در این حال با قرار دادن چوب ها در گودال و اضافه کردن مواد سوختنی به آن می توان تپه هایی از چوب های در حال سوختن را مشاهده کرد که برای تبدیل شدن به زغال می توانند تا حدود ۱۵ روز زمان ببرند.

بعد از گذشت ۱۵ روز و گذشت پروسه فرآیند آن ها برای تبدیل شدن به زغال، اکنون چوب ها کاملا پخته اند و فقط کافیست تا در محیطی پلمپ یا به اصطلاحی دیگر خفه شوند تا به یک ذغال سفت و با کیفیت تبدیل گردند.

برای این کار در روش سنتی که یکی دیگر از سختی های این روش را نشان می دهد، کارگران باید زغال ها را از دل توده ای از مواد سوختنی بیرون بیاورند و آن ها را بلافاصله در ظرف ها یا دلی هایی فلزی پلمپ و خفه کنند تا بعد از گذشت دو روز به یک زغال مناسب تبدیل شوند.

راه اندازی خط تولید زغال صنعتی

کوره های بزرگ و مجهز به شما این امکان را می دهند تا شما بتوانید بدون نیاز به مواد سوختنی دیگر، با گاز، دما و حرارت چوب های داخلی را کنترل کنید و در نهایت بسیار سریع تر و حتی در چند ساعت بتوانید فرایند تبدیل شدن چوب به زغال را طی کنید.

همچنین کیفیت زغال به دست آمده از کوره های صنعتی نیز بسیار عالی می باشد و حتی می توان برگ درختان را نیز به زغال تبدیل کرد.

همینطور با مجهز کردن این کوره های صنعتی به تایمر ها و یا شیرهای گاز مخصوص می توان کیفیت زغال را بهتر کنترل کرد.

در روش صنعتی برای کوره ها، یک ظرف فلزی را پر از چوب کرده و درون یک ظرف فلزی دیگر بر روی شعله آتش قرار می دهند. با این کار باعث می شوند تا شعله مسقیمی به چوب ها برخورد نکند و در اصل چوب ها از درون در داخل یک ظرف فلزی پخته شوند.

همچینن در نظر داشته باشید که درب هر دو ظرف در هنگام حرارت رساندن باید باز باشد و ظرف خارجی که شعله را پخش می کند باید بتواند در یک چرخش به تمام نقاط ظرف داخلی حرارت وارد کند. مثلا اگر شما حرارت را از زیر وارد می کنید می توانید در زیر ظرف روزنه هایی را ایجاد کنید و درب بالایی را کمی باز گذاشته تا حرارت در این ظرف به چرخش بیافتد. همچنین در غیر این صورت می توانید از اطراف و جهت های مختلف به سمت ظرف داخلی حرارت وارد کنید.

در کل شما می توانید با کنترل حرارت و دما که می تواند برای هر مدل چوب متفاوت باشد، به ظرف فلزی اصلی حرارت وارد کنید تا چوب ها بپزند و به کربن خالص تبدیل شوند و در نهایت زغالی مرغوب را تحویل بگیرید.
در روش های صنعتی زمانی که ظرف پر از چوب را درون یک مخزن بزرگ حرارت دهی قرار می دهند، در ابتدا شعله بالا و چیزی در حدود ۴۸۰ درجه سانتیگراد را به مخزن داخلی وارد می کنند و بعد از دو ساعت دما را به ۱۲۰ تا ۱۵۰ درجه می رسانند و با گذشت زمان ۷ الی ۸ ساعت می توانند برای سرد کردن آن زغال ها اقدام کنند، به گونه ای که در یک محیط بسته و بدون اکسیژن آن ها را به مدت زمان ۷ الی ۸ ساعت دیگر نیز نگه داری می کنند تا بعد از خنک شدن به یک زغال یک دست و عالی تبدیل شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

همانطور که می دانید پاناسونیک جزو شرکت‌هایی است که همچنان به جاروبرقی‌های کیسه دار اعتقاد دارد و با تمام توان به تولید این گونه محصولات، ادامه می‌دهد. مدل MC-CJ917 یکی از قدرتمندترین جاروبرقی‌های این شرکت با موتور پرتوان 2300 واتی است. پاناسونیک اعلام کرده صدایی که این مدل تولید می‌کند 60 دسی‌بل است. با توجه به استاندارهای موجود این رقم می‌تواند کاملا قابل قبول باشد. جاروبرقی CJ917 مثل اکثر تولیدات پاناسونیک ظاهری بی‌آلایش دارد؛ اما اگر دنبال یک جاروبرقی باکیفیت و اصیل هستید، پیشنهاد می‌کنیم این جاروبرقی را از دست ندهید.

جاروبرقی پاناسونیک ۲۳۰۰وات چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که میدانید جارو برقی یکی از لوازم ضروری برای منزل است.جارو برقی پاناسونیک مدل MC-CJ917 یکی از دستگاه هایی میباشد که صدای فوق العاده کمی دارد که یکی از ویژگی های مهم این دستگاه به حساب می آید.این مدل ساخت کشور ژاپن است که دارای طراحی بدنه زیبایی میباشد که با از بین بردن گرد و خاک و غبار موجود یک محیط تمیز و پاکیزه را برای شما به ارمغان می آورد.
از دیگر مشخصه های این مدل کیسه دار بودن آن است.جارو برقی ها در کل به دو نوع کیسه دار و بدون کیسه تقسیم میشوند.این دستگاه دارای موتور 2300 وات وات میباشد که یک موتور پر قدرت با توان مکش بالا را در اختیار شما میگذارد تا بتوانی محل مورد نظر را از هرگونه کثیفی پاک کنید.

همچنین این دستگاه دارای یک قابلیت به نام دمندگی می باشد.به این معنا که با اتصال لوله خرطومی به پشت این دستگاه از هوای دمنده برای گردگیری لوازم منزل میتوان استفاده کرد.قدرت مکش دستگاه با استفاده از یک دکمه کشویی که بر روی دستگاه تعبیه شده است قابل تنظیم است.فیلتری که در این مدل جارو برقی از نوع Hepa میباشد که در پشت جارو برقی نصب شده است و با جذب گرد و غبار از ورود این گرد و غبار ها در هوا جلوگیری میکند.

از دیگر مشخصه های این دستگاه قدرت مانور در حرکت و جابجایی دستگاه می باشد.چرخ های تعبیه شده در این مدل جاروبرقی بسیار روان می باشد و جابجایی دستگاه را آسان تر میکند. در آخر مدل CJ917 را میتوان یکی از مدل های پر فروش و البته خوش قیمت شرکت پاناسونیک معرفی کرد.چرا که این دستگاه دارای صدای کم و قدرت موتور بالایی میباشد که همین امر آن را از دیگر مدل ها متمایز کرده است.این جارو برقی در رنگ های سفید و مشکی موجود میباشد.

حجم پاکت جاروبرقی پاناسونیک ۲۳۰۰وات چقدر می باشد؟

این مدل جارو برقی دارای کیسه با حجم 6 لیتر می باشد که یک میزان حجم قابل توجه می باشد.که با یک نشانگر بر روی دستگاه شما را از زمان تعویض آن مطلع می سازد.

پاکت جاروبرقی پاناسونیک ۲۳۰۰وات

پاکت جاروبرقی پاناسونیک ۲۳۰۰وات از بهترین مواد اولیه و بر اساس استانداردهای ضروری و لازم تولید شده است. با توجه به ساختار تشکیل دهنده آن، از طول عمر بسیار بالایی برخوردار بوده و به راحتی دچار پارگی نمی شود. افرادی که از این پاکت برای دستگاه خود استفاده می کنند با توجه به اینکه دارای خاصیت ضد آلرژی هستند، سلامتی خود را تضمین می نمایند. این محصول دارای لایه های مختلف می باشد. به همین خاطر پس از ورود گرد و غبار به درون آن، اجازه خروج آنها را به محیط اطراف و همچنین موتور دستگاه نمی دهد.
پاکت جاروبرقی پاناسونیک ۲۳۰۰وات برای استفاده در محیط هایی که بسته هستند انتخاب مناسبی است. این محصول برای مدل های گوناگون جاروبرقی قابل استفاده بوده که در هنگام خرید باید به مدل دستگاه خود نیز توجه نمایید. علاوه بر موارد گفته شده باید بدانید که این محصول از قدرت فیلتراسیون بالایی نیز بهره مند بوده و دارای درب مناسب و مخصوص نیز می باشد.

پاکت یکبار مصرف جاروبرقی پاناسونیک ۲۳۰۰وات چه مزایای دارد؟

پاکت یکبار مصرف جاروبرقی پاناسونیک مجهز به درپوش و فیلتراسیون می‌باشد.پس از پر شدن پاکت، می‌توانید درپوش را بسته تا در زمان جابجایی، گردوخاک و آشغال‌ها به بیرون درز نکنند. درواقع چندلایه بودن پاکت یک‌بار مصرف از خروج گردوغبار به بیرون جلوگیری می‌کند. پس از پر شدن می‌توانید با بستن درپوش آن را کاملامسدود کرده و بدون آلودگی به بیرون بیاندازید. استفاده از پاکت جارو برقی یکبار مصرف دیگر مشکلات بهداشتی پاکت‌های دائمی را ندارد. معمولا تمیز کردن کامل گرد و خاک پاکت دائمی و استفاده مجدد از آن دردسرهای خاص زیادی دارد. سخت بودن تمیز کردن پاکت دائمی در فواصل کوتاه‌مدت و گردش ذرات در محیط در حین خالی کردن گردوغبار آن موجب ایجاد حساسیت و سایر آلودگی‌ها برای شما خواهد شد. مهم‌ترین مزیت استفاده از پاکت یکبار مصرف جاروبرقی پاناسونیک، جلوگیری از ورود ذرات گردوخاک به داخل موتور جاروبرقی است. به همین دلیل قدرت مکش جاروبرقی در صورت استفاده از کیسه‌های تمیز یکبار مصرف بسیار بیشتر است. درواقع کیسه جاروبرقی یک‌بار مصرف شما را از تمیز کردن مستمر فیلتر و شستن مخزن جاروبرقی بی‌نیاز می‌کند.

احتمالا به دلیل هزینه مناسبی که برای پاکت دائمی می‌کنید، این نوع پاکت را مناسب جاروبرقی می‌دانید. شاید در ظاهر استفاده از پاکت جاروبرقی دائمی به‌صرفه باشد، اما به‌مرور موجب آسیب جدی به موتور جاروبرقی خواهد شد. به همین دلیل بعد از مدتی باید به فکر تعمیر جاروبرقی و یا خرید یک جاروبرقی جدید باشید‌.

پاکت جاروبرقی تاثیر بسزایی در عملکرد دستگاه و نظافت محیط دارد. به‌گونه‌ای که استفاده از پاکت جاروبرقی مناسب موجب افزایش قدرت مکش و کارایی دستگاه و کاهش صدای زیاد جاروبرقی می‌شود.

پاکت جاروبرقی پاناسونیک ۲۳۰۰وات اصل چه ویژگی هایی دارد؟

این بسته حاوی 5 پاکت یکبار مصرف است. از قابلیت های پاکت های یک بار مصرف بهداشتی بودن آنهاست ؛ به دلیل مجهز بودن به درپوش کاغذی، پس از پر شدن پاکت می توان درپوش را کاملأ بست تا درحین جابجایی گرد وخاک از داخل پاکت خارج نشود. جنس پاکت به گونه ای است که در حین مکش، گرد و خاک از پاکت به بیرون درز نکرده و وارد موتور نمی شوند. بنابراین موتور جارو برقی عمر بیشتری خواهد کرد.

در چه زمانی نیاز است تا پاکت جاروبرقی پاناسونیک ۲۳۰۰وات ماهیانه عوض شود:

  • در صورتی که هر هفته از جاروبرقی استفاده می کنید.(تعویض ماهیانه)
  • اگر هر روز استفاده از جاروبرقی دارید، حداقل باید هر ماه کیسه آن را عوض کنید.
  • اگر منزل تان بزرگ است.(ماهی 2 بار تعویض شود)
  • اگر فرش جدید دارید.
  • اگر بچه دارید.
  • اگر زیاد در خانه راه می روید ماهی یک بار کافی است.
  • اگر حیوانات خانگی دارید.(ماهی 2 بار تعویض شود)

قیمت پاکت جاروبرقی پاناسونیک ۲۳۰۰وات

قیمت پاکت جاروبرقی پاناسونیک ۲۳۰۰وات در فروشگاه آنلاین توتک بسیار مناسب می باشد.قیمت پاکت جاروبرقی پاناسونیک ۲۳۰۰وات را در فروشگاه توتک جستجو کنید.اگر در انتخاب نوع کیسه جاروبرقی خود دچار تردید شدید ، می‌توانید با همکاران ما تماس حاصل نمایید.در ضمن با درج مدل جاروبرقی خود می توانید از راهنمایی کارشناسان نیز بهرمند شوید.توجه داشته باشید که قیمت کیسه جاروبرقی پاناسونیک در مقایسه با اهمیت وجود آن برای جاروبرقی بسیار ناچیز می باشد.

خرید پاکت جاروبرقی پاناسونیک ۲۳۰۰وات

برای خرید پاکت جاروبرقی پاناسونیک ۲۳۰۰وات و انواع پاکت جاروبرقی مناسب دستگاه خود با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت کافی است به فروشگاه اینترنتی توتک مرکز فروش انواع پاکت جاروبرقی مراجعه کنید. برای استعلام قیمت و یا در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با خرید پاکت جاروبرقی مناسب می­توانید از مشاوره رایگان کارشناسان فروش توتک بهره مند شوید. با خرید آنلاین پاکت جاروبرقی تجربه نویی خواهید داشت که دیگر حاضر به خرید حضوری نخواهید شد.

خرید اینترنتی پاکت جاروبرقی پاناسونیک ۲۳۰۰وات

شما می‌توانید با تکیه‌ بر دانسته‌های خود از مزایا و مشخصات پاکت جاروبرقی پاناسونیک ۲۳۰۰وات بسته 5 عددی ، نسبت به خرید آن در فروشگاه اینترنتی توتک اقدام کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

نمای سمنت برد یا فایبر سمنت یا فیبر سیمان را مخفف شده سیمان تقویت شده با فیبر می دانند. از اجرای نمای سمنت برد معمولاً برای پوشاندن دیوارها، سقف ها و کف هایی که نوع دیگری از مواد روی آنها نصب می شود مانند کاشی یا سیمان ریخته شده استفاده می شود. سمنت برد مانعی بین قاب یا نمای خارجی منطقه و کف جدید ایجاد می کنند، بنابراین باید به شدت در محل خود قرار بگیرند تا بعداً از جابجایی یا آسیب دیدن جلوگیری شود. ممکن است صفحه سیمان یا سایدینگ الیاف را دیده باشید و حتی آن را تشخیص ندهید. این مواد جانبی  که می تواند شبیه دانه چوب یا حتی گچ می  باشد در واقع از ۱۰۰ سال پیش وجود داشته است.  کاربرد اجرای نمای سمنت برد بسیار بادوام به دلیل داشتن ظاهر زیبا، مقاومت در برابر آتش و ارزش فروش بالا به سرعت در حال رشد است. از این رو در این مطلب به معرفی اجرای نمای سمنت برد یا فایبر سمنت می پردازیم.

سمنت برد چیست؟

اگر به فکر تعویض سایدینگ خود هستید یا نمای بیرونی برای یک خانه جدید انتخاب می کنید، اطلاع درباره اجرای نما سمنت برد خیلی به سود شماست. سایدینگ سیمان الیافی ماده ای بادوام و نگهداری آسان است که در خانه های مسکونی و برخی از پروژه های تجاری استفاده می شود. این یک ماده نیمه سفت و سخت است که محافظت قابل توجهی می کند. در حالی که هنوز برخی از انعطاف پذیری را حفظ می کند.

سمنت برد از چند ماده ساده تشکیل شده است: سیمان پرتلند، شن و ماسه، آب و الیاف سلولز. با این حال بسته به سازنده ترکیب تغییر می کند. فرمولاسیون جیمز هاردی شامل مواد افزودنی مناسب است که عملکرد محصول را افزایش می دهد.

انواع نمای سمنت برد

اجرای نمای سمنت برد با طرح های متنوعی انجام می شود. انواع نمای سمنت برد را می توان به دسته های نمای سمنت برد ساده، نمای سمنت برد طرح چوب، نمای سمنت برد مدولار، نمای سمنت برد طرح سنگ، نمای سمنت برد طرح آجر، نمای سمنت برد دکوراتیو و نمای سمنت برد رنگی  زیر تقسیم کرد.

نحوه اجرای نمای سمنت برد

نصب سایدینگ الیاف سیمان (FCS)  از آنچه تصور می کنید آسان تر است، اگرچه تفاوت های مهمی با سایدینگ چوب سنتی وجود دارد. دستورالعمل نصب ممکن است بسته به سازنده متفاوت باشد اما به طور کلی از یک روند معمول پیروی می کند

اول ایمنی بعد اجرای نمای سمنت برد

همیشه هنگام نصب سایدینگ الیاف سیمان این موارد احتیاطی را رعایت کنید:

  • هنگام برش و میخ زدن FCS از عینک ایمنی استفاده کنید.
  • هنگام برش سایدینگ با اره گرد از محافظ گوش استفاده کنید.
  • برش FCS با اره مدور مقدار زیادی گرد و غبار ایجاد می کند که می تواند منجر به بیماری سیلیکوز غیر قابل درمان ریه شود. همیشه سایدینگ را در بیرون برش دهید و در صورت امکان از اره جمع آوری گرد و غبار به قلاب در مغازه استفاده کنید.
  • هنگام برش FCS از ماسک گرد و غبار یا ماسک تنفسی مورد تأیید NIOSH استفاده کنید.

ذخیره سازی و جابجایی برای اجرای نمای سمنت برد

  • هنگام ورود سایدینگ با دقت آن را بررسی کنید.
  • از زمین صاف کنید و مطمئن شوید که صاف است و به خوبی پشتیبانی می شود.
  • آنرا تا زمان نصب خشک نگه دارید.
  • برای جلوگیری از شکستن قطعات را روی لبه حمل کنید.
  • هنگام برش از سایدینگ در طول آن پشتیبانی کنید.

کار مقدماتی برای اجرای نمای سمنت برد

  • دیوارهای غلاف با تخته سه لا، تخته رشته جهت دار (OSB) یا کف.
  • غلاف را با دستمال کاغذی یا کاغذ نمدی بپوشانید.
  • خطوط گچ پاپ برای مشخص کردن محل گل میخ ها.

نحوه برش برای اجرای نما سمنت برد

اره مدور: گرچه این متداول ترین روش برش است ، اما بیشترین گرد و غبار را تولید می کند. از یک تیغه دندانه دار الماس چندبلوری ساخته شده برای برش FCS استفاده می شود. از سمت عقب با استفاده از یک مربع چاقو به عنوان راهنمای برشهای زاویه راست برش دهید. چندین قطعه ممکن است همزمان روی هم چیده شده و بریده شوند.

قیچی سیمانی الیاف: از قیچی های برقی دستی مخصوص می توان برای برش های مستقیم و منحنی استفاده کرد. ضمیمه ای به نام TurboShear مته الکتریکی را به قیچی سیمان الیافی تبدیل می کند. هنگام استفاده از قیچی، قسمت پشت سایدینگ را به سمت بالا ببرید.

اره منبت کاری اره مویی: در صورت نصب تیغه کاربید، می توان از اره برقی برای برش سوراخ ها و منحنی ها استفاده کرد. از پشت سایدینگ برش بزنید.

امتیاز دهی: سایدینگ سیمان الیافی را می توان مانند دیوارهای گچ بری زد و جدا کرد، اگرچه برش ها خیلی نرم نیستند. صورت سایدینگ را نمره بزنید و سپس بکشید تا شکسته شود. ماندگی چاقوی نمره دار کاربید بسیار بیشتر از تیغه چاقوی استاندارد است.

سایدینگ بستن اجرای نمای سمنت برد

سمنت برد می تواند با دست یا با میخ پنوماتیک میخ شود. همچنین می توان آن را با استفاده از پیچ های مقاوم در برابر خوردگی متصل کرد.

از میخ های گالوانیزه یا استیل ضد زنگ گرم استفاده کنید.

میله ها را از لبه سایدینگ ¾ ”تا ۱” قرار دهید.

نمای سمنت برد یا می تواند در بالا میخ کور باشد یا در پایین صورت میخ می شود.

بهترین شکل نصب در اجرای نمای سمنت برد

  • از میخ های گالوانیزه یا استیل ضد زنگ گرم استفاده کنید.
  • میله ها را از لبه سایدینگ ¾ ”تا ۱” قرار دهید.
  • سایدینگ یا می تواند در بالا میخ کور باشد یا در پایین صورت میخ می شود.

نصب نمای بیرونی ساختمان با اجرای نمای سمنت برد

سایدینگ سیمان الیافی باید ۶ یا بالاتر از سطح درجه یک خانه با فاصله ۱ “- ۲” بین سطوح افقی مانند عرشه ها، پله ها یا سقف های مجاور نصب شود. بالای درها و پنجره ها چشمک بزنید، و فاصله ای بین فلش و سایدینگ بگذارید. اگر به تنهایی کار می کنید، می توانید از اندازه های همپوشانی برای پشتیبانی از سایدینگ در حالی که میخ می زنید استفاده کنید.

ابتدا با اتصال یک نوار عریض ۱¼ “FCS 1/8” در پایین پایین ردیف اول ، زاویه مناسب سایدینگ را فراهم کنید. بعد ، ردیف اول سایدینگ را به گل میخ ها میخ بزنید و در تخته های گوشه ۱/۸ “سانتی متر فاصله داشته باشید تا بتوانید آب بندی کنید.

اتصالات مرکزی را روی گل میخ ها قرار دهید مگر اینکه از وصل کننده های ناودانی فلزی خاص استفاده شود. اتصالات باید به آرامی با یک نوار پهن ۴ اینچ ۳۰ پوندی در پشت هر یک قرار گیرد. اطمینان حاصل کنید که نمد روی ردیف قبلی سایدینگ قرار دارد تا در صورت از کار افتادن درب آب ، آب از پشت آن نریزد.

هر ردیف سایدینگ باید ۱¼ “یا بیشتر همپوشانی داشته باشد. چوب فاصله دار با بریدگی طول قسمت نمایان شده سایدینگ ، تراز را آسان می کند.

با استفاده از یک مربع یا سطح، سطرها را در گوشه ها قرار دهید. هنگام قطع سایدینگ در اطراف درها و پنجره ها، آن را در جای خود نگه دارید و انتهای آن را علامت بزنید. برای تعیین عمق بریدگی، چوب فاصله دهنده را در ردیف سایدینگ قبلی قلاب کنید و از بالای چوب به پنجره یا واحد درب اندازه بگیرید.

هنگام برش زاویه روی شیروانی ها، ابتدا با بریدن یک تکه سایدینگ ضایعات یا چوب به زاویه مناسب شروع کنید و سپس از آن برای علامت گذاری هر قطعه استفاده کنید. برای اندازه گیری ردیف بالای سایدینگ در میله های افقی، چوب فاصله را روی ردیف قبلی قلاب کرده و تا لبه را اندازه بگیرید  سپس سایدینگ را به عرض پاره کنید.

در آخر در حالی که سایدینگ الیاف سیمان باید در اسرع وقت پس از نصب رنگ آمیزی شود، FCS با کارخانه می تواند تا شش ماه بدون نقاشی ادامه یابد. قبل از نقاشی از تمیز و خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید. اتصالات دریچه ای و ابتدا با آب بندی لاتکس با کیفیت بالا پایان می یابد. سایدینگ برهنه و هرگونه برش در معرض، سپس پوشش ۱۰۰٪ با رنگ لاتکس اکریلیک را پوشش دهید.

قیمت سمنت برد سیمانی

قیمت سمنت برد سیمانی برای اجرای نما سمنت برد با توجه به ابعاد و طرح مد نظر متفاوت است. درواقع قیمت سمنت برد سیمانی برای اجرا نما را می توان وابسته ابعاد برد سیمانی، کاربرد آن و ضخامت ورق دانست. همه این موارد با توجه به حجم پروژه متفاوت هستند که تعیین کننده قیمت سمنت برد سیمانی نیز می باشند.

رنگ مخصوص سمنت برد

نمای سمنت برد رنگ را به روی خود قبول می کند و می توان این مدل از نماهای ساختمان را رنگ کرد. به دلیل تنوع رنگ بالای اجرای نمای فایبر سنت، اجرای نما سیمنت برد مورد استقبال است.

اجرای نمای سایدینگ فایبر سمنت برد  کار نقاشی روی نمای بیرونی ساختمان را آسان کرده است. جالب است بدانید که نمای فایبر سمنت برد به طور مداوم نیازی به رنگ آمیزی ندارد و  مدتی پس از اجرای نمای سمنت برد و خشک شدن نمای سمنت برد می توان این نما را نقاشی کرد.

مزایای اجرای نمای سمنت برد

سیمان الیافی یک ماده ایده آل برای پانل های روکش خارجی است زیرا مزایای عملی بسیاری از جمله استحکام، دوام و عملکرد عالی در برابر آتش را دارد. پنل های سمنت برد  از مخلوطی از سیمان پرتلند، الیاف تقویت کننده، مواد افزودنی و آب ساخته شده اند که در لایه های نازک ساخته شده و فشرده می شوند و ورق هایی ایجاد می کنند که قبل از رنگ آمیزی یا روکش برای خشک شدن و سفت شدن برای رسیدن به پایان تزئینی.

ماندگاری اجرای نمای سمنت برد

پانل های نمای سیمان الیافی در برابر کپک، پوسیدگی و باکتری مقاوم هستند و پس از نصب هیچگونه خطر جمع شدن، تاب خوردگی یا ترک خوردگی وجود ندارد. اگرچه آنها برخی از مقاومت در برابر آب و هوا را نشان می دهند ، اما محصولات روکشی از این قبیل به عنوان پوستی تزئینی در خارج طراحی شده اند تا پوسته کاملا ضد آب و باد باشد.

بنابراین دیوارهای حفره داخلی باید ضد آب باشند. از آنجایی که سیمان الیافی ماده ای غیر قابل احتراق است در اثر قرار گرفتن در معرض شعله های آتش، باعث ایجاد آتش سوزی در ساختمان نمی شود و شعله ور نمی شود.

تعمیر و نگهداری کم اجرای نمای سمنت برد

محصولات روکش فلزی سیمان بسیار کم نگهداری می شوند، به عنوان مثال پانل های SVK که باید با آب و مواد شوینده ملایم تمیز شوند، بدون نیاز به مواد شیمیایی یا فرآیندهای خاص. پوشش های رنگی مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش و آبگریز می توانند بر روی صفحات SVK اعمال شوند تا محافظت بیشتری در برابر آب و هوا و آلودگی ایجاد کنند.

نصب آسان اجرای نمای سمنت برد

سبک، مستحکم، با کارآیی و ایمنی بر روی طیف وسیعی از لایه های زیرین به عنوان یک پوست خارجی نصب شوند ، هزینه های کارگر و بهم ریختن امکانات عمومی را به حداقل برسانند.

مشخصات فنی سمنت برد

نمای سمنت برد و مشخصات فنی آن در کل دنیا متفاوت است و برای استفاده و اجرای نمای سمنت برد در هر قسمت از ساختمان هزینه متفاوتی دارد. برای استفاده و اجرای نمای سمنت برد باید به مشخصات فنی سمنت برد توجه کنید. در صورتی که به مشخصات فنی اجرای نمای سمنت برد بی اعتنا باشید و همه توجهتان به قیمت و هزینه اجرای نمای سمنت برد باشد، ممکن است ضرر کنید. زیرا باید با توجه به مشخصات فنی فایبر سمنت برد، جهت استفاده و اجرای نما در هر قسمت از ساختمان در هر شرایط محیطی مختلف اقدام کرد.

هزینه اجرای نمای سمنت برد

هزینه اجرای نمای سمنت برد با توجه به انواع پانل ها قیمت های متفاوتی دارد. اما در مجموع هزینه اجرای نمای سمنت برد در مقابل باقی اجرای نمای ساختمان هزینه متوسطی دارد و از نصب آسان، سرعت خشک شدن و صرفه جویی در زمان برخوردار است.

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

خرید مبل جدید یکی از بزرگترین و مهم ترین خریدها برای خانه است. توجه به دکوراسیون خانه، رنگ های به کاررفته در پذیرایی، فضای در دسترس برای جانمایی مبل و … همگی در خرید مبل نقش مهمی دارند. مهم تر از تشخیص مبل خوب این است که مبل خوب را از کجا بخریم؟ فروشگاه های زیادی در سطح شهر هستند که مبل هایی با قیمت ارزان تا گران را عرضه می کنند اما اگر قصد خرید مبل با ویژگی های خاص خود و مطابق با سلیقه شخصی خود را داشته باشید، خرید مبل از تولیدی های مبلمان انتخاب منطقی تری است. برای خرید انواع مبلمان سلطنتی، مبل راحتی، مبل استیل و مبلمان مدرن می توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر مانند مجموعه  هومر کار خرید مبل را برای خود ساده کنید. حتی می توانید به خرید آنلاین مبل از مبل عطاآباد ، بدون نیاز به مراجعه حضوری، برای خرید مبل اقدام نمایید.

راهنمای تشخیص مبل خوب

برای تشخیص مبل خوب چه نکاتی را باید بدانید؟ تشخیص مبل خوب برای خرید مبل چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین از مبل عطا آباد الزامی است. با راهنمای تشخیص مبل خوب، می توانید برای انتخاب و خرید مبل هوشمندانه تر عمل کنید.

قاب های چوب سخت

کاملا ساده یک قاب چوب سخت بهترین گزینه ای است که می توانید خریداری کنید. حتی اگر نمی توانید آن را در ظاهر ببینید، این قاب اسکلت مبل شماست و یک قاب نئوپان ارزان قیمت، بعد مدتی لق می زند، خم می شود و ترک می خورد. سرمایه گذاری در یک قاب سخت چوب سخت، مانند راش یا توس ارزش دارد.

فنرهای کویل یا استیل

مبل هایی که دارای فنرهای کویل یا استیل هستند،  نه تنها باعث راحتی و حمایت بیشتر صندلی می شود  بلکه فنرهای کویل نیز وزن را به طور مساوی در چهارچوب توزیع می کنند و از فرو رفتن و افتادگی در محل مورد علاقه شما جلوگیری می کنند. ویژگی مهم دیگر فنرهای کویل این  است که با یک جهش نرم به پایه، از پشت پاها و زانوها محافظت می کند.

پر کننده های کوسن

درک این نکته مهم است که هر مبل نوع خاصی از کوسن را پر می کند و به عنوان یک تولید کننده آگاه، می توانیم به شما بگوییم که چرا مبل شما دارای چنین پر کننده خاصی است. در بیشتر قسمت ها، مبل های سبک اسلواکی می توانند کوسن های پر یا الیافی بگیرند، زیرا به شکل های آرام تری می رسند. اما یک مبل با ساختار بیشتر اغلب به کف در بالشتک ها احتیاج دارد تا به حفظ شکل خود و هوشمند نگاه داشتن. برخی از کاناپه ها مخلوطی از هر دو را دارند.

پایه های مبل

پایه های مقاوم در داشتن مبل راحتی که در طی سالها فعالیت قفل نمی شود از اهمیت بالاتری برخوردار است. پایه ها باید در جای خود پیچ ​​شوند و باید یک بار دیگر از چوب جامد ساخته شوند. تمام پایه های ما قبل از رنگ آمیزی به رنگ دلخواه شما از بهترین چوب ها ساخته شده است. از این رو برای خرید مبل از تولیدی مبل عطا آباد خیالتان از کیفیت پایه های مبل راحت است.

درز های مبل

بررسی درزها و تودوزی مبل جدید شما بسیار مهم است که به محض تحویل گرفتن آن در صورت مشاهده شکاف و درز های باز شده  مهم است که بلافاصله به ما اطلاع دهید. درزها باید مرتب و صاف باشند و زیپ ها باید روی مبل ها باز  و بسته شوند تا به شما این امکان را بدهند که پوشش ها را برای تمیز کردن جدا کنید. یک اقدام ایمنی اضافی که می توانید برای محافظت از پارچه خود انجام دهید، استفاده از کاورمبل است تا از لکه گرفتن مبل ها جلوگیری کنید.

مبل از کجا بخرم؟

خرید مبل از تولیدی مبل عطا آباد می تواند یکی از انتخاب های شما باشد. در خرید مبل از این تولیدی مبل، علاوه بر اینکه طرح های مختلفی در سایت هومر قابل مشاهه است، می توانید هر طرح و مدلی برای مبل و هر  رنگی را برای پارچه مبلی خود انتخاب کنید.  پس از انتخاب مدل مبل و تصمیم گیری برای اندازه های آن، مبلی با کیفیت به دست شما می رسد.

مبل خوب چه ویژگی هایی دارد؟

1. هنگام خرید مبل خوب باید بدانید که مبل خوب به خوبی ساخته شده است. مبل های خوش ساخت از مواد سختی استفاده می کنند. مواد اولیه برای ساخت مبل از عوامل تاثیرگذار در کیفیت مبل است که ما در تولیدی مبل عطا آباد با همین دید، از بهترین مواد اولیه برای تولید مبل استفاده می کنیم تا شما با خیال راحت برای خرید مبل از مجموعه هومر اقدام نمایید.

2. مبل خوب نیازهای شما را برطرف می کند. تمایل شخصی شما هنگام خرید مبل باید برآورده شود. حتی اگر خیلی سردرگم شده باشید، نباید از ویژگی هایی که در ذهن خود دارید دست بکشید تا زمانی که یک مبل خوب پیدا کنید که بدون نیاز به صرف هزینه هنگفت، متناسب با نیازهای شما باشد.

3. مبل خوب  باید به خوبی در اتاق نشیمن شما ترکیب می شود. خرید مبل مدرن نه تنها سلیقه شما را برآورده می کند بلکه باید با موضوع اتاق نشیمن شما همخوانی داشته باشد تا محیطی دوستانه تر و جذاب تر ایجاد کند.

4. مبل خوب باید با سایر وسایل اتاق مطابقت داشته باشد. ترکیبی از الگوهای خوب باشد. با این حال، شما باید نحوه چیدمان مناسب را بررسی کنید. این امر به همین ترتیب در هنگام انتخاب مبل مدرن و قرارگیری مبلمان در اتاق نشیمن نیز صدق می کند.

5. مبل خوب راحتی را در بالاترین سطح فراهم می کند. شما مبل راحتی نمی خواهید که به شما درد کمر و گردن بدهد بلکه می خواهید  در هنگام نشستن روی آن احساس آرامش کنید. مبل ها یکی از قطعات پرکاربرد در وسایل منزل هستند. وقتی می خواهیم استراحت کنیم، تلویزیون تماشا کنیم، با یکدیگر گپ بزنیم و … روی آن می نشینیم.

مبل شرکتی چیست؟

در صحبت درباره مبل شرکتی باید گفت که مبلمان را به دو طریق می توان در بازار جست و جو کرد. مبل فروشگاهی و مبل شرکتی. مبل فروشگاهی تولید کارگاه های شخصی هستند که با نیروی کم به تولید مبل مشغول می باشند. در مقابل مبل های شرکتی یا به صورت وارداتی هستند و یا تولید شرکت های تولیدکننده مبلمان مانند تولیدی عطا آباد می باشند.

مبل های شرکتی معمولا اقدام به ثبت شرکت می کنند و برای واردات مبلمان اقدام می نمایند. البته با بالارفتن ارز، واردات مبل محدود شده و عده اندکی به این کار مشغول هستند. از مزیت های خرید مبل از تولیدی عطاآباد که مبل شرکتی محصوب می شود، قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا و خدمات پس از فروش می باشد.

خرید مستقیم مبل از تولیدی

تولیدی مبل عطاآباد از بزرگترین تولید کنندگان مبل در شمال کشور می باشد که کیفیت را در کنار قیمت مناسب معنا کرده است. هنگام خرید از سایت هومر و مجمعه تولیدی مبل عطاآباد می توانید با کارشناسان درباره مواد اولیه مبل صحبت کنید و با آگاهی کامل برای خرید مبل اقدام نمایید.

از کجا مبل ارزان بخریم؟

برای خرید مبل که یکی از اجزای مهم هر خانه ای است، بهتر است اولویت اول خود را خرید مبل از برند و تولیدی معتبر بگذارید. در دجه دوم به ارزان بودن مبل فکر کنید. زیرا خرید مبل ارزان ممکن است هزینه هایی را در آینده برای شما بتراشد که فروشگاهی که از آن خرید می کنید هیچ ضمانتی را به شما نداده است.

اگر قصد دارید برای خرید مبل از فروشگاه های ناشناخته و غیرقابل اعتماد اقدام کنید، باید بدانید که قیمت مبلمان بسیار اهمیت دارد اما کیفیت مبل و ضمانت های فروشنده از اهمیت بالاتری برخوردار است. همینطور اگر از یک فروشگاه نامعلوم برای خرید مبل اقدام کنید، ضمانت نامه ای که به شما ارائه دهد نیز اعتباری نخواهد داشت.

از این رو پیشنهاد می کنیم برای خرید مبل ارزان و با تنوع بالا به تولیدی مبل عطاآباد گرگان مراجعه کنید و در صورتی که امکان خرید حضوری مبل را ندارید می توانید از طریق سایت هومر برای خری اینترنتی مبل اقدام کنید.

ارزانترین بازار مبل تهران

خرید مبل ارزان و با کیفیت کار ساده ای نیست و باید برای آن بسیار جست و جو کنید. لازم است بدانید که ارزان بودن همیشه به معنای خوب بودن نیست و اگر قصد خرید مبل ارزان را دارید، گوشه چشمی به کیفیت مبل نیز داشته باشید.

برای خرید مبل در تهران می توانید به بازار های مبل نعمت آباد و یافت آباد مراجعه کنید و در صورتی که می خواهید به صورت اینترنتی انواع مدل های مبل را مشاهده کرده و سپس برای خرید مبل اقدام کنید، پیشنهاد ما سایت هومر که پر از طرح های کلاسیک و مدرن می باشد، است.

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

رژیم قلیایی را رژیم اسید آلکالین یا خاکستر قلیایی نیز می نامند که ادعا می کند مقدار pH بدن انسان را تغییر می دهد، باعث بهبود سلامتی، کنترل وزن و مبارزه با سرطان می شود. جدول مواد غذایی قلیایی نیز بر این اساس شکل می گیرد. با داشتن جدول مواد غذایی قلیایی می توانید برای مصرف مواد غذایی قلیایی بهتر عمل کنید و به بهبود سلامتی خود کمک کنید. جدول مواد غذایی قلیایی بر این اصل بیان می شود که مصرف مواد غذایی اسیدی به کاهش سطح قلیایی بدن کمک می کند که این امر برای بدن و سلامتی ما خوب نیست. با این حال، مصرف برخی از میوه ها، سبزیجات، دمنوش ها و مصرف آب قلیایی ممکن است به افزایش سطح قلیایی بدن کمک کند. در ادامه با معرفی مواد غذایی قلیایی همراه ما باشید.

مواد غذایی قلیایی در بدن چگونه عمل می کنند؟

سیستم گوارش اسیدهای معده را ترشح می کند تا از روند هضم غذا کمک کند و به تجزیه غذا کمک کند. روده تعادل pH بین 2.0-3.5 را حفظ می کند که بسیار اسیدی در نظر گرفته می شود اما برای عملکرد صحیح دستگاه گوارش مهم است. اما در بعضی مواقع، به دلیل سبک زندگی نامناسب و انتخاب مواد غذایی ناسالم، سطح اسیدی بدن نامنظم می شود و در نتیجه باعث اسیدیته و سایر مشکلات معده می شود.

این روزها با جهانی شدن مصرف غذاهای فست فودی، عادات غذایی به شدت تغییر کرده است و شامل حجم زیادی از غذاهای اسیدی مانند برگر، سمبوسه، پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده، انواع پنیر، سوسیس، کباب، نوشیدنی های گازدار، دونات و شیرینی است. این غذاها هنگام هضم اثراتی را به جا می گذارند که به عنوان خاکستر اسید شناخته می شوند که دلیل اصلی مشکلات معده می باشد.

لیست مواد غذاهای قلیایی

لیست #مواد_غذاهای_قلیایی برای حفظ تعادل pH در بدن حیاتی هستند. کارشناسان پیشنهاد می کنند داشتن یک وعده غذایی متعادل با ترکیبی خوب از تمام گروه های غذایی به جای محدود کردن به برخی از مواد غذایی، برای بالا بردن سلامتی کلی مهم است. طبق تئوری خاکستر اسید، اعتقاد بر این است که خاکستر اسیدی شما را مستعد بیماری می کند. در حالی که خاکستر قلیایی محافظ است. در نتیجه انتخاب لیست مواد غذاهای قلیایی به حفظ PH بدن و تقویت سلامت کمک می کند.

برخی از منابع غذایی که خاکستر اسیدی بر جای می گذارند شامل پروتئین، فسفات و گوگرد هستند. در حالی که مواد غذایی قلیایی شامل غذاهای غنی از کلسیم، منیزیم و پتاسیم هستند.

گروه های مواد غذایی معمولا  اسیدی، قلیایی یا خنثی در نظر گرفته می شوند:

اسیدی: گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات، تخم مرغ و الکل

خنثی: چربی های طبیعی، نشاسته و قندها

قلیایی: میوه ها، مغزها، حبوبات و سبزیجات

سبزیجات برگ سبز

گفته می شود که سبزیجات برگ سبز اثر قلیایی در بدن دارند. این گیاهان با ذخایر گسترده ای از ویتامین A ، B ، E ، اسیدفولیک و مواد معدنی آهن، کلسیم و فسفر اعطا می شوند که برای انجام عملیات طبیعی و ایجاد ایمنی قوی برای سیستم حیاتی است. سعی کنید اسفناج، کاهو، کلم پیچ، کرفس، کلم، و خردل را در رژیم غذایی منظم خود بگنجانید.

گل کلم / کلم بروکلی

سبزیجات چلیپایی مانند گل کلم و کلم بروکلی به عنوان متعادل کننده PH قلیایی در سیستم شناخته شده اند. آنها حاوی مقادیر زیادی ویتامین A ، C ، k و فولات و ترکیبات گیاهی شیمیایی گیاهی هستند که برای کاهش التهاب و جلوگیری از خطر سرطان بسیار ارزشمند هستند.

میوه های خانواده مرکبات

این اعتقاد که میوه های مرکبات بسیار اسیدی هستند و بر روی سیستم تأثیر اسیدی دارند را همه می دانیم اما جای تعجب است که آن ها بهترین منبع مواد غذاهای قلیایی هستند. لیمو، لیمو شیرین و پرتقال غنی از ویتامین C که به سم زدایی سیستم کمک می کند و باعث سوزش معده و اسیدیته می شود.

ریشه سبزیجات

سیب زمینی شیرین، چغندر، تربچه، شلغم و هویج منبع شگفت انگیزی از #مواد_غذایی_قلیایی هستند که حفظ تعادل pH را تسهیل می کنند. آنها منبع خوبی از فیبرهای غذایی محلول و نامحلول هستند که به تقویت باکتری های خوب روده، کاهش سطح بالای کلسترول و کاهش خطر بیماری های قلبی و سرطان روده کمک می کنند.

آجیل

یک مشت آجیل مملو از منابع چربی سالم هستند. همچنین یک اثر قلیایی در خود دارند. مجموعه عظیمی از آنتی اکسیدان ها، پروتئین ها و استرول های گیاهی موجود در بادام، گردو و بادام هندی تنظیم کننده قند خون و باعث قلب را بهبود می بخشند و وزن را کنترل می کند.

برنامه مواد غذایی قلیایی

برنامه مواد غذایی قلیایی اساساً تغذیه سالم و به سبک قدیمی را تقویت می کند. رژیم غذایی مصرف بیشتر سبزیجات، میوه ها و نوشیدن مقدار زیادی آب و کاهش قند، الکل، گوشت و غذاهای فرآوری شده را توصیه می کند. همه این موارد به بهبود سلامت کلی شما و  کاهش وزن کمک می کند و حتی به باعث کاهش خطر سرطان می شود.

این رژیم همچنین می تواند به کاهش التهاب کمک کند. التهاب یک پاسخ طبیعی به آسیب و عفونت است، اما التهاب بیش از حد  که به عنوان التهاب مزمن نیز شناخته می شود می تواند باعث آسیب DNA و منجر به سرطان شود. بنابراین خوردن غذاهایی که التهاب را کاهش می دهند می تواند خطر سرطان شما را کاهش دهد. برنامه مواد غذایی قلیایی شامل سبزیجات، میوه ها و انواع مغذ ها هستند.

صبحانه مواد غذایی قلیایی

خوردن مواد غذایی قلیایی به ما در داشتن حس و حال بهتر کمک می کنند.  مواد غذایی قلیایی بدن را از اسیدی بودن رها می کنند. مواد غذایی قلیایی را در طول روز و در هر ساعتی می توانید مصرف کنید. اما خوردن صبحانه ای مملو از مواد غذایی قلیایی باعث شروع یک روز جدید با حس و حال بهتر می شود. با خوردن مواد غذایی قلیایی در ابتدای روز، سرحال تر شوید و از کسل بودن دور باشید.

دمنوش های قلیایی

یکی از مواردی که به شما در مصرف مواد غذایی قلیایی کمک می کند، خوردن دمنوش های قلیایی به جای دمنوش هایی است که اسیدی بودن بدن را افزایش می دهند. برای تهیه دمنوش های گیاهان از ادویه جاتی که طبع گرمی دارند کمک بگیرید. در واقع از نگاه طب سنتی مواد غذایی سرد، اسیدی هستند و مواد غذایی گرم نیز قلیایی می باشند. بنابراین برای تهیه دمنوش های قلیایی از ادویه های گرم مانند زنجبیل و زیره کمک بگیرید.

مواد غذایی قلیایی

اسفناج، کلم پیچ
بادام ها
آووکادو
خیار
چغندر
انجیر و زردآلو

یکی دیگر از راه های عالی برای قلیایی بدن استفاده از نوشیدنی های لیمو گرم و سالم است. اگرچه ممکن است لیموها را اسیدی تصور کنید ، اما هنگامی که توسط بزاق ما هضم می شود، بسیار قلیایی می شوند.

با ایجاد تغییرات جزئی مانند نوشیدن آب قلیایی ، خوردن سبزیجات بیشتر و کاهش مقدار غذاهای اسیدی در رژیم غذایی، قلیایی شدن بدن شروع می شود. با ایجاد یک محیط قلیایی در بدن، تعادل را حفظ می کنید، با بیماری مبارزه می کنید و به سلامت مطلوب خود می رسید. اما مهمتر از همه، بدن شما با انرژی و نشاط بیشتری از شما تشکر خواهد کرد!

خرید آب قلیایی

خوردن رژیم غذایی مبتنی بر مواد غذایی قلیایی به طور عمده بر رفتار آگاهانه تغذیه ای شامل انتخاب سالم غذاها از جمله سبزیجات، میوه ها، آجیل ها، عدس و نوشیدن آب فراوان تأکید دارد. در حالی که قند، گوشت، غذاهای فرآوری شده و الکل را محدود می کند.

یکی از راه های آسان برای قلیایی شدن بدن و مصرف مواد غذایی قلیایی، نوشیدن آب قلیایی است. خرید آب قلیایی برای تکمیل جدول مواد غذایی قلیایی اقدام درستی است. مواد غذایی قلیایی، آب قلیایی را نیز شامل می شود.

بهترین راه برای #خرید_آب_قلیایی  می توانید از طریق اینترنت و سایت لوکساب و واترلایف ، سفارش خود را ثبت کنید و بسته بندی آب قلیایی خود را درب منزل خود تحویل بگیرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

افرادی که با رزین کار می کنند اطلاع دارند که برای کار رزین و استفاده از قالب می توانند از قالب هایی که مخصوص این کار می باشد و در مقالات قبلی توضیح دادیم استفاده کننده اما برخی این سوال را می پرسند که آیا می توان با رزین بر روی شیشه کار کرد؟ آیا رزین به شیشه می چسبه . به دلیل اهمیت این سوال تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله به بررسی عمیق درباره کار با رزین بر روی شیشه و اینکه آیا رزین بر روی شیشه می چسبه یا خیر بپردازیم. تا انتهای این مقاله با آموزش رزین همراه ما باشید:

آیا رزین به شیشه میچسبه ؟

درست است که شیشه به دلیل سطح صیقلی‌ای که دارد، چسبندگی کمتری نسبت به ام دی اف روکش دار به رزین خواهد داشت.ولی زمان کار با رزین اپوکسی چوب این نکته از نظر دوستان پنهان می ماند که در مرحله آخر و زمان خارج کردن کار نهایی، نیاز به اعمال فشار به ناحیه مشترک بین شیشه و رزین اپوکسی داریم و همانطور که میدانید شیشه مقاومت خوبی در برابر فشار وارده ندارد و خواهد شکست.لذا جدا از خطر کار با شیشه شکسته شده، متحمل هزینه نیز خواهیم شد چون ممکن است این کار به سختی انجام شود. پس در زمان کار با رزین اپوکسی چوب، انتخاب شیشه به عنوان قالب حتی با استفاده از چسب جداکننده به دلیل ماهیت شکنندگی شیشه صحیح نمی باشد.

آیا می توان از ظرف شیشه ای برای همزدن رزین و هاردنر استفاده کرد؟

چهار نوع ظرف پیشنهادی، مناسب برای همزدن رزین و هاردنر:

۱. ظروف پلی‌اتیلن (PE)؛

۲. ظروف شیشه‌ای؛

۳. ظروف استیل؛

۴. ظروف آلومینیومی

به‌نظر شما پرمصرف‌ترین، ارزان‌ترین و دردسترس‌ترین گزینه، کدام است؟

ظروف شیشه‌ای معمولاگران‌قیمت هستند و ممکن است در محیط کارگاهی بشکنند.ظروف استیل و آلومینیوم هم مناسب‌اند، به‌شرطی که گوشه‌ها و زوایا منحنی باشند و رزین در آنجا جمع نشود. س گوشه‌ها و زوایای ظرف هم تأثیر شگرفی در تجمع رزین دارند.پس ظروف پلی‌اتیلن بهترین گزینه هستند.

بهتر است از چه نوع ظرف پلی‌اتیلنی برای مخلوط کردن اپوکسی و هاردنر استفاده کنیم؟

در آزمایشگاه‌های شیمی لیوان‌های مدرجی از جنس شیشه وجود دارد که به آن بشر می‌گویند. بشر وسیله بسیار مناسبی برای اختلاط است که جنس پلی‌اتیلنی آن هم موجود است و می‌توانید از فروشندگان لوازم آزمایشگاهی، در اندازه‌های مختلف تهیه کنید.

چگونه رزین را از قالب جدا کنیم؟

برای قالب گیری رزین اپوکسی ، نیاز به قالب هایی داریم تا پس از خشک شدن رزین اپوکسی ، به راحتی از آن جدا شوند تا به محصول ما آسیب نزنند.

قالب های سیلیکونی:قالب های سیلیکونی از پر استفاده ترین قالب های ساخت وسایلی چون جواهرآلات ، گردنبند و … هستند.از مزایای آن ها می توان به قابلیت استفاده چندباره ، مقاوت در برابر حرارت و تنوع شکل بالا اشاره کرد.علاوه بر آن این قالب ها مقزون به صرفه بوده و در نچسبیدن به رزین خوب عمل می کنند اما در مقابل باید توجه کنید که برای ساخت اشیا بزرگ رزینی کاربرد ندارند.

چسب های قالب گیری:یکی از راه های نچسبیدن قالب به رزین استفاده از چسب های قالب گیری است.این نوارچسب ها ارزان تر بوده و در محصولات بزرگتر نیز استفاده می شوند.

پلاستیک پلی اتیلن:از مزایای این نوع پلاستیک که عملکرد خوبی در نچسبیدن به رزین دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مقاومت و استحکام بالا
  • قابلیت استفاده مجدد
  • مناسب برای سازه های آبستره

آیا رزین اپوکسی سمی است؟

با توجه به تحقیقات انجام شده کارشناسان بر سمی بودن رزین اپوکسی به این نتیجه رسیدن که خود رزین اپوکسی خطری ندارد و رزین اپوکسی در حال پخت و بخار و گازی که بر اثر پخت آن حاصل می شود سمی و سرطانزا می باشد. هرچند هد مواد شیمیایی خطرهایی دارد و به هنگام کار کردن با آن باید تمامی نکاتی ایمنی و موارد بهداشتی را رعایت کرد تا دچار آسیب دیدگی نشد.

دقت کنید این که می گوییم رزین اپوکسی سرطانزا و سمی می باشد و باعث بروز حساسیت های پوستی می شود همه صحبت زمانی است که رزین اپوکسی و هاردنر سخت نشده‌اند. پس از سخت‌شدن در صورت رعایت نسبت اختلاط صحیح و استفاده از مواد استاندارد و تایید شده، تقریبا مشکلی نخواهند داشت.

در کار با رزین اپوکسی دو دسته از افراد در معرض خطر می باشنر یکی افرادی که در این عرصه تازه کار هستند و افرادی که سالیان سال با رزین اپوکسی کار می کنند و شرایط ایمنی را رعایت نمی کنند.

آموزش رزین روی ظرف

نوعی رزین اپوکسی در دنیا تولید می‌شود که گواهی استفاده غذایی دارند؛ به این معنی که خطری برای سلامت انسان ندارد و اگر داخل آن مواد غذایی سرو شود، مثل لیوان و بشقاب و…، مشکلی ایجاد نخواهد شد. ولی متأسفانه این نوع رزین، در ایران در دسترس عموم متقاضیان نیست و قیمت بسیار گزافی دارد. درهرحال پیشنهاد کارشناسان در این زمینه این است که برای ساخت ظروف غذایی از رزین اپوکسی‌ای که Food Grade نیست استفاده نکنید. برای کار با رزین اپوکسی از دستکش لاتکس استفاده کنید؛ دستکش‌های لاتکس به‌دلیل جنس خاصشان مشکلی در استفاده از رزین نخواهند داشت.همچنین به‌دلیل اینکه فرم دست را به خود می‌گیرند، بهترین گزینه برای کار با رزین اپوکسی هستند. اما دستکش‌های پارچه‌ای به‌هیچ‌وجه مناسب کار با رزین نیستند.

طرز استفاده از رزین

رزین و هاردنر را به میزان دقیق که وزن کردیم به‌آرامی با چوب بستنی هم می‌زنیم و نکته‌ای که اکثراً رعایت نمی‌کنند این است که رزین به دیواره‌ها و کف ظرف می‌چسبد و باید با کمک چوب بستنی به‌خوبی از دیواره‌ها مخصوص از لابه‌لای شیارهای لیوان یکبار مصرف و کف ظرف کنده شود و با هاردنر حل شود، توصیه می‌کنم زمانی که اپوکسی را روی کار می‌ریزید قطرات آخر ظرف را روی کار نریزید چون احتمال دارد رزین از شیارها خارج شود و خوب هم نخورده باشد. حداقل ده دقیقه تمام مخلوطتان را هم بزنید به‌طوری‌که که تمام محلول به‌طور یکدست هم بخورد . وقتی‌که رزین را در هاردنر ترکیب می‌کنیم رزین غلیظ‌تر است و کمی کدر می‌شود، ولی جای هیچ نگرانی نیست.

کاملا طبیعی است آن‌قدر ترکیبتان را هم بزنید تا به شفافیت اولیه برسد. هر رزین یک‌زمان سخت دارد که بستگی به مارک رزین از 7 الی 8 ساعت تا 24 ساعت زمان می‌برد تا خشک شود. البته رزینی که کیفیت پایین دارد زود خشک می‌شود؛ برای رزینی که 24 ساعته خشک شده، لایه‌های درونی‌اش حداقل یک هفته زمان می برد تا کامل خشک شوند. توصیه می‌شود که اگر از این هنر کسب درآمد می‌کنید از مشتریانتان زمان بگیرید که حداقل یک هفته از اجرای کارتان گذشته باشد که لایه‌های درونی کامل خشک شده باشد.

کارگاه سازه های چوب و رزین (وودگلس)

یکی از دوره هایی که علاوه بر جذابیت زیاد، امکان کار و استخدام در آن زیاد به چشم می خورد گرایش سازه های چوب و رزین(وودگلس) ، است . آکادمی معماری داخلی آرت کانر با برگزاری کارگاه سازه های چوب و رزین(وودگلس) به افرادی که این دوره را به صورت کامل و موفق بگذرانند و نمونه کار نهایی قابل قبول به اساتید دوره ارائه دهند ، پس از پایان دوره ، مدرک معتبر از وزارت علوم ارائه می دهد تا بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند

 



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

آب مقطر را با جوشاندن آب و سپس متراکم ساختن بخار جمع شده به مایع تولید می کنند. این فرآیند آلودگی ها و مواد معدنی موجود در آب را از بین می برد. برخی منابع ادعا می کنند که نوشیدن آب مقطر به سم زدایی بدن کمک کرده و سلامتی شما را بهبود می بخشد. برخی دیگر ادعا می کنند آب مقطر مواد معدنی بدن شما را شسته و می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد. در حقیقت  هیچ یک از این ادعاها کاملاً درست نیست. آب مقطر طعم خاصی ندارد یا در واقع اصلا طعمی ندارد و ممکن است طعم آن را دوست نداشته باشید در مقابل آب شهری که خوش طعم است.

آب مقطر چیست؟

آب مقطر بخار آب جوش است که خنک شده و به حالت مایع برگشته است. برخی از مردم ادعا می کنند آب مقطر خالص ترین آبی است که می توانید بنوشید. هر آبی فرقی نمی کند از چشمه طبیعی، آب مقطر یا شیر معمولی باشد، ممکن است دارای مقادیر کمی از مواد معدنی، باکتری، سموم دفع آفات و سایر آلاینده ها باشد. تقطیر باعث پاک شدن همه ناخالصی های آب می شود. همچنین بیش از 9/99 درصد مواد معدنی محلول در آب را از بین می برد.

آیا آب مقطر برای نوشیدن مناسب است؟

بله  می توانید آب مقطر بنوشید. جدا از طعم بی مزه آن، آب مقطر مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم را که از آب لوله کشی دریافت می کنید در اختیار شما قرار نمی دهد. از آنجا که آب مقطر مواد معدنی خاص خود را ندارد، بنابراین تمایل دارد آنها را از هر جایی که لمس کند برای حفظ تعادل بیرون بکشد. بنابراین هنگامی که آب مقطر می نوشید، ممکن است مقدار کمی مواد معدنی از بدن  از جمله دندان ها خارج کند. از آنجا که شما بیشتر مواد معدنی مورد نیاز خود را از رژیم خود دریافت می کنید، نباید با نوشیدن آب مقطر این مواد معدنی از بدن شما خارج شود. هنوز هم اگر می خواهید آب مقطر بنوشید بهتر است مطمئن شوید که وعده های روزانه میوه و سبزیجاتی که می خورید می توان کسری مواد معدنی را جبران کند یا خیر.

خواص آب مقطر چیست؟

آب مقطر آبی است که تا نقطه جوش گرم شده است تا ناخالصی ها از آب جدا شود که خود بخار یا بخار می شود. سپس بخار دوباره به شکل مایع خالص تغلیظ می شود. ناخالصی ها به عنوان باقی مانده باقی مانده و از بین می روند. سیستم های تقطیر آب خالص آلودگی های بیولوژیکی منتقل شده از طریق آب مانند باکتری ها، ویروس ها، مواد شیمیایی آلی و معدنی، فلزات سنگین، گازهای فرار و سایر آلودگی ها را از بین می برند. آب مقطر عملاً حاوی جامدات، مواد معدنی و عناصر کمیاب نیست. تمیز، طبیعی و سالم است. آب مقطر بخار استانداردی است که با استفاده از آن همه آب های دیگر اندازه گیری می شود.

تفاوت آب مقطر با آب شهری چیست؟

آب مقطر نوعی آب تصفیه شده است. نمک ها، مواد معدنی و سایر مواد آلی با بخار آب جوش خارج می شوند. همانطور که می دانیم آب شهری از آب لوله کشی خارج می شود که به احتمال زیاد با کلر ضد عفونی شده است. به علاوه برای از بین بردن رسوبات فیلتر شده و با مواد شیمیایی تصفیه می شود تا آلودگی را خنثی کند. برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، فلوراید نیز اضافه شده است.

با بررسی تفاوت بین آب مقطر و آب معمولی، مشخص است که آب مقطر هیچ ناخالصی ندارد. در حالی که آب لوله کشی حاوی مواد معدنی است. در  مقابل ما نمی دانیم که در منابع یا حوزچه هایی که برای نگهداری آب لوله کشی استفاده می کنند چه گیاهانی رشد کرده است و یا استفاده از کلر کفایت می کند یا خیر.

اما  خلوص و پاکیزگی آب مقطر بدون توجه به فرآیندی که دارد از هر کجا که تهیه کنید ثابت است. در نهایت بهترین آب برای نوشیدن و مصارف خانگی آب آشامیدنی است که هیچگونه مواد شیمیایی و فیزیکی ندارد و می توانید با خرید اینترنتی آب، چند بسته از این آب را درب منزل خود تحویل بگیرید.

کاربرد آب مقطر چیست؟

آب مقطر از مواد معدنی محروم شده است. این ماده غالباً در اتومبیل ها و لوازم خانگی استفاده می شود. در اینجا چند مورد از استفاده و کاربرد آب مقطر را می خوانیم:

اتو بخار

آکواریوم (مکمل های معدنی باید به غذای ماهی اضافه شود)

آب دادن به گل ها

سیستم های خنک کننده اتومبیل

آزمایشات آزمایشگاهی

برخی از تجهیزات پزشکی، مانند دستگاه های فشار هوای مثبت مداوم (CPAP)

چگونه می توان آب مقطر تهیه کرد؟

اگر می خواهید برای چند وعده در روز از آب معدنی بنوشید، می توان بدون ابزار خاصی آب مقطر را در خانه تهیه کرد. اما اگر صادقانه بگوییم  سختی آن بیش از ارزش آن است. اما می توانید به راحتی با خرید آب از فروشگاه های معتبر اینترنتی مانند اکساب، از ایمنی آبی که مصرف می کنید مطمئن باشید.

مزایا آب مقطر در مقابل آب شهری چیست؟

بسته به محل زندگی شما آب مقطر می تواند برای شما بهتر از آب شیر باشد. اگر آب شهر شما به مواد شیمیایی مضر یا سموم دفع آفات آلوده باشد، نوشیدن آب مقطر بهتر است اما بهترین اقدام خرید آب می باشد تا سلامتی شما متضرر نشود.

معایب آب مقطر در مقابل آب شهری چیست؟

نگهداری آب مقطر بیشتر می تواند یک مشکل باشد. آب مقطر می تواند از هر ماده ای که لمس کند مواد معدنی را جذب می کند. این بدان معنی است که می تواند مقدار کمی پلاستیک یا هر ماده ای را در ظرفی که آن را نگه داشته است  جذب کند که در این صورت اصلا نوشیدن آن آب مقطر توصیه نمی شود. اما خرید آب و مصرف آب آشامیدنی به سلامت شما کمک خواهد کرد. حال برای نوشیدن آب آشامیدنی سالم بهترین کار چیست؟

خرید اینترنتی آب آشامیدنی

همانطور که در این مطلب خواندیم، استفاده مکرر از آب مقطر احتمال دارد که سلامت شما را تهدید کند. از طرفی در برخی از شهرهای ایران، آب لوله کشی قابل شرب نیست و بهتر است برای مصارف خانگی و نوشیدن آب از آن استفاده نکنید. بهترین راهکار خرید آب می باشد تا از وجود مواد معدنی به اندازه کافی و عدم وجود آلاینده ها مطمئن باشید. خوشبختانه با وجود خرید اینترنتی آب دیگر مشکلی برای خرید آب ندارید و با سفارش آنلاین آب از فروشگاه اینترنتی اکساب، بسته بندی های آب سالم را درب منزل خود تحویل می گیرید.

آب خالص چیست؟

آب خالص آبی است که برای از بین بردن ناخالصی ها مانند مواد شیمیایی و سایر آلاینده ها فیلتر یا پردازش شده است. آب خالص معمولاً با استفاده از آب زیرزمینی یا آب لوله کشی تولید می شود.

فرمول شیمیایی آب مقطر چیست؟

آب مقطر هنوز آب است. فرمول و ساختار مولکولی اساسی برای انواع مختلف آب یکسان است. آب یک اتم اکسیژن است که به دو اتم هیدروژن متصل است. با جوشاندن آب، ناخالصی های از بین می روند اما بخار آبی که باقی می ماند دوباره به آب تبدیل می شود. ph آب مقطر 7 بوده و خنثی می باشد که نوشیدن آن اصلا توصیه نمی شود.

آب مقطر در مقابل آب تصفیه شده چگونه است؟

آب مقطر نوعی آب تصفیه شده است که هم آلودگی ها و هم مواد معدنی را حذف کرده است. اما آب تصفیه شده  تنها مواد شیمیایی و آلاینده ها را حذف کرده است. اما ممکن است هنوز حاوی مواد معدنی باشد.

خرید آنلاین آب غنی شده از اکسیژن

آب غنی شده از اکسیژن یک محصول جدید است که در طی فرآیند کنسرو سازی یا بطری سازی به آن اکسیژن اضافه می شود. گفته می شود اکسیژن اضافه شده فوایدی از جمله کمک به بهبود انرژی بدن در هنگام ورزش، دفع سموم از بدن و بهبود اکسیژن رسانی را فراهم می کند.  فروشگاه معتبر اکساب با تولید آب غنی شده از اکسیژن در بسته بندی های کوچک، امکان خرید آب غنی شده از اکسیژن و مصرف آن را در بیرون از منزل و محل کار فراهم کرده است. سایت اکساب امکان خرید آنلاین آب غنی شده از اکسیژن را نیز فراهم کرده است تا با خیال راحت خرید کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

امروزه با توجه با افزایش جمعیت و نیاز به غذاهای طبیعی، کشاورزی پایدار یک مسئله مهم جهانی است غذای ارگانیک بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. طبق این روند، #کودهای_ارگانیک در حال تبدیل شدن به اولین انتخاب بسیاری از کشاورزان هستند. انواع کود های ارگانیک به طور گسترده ای برای سبزیجات (گوجه فرنگی، کاهو و خیار)، میوه ها (توت فرنگی، انگور و مرکبات) و گیاهان (علف، گل ها و  شاهدانه) استفاده می شود. کود ارگانیک یا کود آلی را کود دامی نیز می نامند. تعریف کودهای ارگانیک ساده است. در واقع به کمپوست ساخته شده از ضایعات حیوانات یا بقایای گیاهان  کودهای ارگانیک گفته می شود که سرشار از محصولات جانبی طبیعی هستند.

آشنایی با انواع کودهای ارگانیک

  • کودهای ارگانیک خشک

کودهای ارگانیک خشک اغلب در خاک مخلوط می شوند. از آن ها می توان در باغ های داخل زمین و گیاهان رشد کرده در گلدان استفاده کرد. این نوع کودها به طور کلی به عنوان روشی برای تشویق رشد طولانی مدت در نهال، گیاهان پیوندی و محصولات زراعی اضافه می شوند.

  • کودهای ارگانیک مایع

بدیهی است که این کودها مواد مغذی به شکل مایع هستند. علاوه بر این ممکن است از نوعی ماده واسطه برای کمک به جذب بهتر کودهای ارگانیک مایع برای گیاه مورد نظر استفاده کنند. کود های ارگانیک مایع ممکن است روی خاک اطراف گیاه ریخته شود تا بتواند جذب ریشه گیاه شود. همینطور می توان از کودهای ارگانیک مایع برای پاشیدن روی برگ گیاه استفاده کرد. به هر حال، اسپری های محلول پاشی (برگ) به ویژه برای سبزیجات در طول فصل رشد مفید هستند.

نحوه استفاده از کود های ارگانیک مایع

کودهای ارگانیک مایع به طور کلی برای گیاهانی که به طور فعال در حال رشد هستند خوب شناخته می شوند و معمولاً باید به صورت ماهیانه استفاده شوند. با این حال، ممکن است نیاز باشد که محصولات برگ دار هر دوهفته دوبار اسپری شوند.

قیمت انواع کودهای ارگانیک

قیمت کودهای ارگانیک به طور قابل توجهی بیشتر از کودهای شیمیایی است، اما با گذشت زمان این هزینه اضافی ممکن است با مزایایی که ارائه می دهد به چشم نیاید. کودهای آلی یا همان کود های ارگانیک مدت ها پس از اینکه گیاهان مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را مصرف می کنند، به بهبود خاک ادامه می دهند.

بنابراین، هرچه خاک شما با کودهای آلی تغذیه شود، ترکیب و بافت آن بهتر است. بنابراین، در حالی که کود شیمیایی در کوتاه مدت ارزان تر است، اما در دراز مدت مقدار کمتری به خاک اضافه می کند. در نهایت برای اطلاع از قیمت کود های ارگانیک و #خرید_کود های شیمیایی می توانید از طریق فروشگاه های انلاین و معتبر اقدام کنید.

بهترین کودهای ارگانیک

بهترین کود های ارگانیک کدام است؟ بهترین کود ارگانیک یا شیمیایی زمانی تعریف می شود که شرایط خاک، آب و هوا، زمان مصرف کود و در کل نیاز گیاه شناخته شود. در غیر اینصورت نمی توان کود شیمیایی ایکس را به عنوان بهترین کود شیمیایی معرفی کرد. حتی ممکن است بهترین کود ارگانیک را که در سایت های اینترنتی معرفی می شود، باعث از بین رفتن گیاه شما شود. زیرا گیاه شما به آن احتیاجی ندارد.

مزایا کودهای ارگانیک

  • کود های ارگانیک راندمان مواد مغذی و هم محتوای مواد آلی در خاک را تقویت کنید

کود های ارگانیک حرکت آب را در خاک بهبود می بخشد و به مرور زمان مواد مغذی را به خاک اضافه می کند. کود های ارگانیک ها میکروب های مفید را به خاک وارد می کنند.

  • افزایش حاصل خیزی خاک و بهبود بافت خاک، زهکشی و هوادهی.

اضافه کردن کود های ارگانیک به خاک با توجه به وجود حشرات و کرم های مفیذ، باعث بهبود بافت خاک، زهکشی و هوادهی می شود.

  • کود های ارگانیک خصوصیات و کیفیت خاک و همچنین عملکرد آن را افزایش دهید

کود های ارگانیک حاوی تعداد زیادی مواد مغذی مورد نیاز گیاهان است که مواد مغذی نسبتاً صاف و ماندگاری را برای گیاهان فراهم می کند و دارای اثرات طولانی مدت هستند.

  • کاملا سازگار با محیط زیست

کود های ارگانیک تجدید پذیر، زیست تخریب پذیر، پایدار و سازگار با محیط زیست هستند. این ماده حاوی مواد شیمیایی مضر و موثر در  آلودگی آب و زمین نیست.

معایب کودهای ارگانیک

قبل از انتشار مواد مغذی به خاک، میکروارگانیسم ها باید اجزای آلی را تجزیه کنند. از آنجایی که ارگانیسم ها برای انجام وظایف خود به دمای مناسب و آب کافی احتیاج دارند، بنابراین تأثیر کودهای آلی محدود می شود.

بنابراین ممکن است اثر کودهای آلی بیشتر از کودهای شیمیایی نباشد. اما در شرایط محیطی مناسب، جمعیت میکروبی دوباره خود را مهیا کرده و کودهای آلی سریع تر و کارآمدتر می شوند.

کود های شیمیایی

کودهای شیمیایی به این معنی هستند که کودها از مواد شیمیایی غیر آلی تشکیل شده اند که می توانند به صورت مصنوعی ساخته شوند. برخی از افراد کودهای شیمیایی را کودهای مستقیم می نامند. کود های شیمیایی فقط یک ماده مغذی اولیه گیاه، یعنی نیتروژن یا فسفر یا پتاسیم را تأمین می کنند.

بعضی اوقات پزشکان کشاورزی چند نوع کود شیمیایی را با هم مخلوط می کنند تا نسبت NPK مورد نظر را قبل از استفاده فرموله کنند. این روش برای کود دهی نسبتاً کم هزینه است اما نیاز به دانش و شناخت کافی از عناصر غذایی خاک دارد.

کود شیمیایی به کود ساخته شده توسط سنتز شیمیایی یا واکنش های شیمیایی گفته می شود که در ترکیبات آن مقدار معینی از عناصر غذایی برای گیاهان وجود دارد مانند نیتروژن، فسفر، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، گوگرد، بور، مس، روی، منگنز، آهن و مولیبدن و غیره.

تفاوت کود های ارگانیک و کود های شیمیایی

کودهای آلی و معدنی هم مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را برای رشد سالم و قوی تأمین می کنند. با این حال، کود های ارگانیک یا کود های شیمیایی هر کدام حاوی مواد مختلفی هستند و مواد مغذی را به روش های مختلف تأمین می کنند.

کودهای آلی به مرور زمان برای ایجاد یک محیط رشد سالم فعالیت کرده و در طی زمان خاک را تغذیه می کنند. در حالی که کودهای غیر آلی یا شیمیایی خاک را سریع تغذیه می کنند. تعیین اینکه کدام یک برای گیاهان شما بهتر است، از نظر هزینه و تأثیرات محیطی بستگی زیادی به نیاز گیاهان و ترجیحات شما دارد.

نحوه استفاده از کود های ارگانیک

چه زمانی باید از کودهای آلی استفاده کنید؟ به یاد داشته باشید که مواد مغذی موجود در اکثر آن ها در ابتدا نامحلول بوده و به اشکالی است که گیاهان نمی توانند از آن استفاده کنند. با پخش کودهای آلی چند هفته قبل از کاشت، فاصله زمانی بین مصرف و آزاد شدن مواد مغذی را حساب کنید. حتی چند ماه قبل از کاشت باید کود های ارگانیک را به گیاه اضافه کنید تا زمان کافی برای حل شدن درون خاک را داشته باشد.

گاهی ممکن است مجبور شوید کود خود را متناسب با شرایط خاص تنظیم کنید. به عنوان مثال ،هوای خنک و مطبوع در بهار فعالیت میکروبی را کند می کند. اگر باید رشد گیاه را تحریک کنید بهتر است از برخی کودهای آلی محلول که مواد مغذی آن به سرعت در دسترس است استفاده کنید.

خرید کود شیمیایی

خرید کود از فروشگاه های آنلاین مزیت های زیادی دارد. از مهم ترین مزیت های #خرید_کود از آنلاین شاپ ها، امکان دریافت مشاوره قبل از خرید است. با مشورت با کارشناسان و متخصصان برای #خرید_کود، قطعا انتخاب بهتری خواهید داشت.

 



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

پلی استایرن انبساطی یکی از مشتقات پتروشیمی است که خواص منحصر به فردی دارد. وزن بسیار کم و ضریب بسیار پایین انتقال صوت و گرما از مهم ترین خواص این ماده به شمار می آید.محصول فرآوری شده و قالب گیری شده این ماده با نام یونولیت در بازار عرضه می شود.این کالا امروزه در صنعت ساختمان سازی بسیار طرفدار پیدا کرده است و مهندسین ساختمان یونولیت را جایگزین تیرچه بلوک های بتونی و سمانی کرده اند که هم در هزینه های ساخت و ساز کاسته می شود و هم باعث کاهش وزن ساختمان و افزایش ایمنی ساختمان و افراد ساکن در آن می باشد.ورق های یونولیتی برای استفاده در ساختمان سازی با ابعاد مختلفی موجود می باشد.آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که یونولیت در ساختمان سازی را چگونه برش می زنند؟اگر می خواهید به پاسخ این سوال برسید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا نحوه برش یونولیت در ساختمان سازی را برای شما بیان کنیم:

نحوه برش یونولیت در ساختمان سازی

کارآمدترین و کاربردی ترین روش برش یونولیت بستگی به نوع پروژه دارد.بهترین روش برش یونولیت را میتوان بریدن یونولیت با دستگاه سی ان سی دانست.با دستگاه سی ان سی برش یونولیت و فوم دیوک میتوان انواع فوم و یونولیت را به صورت دو بعدی و سه بعدی برش داد.

فوم پلی استایرن معروف ترین و کاربردی ترین نوع از فوم می باشد، به همین خاطر می باشد که ابزار های بسیار مختلفی برای برش این فوم ها در بازار موجود می باشد، تا بتوان آنها را در سایز های مختلف برشکاری نمود.

دستگاه های cnc برش یکی از بهترین نمونه هایی از دستگاه های برش بوده که می توان به صورت اتوماتیک انواع فوم و یونولیت را برشکاری نمود.

دستگاه های cnc برش فوم این قابلیت را داشته که برش های سه بعدی را نیز بر روی انواع فوم انجام داده، که در صنعت می توان از آن استفاده نمود.

دستگاه های cnc برش فوم را می توان در صنایع بسیار مختلفی مانند ساختن ساختمان نیز استفاده نموده، زیرا کاربرد های فوم در صنعت بسیار زیاد می باشند.

دستگاه های cnc برش از پیشرفته ترین دستگاه های برش فوم موجود در بازار می باشند، که بخاطر اینکه قیمت آن با سایردستگاه های cnc برابر بوده، می توان به راحتی آنها را تهیه و از آنها بهره مند شد.

یونولیت را به چه روش برش دهیم؟

برش یونولیت با المنت یک روش قدیمی و از اولین روش های برش ورق یونولیت محسوب می شود. به وسیله این روش (بر خلاف روش برش دستی با تیغ) می توانید برش های منحنی را به سادگی انجام دهید. اما دست نگهدارید! استفاده از این روش نیاز به دستگاه برش المنتی دارد. یعنی اگر دستگاه مخصوص اینکار را نداشته باشید نمی توانید از این روش استفاده کنید. ابعاد دستگاه برش المنتی به طور تقریبی ۲متر در ۱ متر و ارتفاع ۱ متر است.

ابزار برش یونولیت

ساده ترین روش برش ورق یونولیت ، برش به وسیله کاترهای دستی است. اگر می خواهید ورق یونولیت را در مصارف عمومی نظیر پوشاندن فضا ، پارتیشن بندی و مواردی از این دست استفاده کنید بهتر است آن را با دست و به وسیله تیغ کاتر برش بزنید. حتما قبل از تهیه و خرید یونولیت ابزار خود را مهیا کنید.

کاربرد یونولیت در ساختمان سازی

از یونولیت در سیستم سقف تیرچه – بلوک بعنوان جایگزین بلوک های سفالی یا سیمانی استفاده می شود . استفاده از یونولیت (پلی استایرن منبسط شده) به عنوان بلوک سقفی ، در صورتی مناسب خواهد بود که مواردی از قبیل ایمنی در برابر آتش سوزی ، تولرانس های ابعادی ، مقاومت (که مستقیما با چگالی مصالح ارتباط دارد) ، شکل هندسی و روش اجرای مناسب در آن رعایت گردد .

روش تولید و ساخت یونولیت سقفی

روش تولید و ساخت یونولیت سقفی شامل مراحل و فرآیند هایی می باشد که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

مواد اولیه فوم های سقفی که یک پلیمر مصنوعی با نام پلی استایرن و شبیه به دانه‌های شکر می‌باشد از پتروشیمی‌ها و بازار تهیه و وارد کارخانه تولید می‌گردد. این مواد دارای تاریخ مصرف محدود می باشند و باید هنگام مصرف وتولید به تاریخ انقضای آن توجه شود .

سپس با توجه به چگالی و یا دانسیته مورد نیاز این مواد خام در دستگاهی به نام اکسپندر توسط تزریق بخار حجیم شده و به اندازه تقریبا ۵۰ برابر حجم اولیه خود تبدیل می‌گردند. مواد خام به طور مداوم از بالا وارد دیگ بخار شده و بخار نیز توسط دریچه‌هایی وارد دیگ شده و عملیات حجیم سازی مواد اولیه به‌ وسیله پروانه‌های همزن صورت می‌گیرد. دو عامل حجیم کننده و پف دهنده متداولی که به کار می‌روند، شنتان و دی‌اکسید کربن هستند. این فرایند پلیمریزاسیون، پلی استایرن اولیه را با میلیون‌ها منفذ هوا پر می‌کند که باعث می‌شود محصول نهایی دارای ۹۰ درصد هوا و ۱۰ درصد ماده اولیه باشد.

در مرحله بعدی مواد پخته شده، سرد و به سیلوهای ذخیره‌سازی برده شده تا برای مرحله قالب‌گیری نگهداری شوند.

در مرحله بعد این مواد به داخل قالب ریخته شده و مجددا توسط بخار آب به صورت بلوک و یا قالب مادر در می‌آیند. ابعاد این بلوک معمولاً ۱*۲*۲ متر است. بعد از تولید، بلوک‌ها در انبارهایی با دستگاه تهویه مناسب و در دمای یکسان نگهداری می‌گردند.

در مرحله آخر که به آن آرایش بلوک مادر گفته می‌شود، بلوک‌ها به روی میز برش منتقل شده و به‌ وسیله سیم‌های المنت برقی و یا دستگاه CNC به ابعاد و اندازه‌های مورد سفارش مشتری برش خورده و روانه بازار می‌شوند.

درتمام مراحل ساخت یونولیت سقفی، کنترل کیفیت و آزمایشگاه کارخانه نقش مهمی درکیفیت کالا دارد و نیروی کنترل کیفی به کمک وسایل آزمایشگاه، دقیق و مدرن، کیفیت محصول تولیدی کارخانه را تضمین می کند که این امر سبب رضایت مشتری از محصول می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

انواع فضاها و محصولاتی که فیلترهای هوا تمیز می کنند شامل سیستم های گرمایش خانگی و تجاری، سیستم های تهویه، سیستم های تهویه مطبوع، رطوبت ساز، اجزای موتور و اتومبیل ها هستند. #فیلترهای_هوا پژو ۲۰۰۸ در صنعت خودرو مهم هستند، جایی كه فیلترهای اگزوز و درون خطی نصب شده در موتورها باعث سلامت موتور، گردش هوا و افزایش عمر كلی خودرو می شوند. فیلترهای هوای مورد استفاده در صنایع مختلف مانند خودرو، تهویه هوای منزل، تمیز کردن مسکن و تجاری و گرمایش و سرمایش نیز هستند. #فیلترهای_هوا وسیله ای متشکل از مواد متخلخل است که ذرات جامد مانند گرده، گرد و غبار و باکتری ها را از هوا خارج می کند. فیلترهای هوا در مواردی که کیفیت هوا مهم است، به ویژه در سیستم های تهویه خانه، ساختمان و در موتورها مورد استفاده قرار می گیرند.

مواد تشکیل دهنده #فیلترهای_هوا پژو ۲۰۰۸

#فیلترهای_هوا پژو ۲۰۰۸ به شما کمک می کند تا ذرات قوی، باقی مانده خاک و چیزهای مختلف موجود در هوا را از کاربراتور تجهیزات موتور خود خارج کنید تا اطمینان حاصل کند که به درستی کار می کند. برخی از فیلترهای هوا به صورت یک تکه و برخی دیگر به قطعات مختلف نیاز به مونتاژ دارند. مواد مورد استفاده در فیلترهای هوا عبارتند از:

  • کاغذ چین دار: این کاغذ به اندازه کافی نازک است که اجازه می دهد هوا عبور کند، اما ذرات و بقایای آن در داخل چین ها گیر می کند.
  • فوم: فوم غالباً در روغن پوشانده می شود تا به ذرات ریز و بقایای آن کمک کند.
  • پیش فیلتر: یک فیلتر فوم نازک که معمولاً روی فیلتر هوای کاغذی چین دار قرار می گیرد.

خرید فیلتر هوا پژو ۲۰۰۸

برای #خرید_فیلتر_هوا پژو ۲۰۰۸ می توانید از طریق فروشگاه های آنلاین فروش لوازم خودرو اقدام کنید. برای #خرید_فیلتر_هوا باید مدل خودروی خود را در نظر داشته باشید. اگر برای #خرید_فیلتر_هوا سوالی دارید، می توانید از کارشناسان ما در وب سایت ایکس کمک بگیرید.

انواع فیلترهای هوا

در سیستم های HVAC تجاری انواع مختلفی از #فیلترهای_هوا رایج است:

فیلتر فایبرگلاس:  این متداول ترین نوع فیلتر است. الیاف فایبرگلاس لایه ای بر روی یکدیگر قرار می گیرند تا محیط فیلتر را تشکیل دهند و با مشبک فلزی تقویت می شوند که از پشم شیشه حمایت می کند تا از خراب شدن آن جلوگیری کند.

فیلترهای پلی استر و پلیسه: این فیلترها مانند فیلترهای فایبرگلاس هستند اما مقاومت بالاتری در برابر جریان هوا دارند و از قابلیت متوقف سازی گرد و غبار برتر برخوردار هستند.

فیلترهای بالا بردن ذرات با بازده بالا (HEPA): در این حالت هوا در مقیاس بسیار خوبی از آن عبور می کند. وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) و پیمانکارانش از فیلترهای HEPA که مطابق استاندارد DOE STD-3020-97 هستند استفاده می کنند.

تولید فیلتر هوا پژو ۲۰۰۸

تولید #فیلترهای_هوا به کمک دو ماده اولیه احتیاج داریم که طبق فرمولاسیون خاصی با هم ترکیب می شوند. سپس به کمک میکسر صنعتی تمام مواد با هم مخلوط می شوند. در ادامه در قالب های تولید فیلتر هوا پژو۲۰۰۸ مواد ریخته شده و با گذشت چند دقیقه، فرآیند تولید فیلتر هوا به انتها می رسد.

در خط #تولید_فیلتر_هوا به سه قسمت مواد اولیه فیلتر هوا، قالب های فیلتر هوا و دستگاه های تولید فیلتر هوا نیاز داریم. پلی استر، کاغذ چین خورده، کاغذ خام #تولید_فیلتر_هوا، انواع قالب تولید فیلتر هوا، توری آلومینیومی و چسب از مواد اولیه مورد استفاده برای #تولید_فیلتر_هوا می باشد.

هزینه تولید فیلتر هوا پژو ۲۰۰۸

هزینه تولید فیلتر هوا با توجه به درآمدی که دارد مناسب است. برای #تولید_فیلتر_هوا به دستگاه #تولید_فیلتر_هوا و مواد اولیه #تولید_فیلتر_هوا احتیاج داریم. بنابراین مهم ترین و اساسی ترین هزینه #تولید_فیلتر_هوا پژو ۲۰۰۸ مربوط به خرید دستگاه تولید فیلتر هوا می باشد.

دستگاه فیلتر هوا پژو ۲۰۰۸

دستگاه های چین کن و تزریق پلاستیک از دستگاه های لازم برای #تولید_فیلتر_هوا می باشد. دستگاه چین کن برای چین کردن رول های خام کاغذ مورد استفاده است. رول های خام دستگاه از یک طرف وارد دستگاه چین کن شده و از سوی دیگر، کاغذ چین خورده خارج می شود.

درواقع برای #تولید_فیلتر_هوا با #دستگاه_تولید_فیلتر_هوا به تحصیلات دانشگاهی نیازی نیست اما باید کار با #دستگاه_تولید_فیلتر_هوا را بدانید.

تعویض فیلتر هوا پژو ۲۰۰۸

تعویض فیلتر هوا از مواردی است که باید دوره ای انجام شود. فیلتر هوا برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به خودرو استفاده می شود. در صورتی که فیلتر هوای خودرو بسیار کثیف شود، به درستی عمل نمی کند. با نشانه های ظاهری می توان برای #تعویض_فیلتر_هوا اقدام کرد. در ادامه با چند نشانه برای #تعویض_فیلتر_هوا آشنا می شویم:

  • افزایش مصرف سوخت بنزین
  • استشمام بوی بنزین هنگام استارت زدن
  • خروج دوده از اگزوز
  • وجود مشکل در محفظه احتراق
  • شنیدن صدای غیرطبیعی از موتورخودرو
  • لرزش موتور خودرو
  • روشن شدن چراغ چک موتور ماشین
  • کاهش قدرت موتور ماشین
  • ایجاد ذرات و رسوب دوده روی شمع‌های خودرو

عملکرد فیلترهای هوا پژو ۲۰۰۸

#فیلترهای_هوا معمولاً از مواد فایبرگلاس چرخیده یا از کاغذ یا پارچه چین دار که در یک قاب مقوا محصور شده، ساخته می شود. وظیفه اصلی آن تمیز کردن هوایی است که از طریق سیستم گرمایشی و سرمایشی شما در گردش است. فیلترها انواع مختلفی از ذرات معلق و آلاینده ها را به دام می اندازند و می توانند بر سلامتی و راحتی شما تأثیر بگذارند، از جمله:

  • گرد و غبار و خاک
  • گرده گل
  • کپک و هاگ کپک
  • الیاف و پرزها
  • ذرات فلز، گچ یا چوب
  • خز و موی حیوان
  • باکتری ها و میکروارگانیسم ها

فیلتراسیون معمولاً هنگامی اتفاق می افتد که هوای مصرف شده به داخل تجهیزات تهویه مطبوع برگردانده شود تا دوباره تهویه و توزیع شود. هوا از طریق #فیلترهای_هوا مجبور می شود و مواد ذرات و سایر آلودگی ها را از هوا خارج می کند.

فیلتر کابین

احتمالاً می دانید که موتور خودرو شما فیلتر هوا دارد، اما آیا می دانید سیستم تهویه مطبوع و تهویه مطبوع اتومبیل شما نیز ممکن است دارای یک فیلتر باشد؟ #فیلترهای_هوا در اینجا معمولاً #فیلتر_کابین نامیده می شود، برای سیستم HVAC شما همان وظایفی را دارد که فیلتر هوای موتور برای موتور ماشین شما انجام می دهد.

#فیلتر_کابین یک فیلتر کوچک چین دار است که از پنبه کاغذی چند الیاف یا سایر مواد مهندسی ساخته شده است. قبل از ورود به محفظه، هوای خارج از طریق این فیلتر هدایت می شود تا آلودگی های داخل فیلتر را به دام بیندازد و از ورود آن ها به داخل وسیله نقلیه شما جلوگیری کند.

فیلتر هوای کابین چگونه کار می کند؟

هوای پاک برای عملکرد صحیح وسیله نقلیه ضروری است. فیلتر هوای موتور ماشین شما اطمینان از رسیدن هوای پاک به موتور را تضمین می کند. به همین ترتیب، سیستم تهویه اتومبیل شما روی فیلتر هوای کابین حساب می کند تا جریان ثابت هوای تمیز را حفظ کند.

#فیلتر_کابین از ورود گرد و غبار، خاک، گرده، باکتری ها و گازهای خروجی به سیستم HVAC ماشین شما جلوگیری می کند. همچنین از مسدود شدن اشکال، برگ ها و سایر آوارها در سیستم جلوگیری می کند. فیلتر هوای کابین که برای تمیز کردن هوای داخل ماشین حیاتی است، هوای داخل ماشین را تازه نگه می دارد تا شما و مسافران تان بتوانید نفس راحتی بکشید.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

صندلی مدیریتی نیلپر مدل OCM 814 طراحی زیبا، مدرن، کاربردی و متناسب با اصول ارگونومی ، قابلیت ارائه با  روکش های چرم، پارچه برای نشیمن و پشتی ، پشتی با قابلیت تنظیم ارتفاع به منظور استفاده افراد با رنج مختلف قدی ، دارای پیچ تنظیم نیروی وارد بر پشتی مطابق با وزن کاربر بر روی مکانیزم ، استفاده از یک لایه پلاستیک از جنس PU بر روی دسته به منظور ایجاد راحتی بیشتر ، قابلیت تنظیم ارتفاع دسته ها در پنج حالت مختلف به منظور استفاده افراد با رنج قدی مختلف ، استفاده از جک گازی با کورس اسمی 10سانتیمتر و آبکاری نیکل-کروم برای تنظیم ارتفاع نشیمن ، استفاده از پروفیل فولادی با آبکاری نیکل-کروم در ساخت پنج پر و دسته ها به منظور افزایش زیبایی و استحکام محصول ، استفاده از مکانیزم  سینکرون MT2 با قابلیت حرکت نسبی نشیمن و پشتی نسبت به همدیگر وقفل پشتی در چهار حالت مختلف ، نشیمن ساخته شده از چوب نئوپان با روکش فوم سرد قالبی با دانسیته بالا جهت افزایش راحتی و پشتی ساخته شده از پلاستیک تقویت شده

ویژگی های صندلی مدیریتی نیلپر مدل OCM 814

طراحی برمبنای اصول ارگونومی
دسته با بدنه فلزی و رویه از جنس PU مناسب برای قرار گرفتن دست ها و قابلیت تنظیم ارتفاع در 4 حالت مختلف
دارای قوس های مختلف بر روی نشیمن و پشتی مطابق با اصول ارگونومی
دارای پشتی پلاستیکی به همراه پد با روکش چرم
دارای مکانیزم زانویی با امکان حرکت مجزای نشیمن و پشتی
قابلیت تنظیم آسان ارتفاع پشتی

خرید صندلی اداری و صندلی مدیریتی از فروشگاه اینترنتی مبلمان اداری وی چوب

برای سفارش صندلی مدیریتی می توانید با مجموعه وی چوب تماس گرفته و صندلی مورد نظر خود را انتخاب کنید . وی چوب در کمترین زمان محصول را برای شما ارسال خواهد کرد.همچنین وی چوب سلامت کالا را برای شما ضمانت خواهد کرد و گارانتی و خدمات پس از فروش از مزایای خرید صندلی مدیریتی خواهد بود



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

نورپردازی داخلی یکی از جنبه های اصلی طراحی خانه شما است. شما می توانید فضای خانه خود را فقط با نحوه قرار دادن نور و نوع وسایل مورد استفاده خود دستکاری کنید. طراحی روشنایی نیز از اتاق به اتاق دیگر تغییر می کند. آنچه در اتاق نشیمن کار می کند لزوما در آشپزخانه یا اتاق خواب کار نخواهد کرد. نور باید عملکردها و احساس هر فضا را منعکس کند. مانند هر قسمت دیگر از دکوراسیون داخلی ، طراحی روشنایی مدام تغییر می کند. فناوری یکی از دلایل این تغییرات است. 

مدلهای شیک و جذاب چراغ برای اتاق خواب

لوستر وسیله ای نوری است که از سقف آویزان است. در حالی که بیشتر در اتاق ناهار خوری استفاده می شود ، می توان از لوسترها در هر اتاق مانند اتاق نشیمن ، اتاق خواب و پاسیو استفاده کرد. لوسترها دارای چندین لامپ هستند که اغلب در چند طبقه هستند و برای روشنایی محیط استفاده می شوند. تفاوت بین چراغ های آویز و لوسترها هنگام مقایسه آویزهای با اندازه بزرگتر بسیار مبهم است. برای بیشتر افراد ، یک چراغ آویز بزرگتر به طور گسترده تر به عنوان یک لوستر شناخته می شود حتی اگر از نظر فنی ، ممکن است یک چراغ آویز باشد. اگرچه تصویر یک لوستر سنتی اغلب کاملاً مشخص است ، طراحی لوستر مدرن و معاصر مفهوم سنتی لوسترها را به روش های جدید و ابتکاری تغییر میدهد.

مجموعه اسپرلوس دکور با سالها تجربه در طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی و خارجی و ساخت انواع لوازم چوبی و فلزی می تواند بهترین طرح ها را با بهترین کیفیت برای شما اجرا کند. با خرید و یا ساخت محصولات چوبی، شما یک فضای زندگی لذت بخش دارید که تمام ایده ها و خلاقیت های دکوراسیون منزل چوبی شما را نشان می دهد. بهترین چیز در مورد تزئینات چوبی این است که می توانید به راحتی دکوراسیون خود را آنگونه که می خواهید ایجاد کنید. لازم نیست که طرح ها به صورت پیچیده باشند. فقط چیزی ایجاد کنید که متناسب با دکوراسیون فعلی فضای زندگی شما باشد.

ایده های دکوراسیون منزل و طراحی داخلی

دراسپرلوس دکور شما می توانید ایده های عالی برای دکوراسیون منزل خود را مشاهده کنید. یکی از ویژگی های اسپرلوس دکور این است که می توانید طرح ها را با رنگ بندی مختلف و همچنین در سایز و ابعاد اختصاصی خودتان سفارش دهید.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

بهترین مداد رنگی برای نقاشی مدادی است که مغز آن از رنگدانه های مختلف ساخته شده و یک بدنه یا محافظ چوبی دارد. مغز مدادهای استاندارد از گرافیت و خاک رس ساخته می­شود درحالیکه اکنون مغز مداد رنگی ها متشکل از رنگدانه، موم و سایر مواد می­باشد که در انواع: پایه روغن، محلول در آب و مکانیکی ساخته می­شود.به دلیل اهمیت این موضوع برای نقاشان در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا به بررسی بهترین مداد رنگی برای نقاشی بپردازیم.تا انتهای این مقاله آموزنده همراه ما باشید:

بهترین مداد رنگی برای نقاشی

انواع بهترین مداد رنگی بسته به کاربرد آن ساخته می­شود، مثلا مداد رنگی های هنرمندان از کیفیت بهتری ساخته می­شود دارای رنگدانه های مناسب، رنگ با کیفیت، غلظت بالای رنگدانه ها، مقاوم در برابر اشعه خورشید، مقاوم در برابر شکست و… می­باشد اما مدادرنگی های مورد استفاده برای دانش آموزان از کیفیت مطلوبی برخوردار است و بهتر توسط پاکن، پاک می­ شود. تعداد کمی از مدادرنگی ها نیز به صورت مداد نوکی ساخته می­شوند.

اساس ساخت آبرنگ ها نیز بر پایه ساخت مداد رنگی می­باشد که از قلمو هایی جهت طراحی و ترکیب رنگ استفاده می­شود.

بهترین مارک‌های مداد رنگی

مداد رنگی فابر کاستل
مداد رنگی پریسماکالر
مداد رنگی کنته پاریس
مداد رنگی استدلر
مداد رنگی اسکای
مداد رنگی پیکاسو
مداد رنگی فکتیس
مداد رنگی اونر
مداد رنگی پلیکان
مداد رنگی کوییلو
مداد رنگی آریا
مداد رنگی پارسیکار

بهترین برندهای مداد رنگی حرفه‌ای به ترتیب فابر کاستل، پریسما کالر و کنته پاریس هستند و برای طراحی های نیمه حرفه‌ای و دانش‌آموزی برندهای فکتیس، استدلر و اونر توصیه می‌شوند.

راهنمای خرید بهترین مداد رنگی حرفه ای

مداد رنگی ها به دو دسته آماتور و حرفه ای تقسیم می شوند و این تفاوت در میزان تراکم رنگ دانه ها در نوک مداد و کیفیت چوب مداد است. مهم ترین نکته در خرید بهترین مداد رنگی حرفه ای این است که در ابتدا شما نیاز خود را بسنجید . یک هنر آموز مبتدی در ابتدا نیازی به خرید بهترین مداد رنگی حرفه ای ندارد ولی یک استاد نقاشی و یا یک هنرمند حرفه ای به یک مداد رنگی حرفه ای و وسایل نقاشی حرفه ای نیازمند است.

بهترین مداد رنگی حرفه ای را در دو برند لیرا و فابرکاستل می توانید پیدا کنید چرا که قدیمی ترین و بزرگ ترین کارخانجات مداد رنگی در دنیا این دو برند حرفه ای هستند. این به این معنی است که خرید بهترین مداد رنگی حرفه ای نیازمند هزینه ی بیشتری نسبت به خرید مداد رنگی های آماتور است.

مهم ترین عناصری که باعث می شود یک مداد رنگی حرفه ای بهترین باشد :

ترکیبات غیرمضر
ترکیب پذیری رنگ ها
بدنه مداد ر نگی
طیف رنگی مداد رنگی
پوشش دهی بالا
ماندگاری رنگ ها

عوامل بالا باعث ایجاد بهترین مداد رنگی حرفه ای می شوند که همین موضوع نیز باعث تفاوت قیمت بین مداد رنگی های حرفه ای و مداد رنگی ارزان می شود. بهترین مداد رنگی های حرفه ای در برند لیرا با نام پلی کالر و در برند فابر کاستل با نام پلی کروم در دنیا شناخته می شوند. این دو سری از مداد رنگی های حرفه ای مورد استفاده برترین اساتید نقاشی با مداد رنگی هستند که اگر به دنبال نقاشی و رنگ آمیزی حرفه ای هستید این دو برند برای استفاده توصیه می شوند.

انواع مداد رنگی برای نقاشی

برای انتخاب مداد رنگی ممکن است در هنگام خرید دچار سردرگمی شوید و یا شاید در همان لحظه دچار سوالاتی شوید که آیا مداد رنگی‌ها با هم تفاوت دارند و اگر تفاوتی هست از چه لحاظ با هم تفاوت دارند.

از اصلی‌ترین و عمده‌ترین تفاوت‌های مداد رنگی‌ها در مغزی به کار رفته در آنها است. مغزی گروهی از مداد رنگی‌ها از نوع سخت و مغزی برخی دیگر از آنها از نوع نرم است. مداد رنگی‌های که مغزی آنها از نوع سخت است رنگ آنها کم رنگ‌تر است اما مداد رنگی‌های که مغزی آنها از نوع نرم است در هنگام نقاشی کشیدن دارای غلظت رنگ بیشتری است.

می‌توان از دیگر عواملی که در تنوع مداد رنگی‌ها می‌توان نام برد کاربرد هر یک از مداد رنگی هست. براساس مهارت استفاده کنندگان از مداد رنگی میتوان آنها را به ۳ گروه تقسیم کرد.

۱- مداد رنگی‌های حرفه‌ای

مداد رنگی حرفه‌ای از مواد اولیه مرغوب و گران قیمت نسبت به دیگر مداد رنگی‌های دیگر ساخته شده است. این نوع مداد رنگی‌ها در انواع و برندهای مختلفی تولید شده‌اند. از نمونه معروف این گروه گروه مداد رنگی می‌توان به مداد رنگی روغنی یا پلی کروم و مداد رنگی‌های پریسماکالر اشاره کرد.

۲- مداد رنگی‌های نیمه حرفه‌ای

برای آن دسته از نقاشانی در نظر گرفته شده است که مقدمات نقاشی را می‌دانند و مدتی است نقاشی می‌کنند. انتخاب این نوع مداد رنگی برای کسانی که در مرحله نیمه حرفه‌ای هستند و می‌خواهند وارد مرحله حرفه‌ای شوند انتخاب بسیار عالی است. از نمونه‌های معروف این نوع مداد رنگی‌ها می‌توان به مداد رنگی‌های دیزاین‌ها، مداد رنگی فابر کاستل کلاسیک، مداد رنگی پیکاسو و مداد رنگی لیرا را می‌توان نام برد.

۳- مداد رنگی‌های دانش‌آموزی

طرفداران این نوع مداد رنگی‌ها دانش‌آموزان با گروه سنی ۶ تا ۱۶ سال هستند. دانش‌آموزان این نوع مداد رنگی‌ها را برای امور هنری مربوط به مدرسه تهیه می‌کنند. معمولا این نوع مداد رنگی در بسته‌های ۱۲ و ۲۴ رنگ بسته بندی شده و پاسخگویی نیاز این گروه هستند. در این گروه تولید کنندگان معروفی مانند فکتیس، استدلر، اونر، کوییلو، میلان و … محصولات خود را وارد باز کرده‌اند. همچنین برند آریا برای کودکان ۴ تا ۶ سال بسته‌های ۶ تا ۱۲ تایی را تولید کرده و می‌توانند از آن استفاده کنند.

۴- برترین برندهای مداد رنگی

مداد رنگی یکی از ضروری‌ترین وسایل در بین دانش‌آموزان است. دانش‌آموزان معمولا جعبه‌های بزرگ مداد رنگی را انتخاب می‌کنند. اما آیا همه‌ی آن رنگ‌ها برای آنها ضروری است آیا رنگ‌های که انتخاب می‌کنیم پاسخگویی نیاز ما هستند.

چگونه بهترین مداد رنگی برای نقاشی بخریم؟

بهترین نوع خرید مداد رنگی حرفه ای اینترنتی است چرا که می توانید بدون اتلاف وقت و هزینه جابه جایی مدل های مختلف را ببینید و قیمت آنلاین محصولات را مشاهده کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

از نظر معاصر ، سقف کاذب کناف در همه جا وجود دارد ، طراحی های سقف کاذب کناف برای ایجاد حس مدرنیته ، فرصتی برای خاص سازی فضا با شکل و نور هستند. سقف های کاذب کناف در موارد خاص برای تکمیل و مجسمه سازی فضا ضروری هستند و مانند همه موارد دارای مزایا و معایبی هستند. مقاله زیر سعی می کند به سرعت مزایا و معایب آنها را برجسته کند ، یک نگاه کوتاه بیندازید.

جوانب مثبت و منفی سقف کاذب کناف

جوانب مثبت سقف کاذب کناف

  • نصب سقف های کاذب با ابزارهای مناسب و توسط افراد متخصص آسان است ، زیرا آنها آموزش های متعددی به صورت آنلاین و حضوری برای پروژه انجام می دهند ، به همین دلیل توصیه می شود با یک پیمانکار حرفه ای مشورت کنید.
  • کار مجاری ، لوله ها و سیم های برق را می توان با سقف های کاذب کناف پنهان کرد و بدین ترتیب ظاهر شلوغ و بدون نظم را از بین می برد.
  • در صورت خرابی ، سقف های کاذب کناف به راحتی قابل تعویض و ترمیم هستند. شما مجبور نیستید کل سقف را بازسازی کنید ، روند تعمیر نیز تمیزتر و ایمن تر است.
  • سقف کاذب کناف برای کاهش سر و صدا طراحی شده است و نقشی اساسی در جذب صدا و صوت دارد.
  • سقف های کاذب می توانند صورتحساب های ماهانه شما را کاهش دهند زیرا لایه ای از هوا را که باعث کاهش گرما در تابستان و سرما در زمستان ها می شود ، به دام می اندازند.
  • اگر می خواهید یک طراحی سقف کاذب کناف را ایجاد کنید ، به خاطر داشته باشید که نقشه سقف می تواند جدا باشد ، شما مجبور نیستید طرح را از دیوار به دیوار دیگر تصور کنید. توجه داشته باشید که چه چیزی بالای سقف است و همچنین مزایای استفاده از سقف کاذب کامل می تواند صوت را بهبود بخشد و عایق اضافی ایجاد کند.

نکات منفی سقف کاذب کناف

  • بزرگترین عیب سقف کاذب این است که ارتفاع اتاق را هنگام قرار گرفتن در زیر سقف های موجود کاهش می دهد. اگر از ابتدا سقف کاذب پیش بینی شود ، از این امر در برخی موارد خاص جلوگیری می شود.
  • سقف های کاذب در مقایسه با سقف های سنتی جامد و محکم نیستند ، بلایای طبیعی مانند زمین لرزه ها باید در مرحله پروژه مورد توجه قرار گیرند زیرا ممکن است همراه با وسایل نصب شده در ، چراغ ها ، بلندگوها ، آب پاش ها ناپایدار شوند.
  • در مناطق وسیع، تعمیر و نگهداری سقفهای کاذب دشوارتر است .
اجرای کناف باید توسط افراد باتجربه و متخصص انجام شود . افراد حرفه ای و باتجربه نظارت مستقیمی بر کل پروژه کناف کاری دارند و با کنترل کامل ، آنها می توانند کار شما را به سرعت انجام دهند. با انجام این کار ، دیگر ممکن است شاهد نقص در سازه نباشید ، و مشکلات همراه با شکاف در پارتیشن ها و سقف ، عدم تعادل ، عدم انطباق ، ایجاد امواج و برجستگی ها و… دیگر برای شما ایجاد نمی شود. یک حرفه ای می تواند کاری انجام دهد تا وزن سقف کناف فشار مستقیمی بر شکل اولیه ایجاد نکند. 
 

علت محبوبیت کناف سقف

اجرای کناف ارزان یکی از فعالیت هایی است که در شرکت مدرن سازان رادیس بصورت ویژه ارائه می شود . کناف یا تایل های گچی، سالهاست که در طراحی داخلی مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادی نسبت به دیگر متریال ها، فرم پذیری، سبک بودن در کنار استحکام، قابلیت کار روی دیوار و سقف و ….. از جمله دلایلی هستند که باعث محبوبیت این محصول شده است .

سقف های کاذب کناف ارزان‌ترین نوع در بین سقف‌های کاذب هستن و قیمت کمتری نسبت به سقف‌های یکپارچه و دکوراتیو دارند. هر چه مصالح قیمت کمتری داشته باشند می توانند در بازار مواد و مصالح محبوب تر باشند، مخصوصا اگر این قیمت پایین با کیفیت بالا ترکیب شود. کناف نه تنها موجب کاهش قابل توجه هزینه ها می‌گردد بلکه در تسریع فرایند ساخت نیز تاثیرگذار است.

لیست قیمت کناف

شماعزیزان می توانید جهت اطلاع از طرح و نمونه اجرای کناف و همچنین قیمت کناف با کارشناسان و مشاورین شرکت مدرن سازان رادیس تماس بگیرید.

امیدواریم با دیدن نمونه های اجرا شده سقف کاذب کناف که توسط این مجموعه جمع آوری شده اند توانسته باشیم ایده های مناسبی برای اجرای هر چه بهتر کناف در منزل و محل کار شما ایجاد کرده باشیم. ما در ادامه این مطلب عکس هایی از مدل های جدید و متنوع کناف را برای الگوبرداری شما قرار داده ایم.

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

موضوع مسکن همواره یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی مطرح شده در سال‌های اخیر محسوب می‌شود که با توجه به روند کاهشی سودهای بانکی و تحولات ارزی شدیدی که به تدریج ارز داخلی را بی‌ارزش‌تر از قبل کرده، از اهمیت بیشتری هم برخوردار شده است. مسکن، در حال حاضر یکی از مهم‌ترین معضلات و مشکلات جوانان بشمار می‌رود و بدیهی است که با توجه به قیمت‌های سرسام‌آور ملک، موضوعاتی هم‌چون رهن و اجاره نسبت به قبل جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. در این بین، بالا بودن اجاره بهای مسکن از یک سو و ناکارآمدی سودهای بانکی از سوی دیگر عواملی هستند که باعث افزایش طرفداران رهن کامل می‌شوند. در این میان نحوه محاسبه رهن کامل و اینکه رهن کامل چند در صد قیمت خانه است سوال بسیاری از افراد است که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم.

رهن کامل چند درصد قیمت خانه است و چطور می‌توان آن را محاسبه کرد؟

رهن کامل چند درصد قیمت خانه است و چطور می‌توان آن را محاسبه کرد؟

لزوم رهن و اجاره

یکی از نکات مطرح شده در مبحث رهن مسکن ویژگی‌های ملک است. این‌که ملک در چه محله‌ای واقع شده، خانه ویلایی است یا آپارتمان، متراژ آن چقدر است و موضوعاتی از این دست، تعیین می‌کنند که ملک برای رهن مناسب است یا برای اجاره؛ البته، تقاضای بازار، وضعیت معیشتی مردم، نرخ سود، تعداد خانه‌های خالی قابل اجاره یا رهن، موقعیت مالی موجر و مستاجر و امثال آن نیز در مبحث محاسبه رهن کامل خانه یا اجاره آن دخیل هستند.

چه بسا مالکینی که ترجیح می‌دهند به جای رهن دادن خانه یا آپارتمان خود، مبلغی را به صورت ماهیانه دریافت کرده و با آن امرار معاش کنند.هرچند، استفاده از مبلغ نسبتا بالای رهن در زمان‌های حیاتی نیز از جمله مواردی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. به‌ویژه در مورد موجرینی که خانه خالی دارند و در آن واحد، به پول نقد نیز نیاز دارند و می‌توانند با استفاده از مبلغ دریافتی بابت رهن این نیاز خود را پاسخ‌گو باشند.

به‌علاوه، در حال حاضر که قیمت واحدهای مسکونی، به ویژه در کلان شهرها سر به فلک گذاشته است، آپارتمان‌ها و حتی خانه‌های ویلایی روی دست مالکین مانده‌اند و به عبارت بهتر، بازار املاک و مستغلات چندان داغ نیست. در چنین شرایطی، بهترین راهکار برای خالی نماندن این واحدها و از طرفی تامین مهم‌ترین و شاید اولین نیاز خانوارها، تن دادن به رهن یا اجاره واحدها است.

راهکاری که هم به موجرین کمک می‌کند تا از قبل واحدهای خود سود ببرند و هم به خانوارهای بدون مسکن این امکان را می‌دهد تا با توجه به موجودی هرچند اندک خود، سرپناهی برای خانواده‌شان تدارک ببینند.

اما رهن به چه معنا است؟

رهن قراردادی است که طی آن، مستاجران در ازای مبلغی مشخص، ملک خود را در مدت زمان معینی در اختیار مستاجر قرار می‌دهد.
قراردادی که در آن، هنگام اتمام موعد مقرر، موجر تمامی مبلغ موضوع قرارداد را به مستاجر بازگردانده و ملک خود را باز می‌ستاند. از جمله مزایای رهن عبارتند از:

  • عدم نیاز به پرداخت منظم مبلغ اجاره بها (که شاید در برخی ماه‌ها پرداخت آن برایتان دشوار باشد)
  • برگشتن کامل مبلغ موضوع رهن پس از اتمام قرارداد
  • باز بودن دست مستاجر برای تمدید قرارداد (به‌ویژه در صورتی که موجر هنگام اتمام قرارداد قادر به تسویه آنی مبلغ مورد رهن نباشد)

البته، نباید غافل شد که در رهن کامل نیز ممکن است برخی مشکلات وجود داشته باشد. عدم تعهد موجر هنگام اتمام قرارداد و تعلل وی در بازپرداخت به موقع مبلغ مورد قرارداد، بالا بودن مبالغ رهن کامل و گزینه‌های نسبتا اندک پیش روی متقاضیان این گزینه از جمله مشکلاتی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

البته، در کنار محاسبه رهن کامل و اجاره، فرمول دیگری نیز وجود دارد که شامل هر دو گزینه می‌شود. تلفیقی از هر دو، تحت عنوان رهن و اجاره، که بسته به تقاضای مستاجر و صلاح دید موجر، فرمول‌بندی می‌شود و طی آن، مستاجر مبلغی را به‌عنوان رهن یا ودیعه پرداخت کرده و درصدی را نیز به صورت اجاره ماهیانه می‌پردازد.

این‌که حقیقتا کدام‌یک از این گزینه‌ها، پیشنهاد بهتری می‌تواند باشد، به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد.

محاسبه رهن کامل چند درصد قیمت ملک است؟

این‌که مبلغ رهن، چند درصد قیمت خانه است، به چندین عامل بستگی دارد. منطقه و محله‌ای که واحد مسکونی در آن واقع شده است، متراژ واحد، چند سال ساخت بودن‌آن، امکانات واحد و عواملی از این دست، تعیین کننده مبلغ رهن یا اجاره آپارتمان هستند. با این حال، فرمول عمومی رهن کامل یک واحد مسکونی، عبارت است از یک چهارم الی یک ششم قیمت واحد. بنابراین، اولین چیزی که هنگام رهن یک واحد مسکونی باید در نظر داشته باشید قیمت هر متر مربع واحد مسکونی و به دنبال آن، مدت زمان ساختش است. بدیهی است که یک آپارتمان ۱۵۰ متری در بالای شهر که نوساز نیز هست، اجاره بها و مبلغ رهن به مراتب بالاتری نسبت به یک واحد مسکونی، با همین متراژ در مناطق پایین‌تر شهر دارد. اگر عمر واحد بیشتر باشد، این اختلاف فاحش‌تر نیز خواهد شد.

در صورتی که آپارتمان نوساز باشد، مشاور املاک معمولا از فرمول یک چهارم برای تخمین رهن کامل آن استفاده می‌کند و با افزایش عمر ساختمان، این فرمول به یک ششم نزدیک‌تر می‌شود. البته بدیهی است که مشاورین املاک و بنگاه ها برای محاسبه قیمت دقیق‌تر رهن از پارامترهای دیگری نیز بهره می‌جویند که در کنار فاکتورهای بازار، موقعیت و تمایلات ملاک و مستاجر را نیز در بر می‌گیرد. طبعا واحدهای مسکونی لوکس تر از ارزش بالاتری برخوردار هستند و واحدهای مسکونی ساده‌تری نظیر خوابگاه‌های دانشجویی، به قیمت‌های به نسبت پایین‌تری معامله می‌شوند.

موضوع مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، مبحث عرضه و تقاضا است. اگرچه فرمول یک چهارم الی یک ششم برای محاسبه رهن کامل واحدهای مسکونی مور استفاده قرار می‌گیرد، اما بدیهی است که میزان تقاضای بازار برای رهن و اجاره نیز حائز اهمیت است.

بهترین زمان برای رهن یا اجاره یک واحد مسکونی، معمولا زمانی است که تقاضا برای مسکن اندک است و موجرین، حاضرند با قیمت‌های پایین‌تر نیز معامله کنند. اغلب، فصول قبل از عید یا قبل از آغاز مهر، پرتقاضاترین فصول برای مسکن هستند و بهای قراردادهای رهن و اجاره ملک نیز در آن‌ها بالا است. به این ترتیب، در صورتی که دنبال خرید، رهن یا اجاره یک واحد مسکونی برای خود هستید، بهتر است خود را درگیر فصل نقل و انتقالات نکنید تا هم گزینه‌های بیشتری را در اختیار داشته باشید و هم از منظر اقتصادی بتوانید موفق ظاهر شوید.

یک مثال عینی از فرمول محاسبه رهن کامل

فرض کنید یک واحد مسکونی به متراژ ۱۰۰ متر مربع در اختیار دارید. در صورتی که بهای هر متر مربع ملک در منطقه‌ای که واحد در آن واقع شده است ۷۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال باشد، بهای کل واحد مسکونی معادل ۷،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال (۷۰،۰۰۰،۰۰۰*۱۰۰) خواهد بود.
در صورتی که واحد نوساخت بوده و کلیه امکانات موردنیاز را داشته باشد (در شرایط ایده‌آلی باشد)، مبلغ رهن کامل یک‌ساله آن معادل خواهد بود با ۱،۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال.

۱۷۵=۴/(۷*۱۰۰)

حال اگر از عمر ساختمان حدود ۱۰ سال گذشته باشد، فصل مناسبی برای معامله نباشد، به عبارت دیگر بازار ملک کساد باشد، و مواردی از این دست، این رقم به ۱،۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال تقلیل پیدا می‌کند.

۱۴۰=۶/(۷*۱۰۰)

با تمام این اوصاف، باز هم باید متذکر شد که علاوه بر فرمول‌ها و فاکتورهای ذکر شده، پارامترهای مهم دیگری نیز در محاسبه رهن کامل یک واحد مسکونی دخیل هستند.
این‌که نرخ سودهای بانکی در زمان عقد قرارداد به چه میزان است، وضعیت عرضه و تقاضای بازار به چه صورتی است، منطقه‌ای که ملک در آن واقع شده است در چه سطحی است و فاکتورهایی از این دست، می‌توانند عرف محاسبات مربوط به رهن و اجاره را دستخوش تغییرات کنند.

چند نکته

  • به طور کلی برای محاسبه رهن کامل خانه باید متراژ خانه را با قیمت هر متر خرید آن را در هم ضرب کرد. سپس بر اساس سال ساخت آن، عدد به دست آمده را تقسیم بر ۴ یا ۶ کرد. که البته این عدد، تخمینی بوده و ممکن است عوامل دیگری در آن دخیل باشد که در تخصص مشاورین املاک هر منطقه است.
  • شاید مبلغ رهن کامل برای شما مبلغ زیادی باشد، و ترجیح بدهید مقداری از آن را هر ماه به صورت اجاره به دست مالک برسانید. برای تبدیل قسمتی از رهن خانه به اجاره، می‌توانید هر ۱ میلیون رهن را در ۳۰۰۰۰ تومان ضرب کنید.
  • ممکن است این فرمول در زمان‌ها و قوانین مختلف بانکی، مورد قبول نباشد. بنابراین حتی باید بدانیم میزان سود بانکی هم می‌تواند بر محاسبه رهن کامل خانه تاثیرگذار باشد.

خرید و فروش ملک

مهارت داشتن در خرید و فروش املاک در مدت زمان کوتاه و بازاریابی در این شغل یک استعداد ذاتی و نهادینه در هر فرد نیست ، این مهارت با آموزش و تجربه بدست می آید.  امروزه با فراهم شدن بستر های فضای مجازی امکان خرید و فروش ملک برای هر شخص به صورت مستقل فراهم شده است و هر فرد حتی با دانش کم می تواند وارد این حوزه شود. سایت درج آگهی املاک و مستغلات در دهه اخیر بسیار مورد استقبال واقع شده اند.

از طرفی با افزایش استفاده روزانه از موبایل و اینترنت، اولین جایی که افراد به دنبال رفع نیاز خود هستند، فضای آنلاین و سایت های اینترنتی است. از این رو ثبت آگهی در سایت های املاکی از راه های موثر در خرید و فروش املاک و مستغلات است.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

پروپوزال یکی از دغدغه‌های دوره تحصیل دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا بوده و پيش‌نويس پ‍ژوهشي است كه دانشجو مي‌بايست براي اخذ مدرك تحصيلي خود انجام دهد. رعایت نکات مهم نگارش پروپوزال دانشجویی الزامی است چراکه شما به معرفي موضوعي كه براي پايان‌نامه خود انتخاب كرده‌ايد ، توضيح اهميت آن موضوع ، ذكر پ‍‍ژوهش‌هايي كه در گذشته در اين‌باره صورت گرفته، و نتايجي كه فكر مي‌كنيد از تحقيق خواهيد گرفت می‌پردازيد. هم‌چنين روش‌هايي كه در پژوهش از آن‌ها بهره خواهيد گرفت را ذكر مي‌كنيد.به دلیل اهمیت این موضوع در انجام پایان نامه ارشد و دکتری تصمیم گرقته ایم تا به بررسی نکات مهم تدوین پروپزال پایان نامه ارشد بپردازیم.اگر شما دانشجویان در نحوه نگارش و چگونگی انجام پایان نامه ارشد و دکتریخود در قسمت تدوین پروپوزال خود به مشکل برخورده اید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:

نکات مهم تدوین پروپزال پایان نامه ارشد

یکی از مهم ترین کارهای شما به عنوان یک دانشجو و پژوهشگر در مسیر نگارش پایان نامه، نوشتن یک پروپوزال خوب است. با توجه به این که یک پروپوزال خوب می تواند برای آینده پژوهشی شما تعیین کننده باشد،نکات مهم نگارش پروپوزال دانشجویی، شكل‌بندي بنيادين همه‌ی پروپوزال‌ها، همواره بايد شامل ترکیب‌بندی، عنوان‌بندي‌ها و بخش‌هاي زير باشد :

۱-انتخاب موضوع

اولین گام برای نوشتن پروپوزال، انتخاب موضوع است. موضوع پروپوزال باید معیارهایی داشته باشد؛ خلاصه آن به شرح زیر می‌باشد:

  • مناسب بودن موضوع: یعنی جزء موضوعات اولویت دار باشد.
  • پرهیز از موضوعات تکراری در انتخاب طرح: پروپوزال نویس در ابتدای کار، باید نظری اجمالی به كارهای سایر محققین داشته باشد تا موضوع وی تکراری نباشد. البته زمانی یك موضوع تكراری است كه تمامی ابعاد تحقیق و موضوع مانند هم باشند.
  • قابلیت اجراء بودن موضوع: یعنی آیا تمامی امكانات و شرایط لازم برای انجام تحقیق درخصوص موضوع انتخاب شده فراهم است؟ اگر یك موضوع تمامی ویژگی‌های لازم را داشته باشد، اما قابل انجام نباشد، موضوع خوبی نخواهد بود.
  • كاربردی و مقرون به صرفه: مطالعاتی در اولویت پژوهشی قرار دارند كه با حداقل هزینه، جنبه كاربردی داشته باشد.
  • نداشتن موانع اخلاقی: در تحقیقات، رضایت‌مندی و حفظ حرمت انسانی و محرمانه نگاه داشتن اطلاعات بسیار ضروری است.
  • مقبولیت سیاسی و فرهنگی: موضوع مورد مطالعه باید مورد پذیرش فرهنگ و عرف جامعه باشد.

۲- نوشتن عنوان موضوع

مهم ترین و پربیننده‌ترین قسمت پروپوزال، عنوان موضوع می‌باشد. پس در انتخاب عنوان بسیار دقت باید نمود.

دربرگیرنده تمام محتویات كار مطالعاتی باشد.
از به‌كار بردن كلمات غیر مصطلح و كلمات انگلیسی كه معادل فارسی دارند، اجتناب شود.
از عناوین اختصاری استفاده نشود.

۳-‌ بیان مسئله یا مشكل (ضرورت اجرای پژوهش)

یکی از موارد ضروری در اجرای پژوهش، بیان مسئله است. یعنی چه مشکل یا مسئله ای ذهن پژوهشگر را به خود مشغول ساخته و انجام تحقیق را سبب شده است.

  • بیان مسئله باید مختصر و دقیق (حداكثر ۱ صفحه) و با ذكر منابع نوشته شود.
  • ماهیت، شدت، وسعت و عوامل موثر بر مسئله با جملاتی کوتاه ذکر شود.
  • با توضیح و ارائه راه حل، اهمیت موضوع طرح و ضرورت آن را توجیه نمایید.
  • به این نکته توجه داشته باشید که پس از بیان مسئله، باید تمامی مخفف‌ها و اصطلاحات و منابع مورد استفاده در پاورقی توضیح داده و نوشته شوند.

۴-‌ بررسی منابع و ادبیات تحقیق

در بررسی منابع، با مراجعه و مطالعه كتب، مجلات، تماس با سایر محققین و استفاده از بانك‌های الكترونیك، می‌توان از تجربیات و نتایج به‌دست آمده استفاده كرد و از روش‌ها و تحلیل‌های آماری آنها برای یك تحقیق مفید و درست بهره برد.

۵-‌ اهداف، سوالات، فرضیات

اهداف یك پروژه تحقیقاتی، با توجه به موضوع پژوهش، خلاصه آنچه كه باید با انجام مطالعه و تحقیق به آن برسیم را بیان می‌كند.

هدف کلی؛ هدف كلی در واقع همان عنوان مطالعه است با این تفاوت كه با لغت‌های قابل اندازه‌گیری مثل «تعیین یا شناخت» كه معنی و كاربرد دقیق و واضح‌تری دارند، شروع می‌شود.
اهداف اختصاصی (ویژه یا جزیی)؛ اهداف جزئی در واقع جزئی از هدف كلی هستند و اگر به خوبی تنظیم شوند، محقق را به طراحی روش تحقیق و نحوه گردآوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده‌ها هدایت خواهند نمود.

۶-‌ بیان متغیرهای تحقیق و تعریف آنها

متغیرها در واقع داده‌هایی هستند كه محقق در صدد جمع‌آوری و تحلیل است. به طور كلی، متغیرها به دو دسته اصلی كمی و كیفی تقسیم می شوند. مبنای این تقسیم‌بندی این است كه متغیرهای كمی مقادیر مختلف به خود می‌گیرند و متغیرهای كیفی حالات مختلف به خود می‌گیرند.

۷-‌ متدولوژی تحقیق

در این بخش نوع مطالعه (توصیفی یا تحلیلی) و جامعه موردنظر را كه تحقیق بر روی آن صورت می‌گیرد، باید توضیح داده شود. در این مرحله بهتر است با كمك مشاور آماری یا مشاور روش تحقیق آگاه به تجزیه و تحلیل داده‌ها، حجم نمونه و روش تحلیلهای آماری را مشخص كرد.

۸-‌ فهرست منابع

در این بخش مشخصات منابع مورد استفاده در متن پروپوزال ارائه می‌گردد و فهرست منابع فارسی و انگلیسی همراه با هم نوشته می‌شود.

نحوه نگارش پروپوزال در انجام پایان نامه ارشد و دکتری

اصولا هر پروپوزال پژوهشی باید همه عناصر کلیدي مندرج در فرآیند پژوهشی را داشته باشد و اطلاعات کافی را به خواننده بدهد.ممکن است هر فرد یا نگارنده پروپوزال، پژوهش بسیار خوب و با کیفیتی داشته ولی به‌دلیل اینکه نتوانسته پروپوزال خود را خوب نگارش کند؛کار وی رد شده است.حال برای بهتر بودن پروپزالتان باید این موارد را رعایت کنید:

عنوان

عنوان پژوهشی باید مختصر و توصیف‌گر باشد. در صورت امکان، عنوانی روشنگر و جذاب انتخاب کنید. یک عنوان خوب توجه خواننده را جلب کرده و باعث می‌شود او جهت‌گیري مثبتی به پروپوزال پیدا کند.

چکیده

چکیده خلاصه کوتاهی از کل پروپوزال است که نباید بیش از حدود ۳۰۰ کلمه باشد. چکیده باید شامل بیان مسئله، ضرورت پژوهش، روش و یافته‌هاي اصلی پژوهش باشد. چکیده بخش مهمی در پروپوزال است. زیرا خواننده در ابتدا پس از خواندن عنوان، به این بخش مراجعه می‌نماید.

مقدمه

هدف اصلی از نگارش مقدمه، ایجاد پیشینه یا بستر لازم براي مسئله پژوهشی شماست. اگر مسئله در بستر حوزه پژوهشی بسیار دقیق و روزآمدي جاي گرفته باشد، اهمیتش آشکار خواهد شد. بنابراین بهتر است مسئله پژوهش خود را بر بستري از حوزه‌هاي داغ و امروزي یا بر حوزه‌هاي قدیمی‌تر که هنوز مورد توجه است؛ جای دهید.
مقدمه معمولاً با عبارتی کلی درباره حوزه مسئله پژوهش و تمرکز بر مسئله‌اي خاص آغاز می‌شود. به دنبال آن نیز توجیه یا دلیل منطقی پرداختن به چنین مطالعه‌اي می‌آید. مقدمه معمولاً موارد زیر را در بر میگیرد:

۱- بیان مسئله پژوهش، که اغلب با عنوان هدف از پژوهش نیز نام برده می‌شود.
۲- ارائه دلیل منطقی مطالعه پیشنهادي
۳- شرح مختصر مباحث عمده و مسائل فرعی
۴- شناسایی متغیرهاي مستقل و وابسته مطالعاتی
۵- تعیین حدود یا مرزهاي پژوهش پیشنهادي براي رسیدن به تمرکزي روشن
۶- ارائه تعاریفی از مفاهیم کلیدي

روش

اصل راهنماي نگارش بخش روش این است که باید در بردارنده اطلاعات کافی باشد تا خواننده بتواند تعیین کند که آیا روش شما معتبر است یا نه.
لازم است نشان دهید که از روش‌هاي جایگزین نیز شناختی کافی دارید و بر اساس این شناخت به گونه‌اي از روش خود دفاع کنید که گویی مناسب‌ترین و معتبرترین راه پرداختن به مسئله پژوهشی است.

نتایج

از مهمترین نکات مهم نگارش پروپوزال دانشجویی لزوم وجود تصویري از نوع داده‌هایی که می‌خواهید گرد آورید و شیوه‌هايی که به کار خواهید برد؛ داشته باشید تا بتوانید به مسئله پژوهش پاسخ دهید یا فرضیه‌تان را به محک آزمایش درآورید.

مذاکره

پس از پایان نگارش پروپوزال و ارائه یک نسخه چاپی آن به هیأت تصمیم گیرنده، بهتر است مذاکره‌اي حضوري نیز با آنان براي توجیه و دفاع از پروپوزال انجام شود.

۴نکته مهم تدوین پروپوزال در انچام پایاان نامه  ارشد و دکتری

  1. منابع استفاده شده باید علمی پژوهشی باشند.
  2. در بیان مسئله باید منابع بکار رفته رو در پانوشت، ارجاع درون متنی داد.
  3. به پرسش‌های اساسی که در متن ذکر می‌کنید؛ باید حتما به آنها پاسخ دهید.
  4. فرضیه یا سوال را پس از ارائه طرح، نمی توانید تغییر بدهید زیرا در روز دفاع باید سوال و فرضیات را مدنظر داشته باشید.

مشاوره انجام رساله دکتری

گروه پژوهشی نگارشگران برتر یکی از قدیمی ترین و قوی ترین مجموعه ها در حیطه امور پژوهشی و تحقیقاتی من الجمله مشاوره در انجام رساله دکتری ، انجام پایان نامه ارشد و انواع پژوهش ها دیگر در سطح کشور می باشد. گروه تحقیقاتی ما در سطح ملی و بین المللی به دانشجویان در رشته و گرایش های مختلفی چون علوم انسانى، فنی و مهندسی، علوم پایه، هنر، علوم پزشکى، دامپزشکی و … خدمات علمی و پژوهشی، ارائه می دهد. مراحل مشاوره انجام پایان نامه ارشد و انجام رساله دکتری از صفر تا صد می باشد. کافیست با ما تماس بگیرید.

مشاوره انجام پایان نامه ارزان

اگر شما دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری باشید احتمالا انجام پایان نامه یکی از دغدغه های شماست. انجام پایان نامه علاوه بر مشکلاتی که برای نگارش ، انتخاب موضوع پایان نامه و نوشتن پروپزال دارد ، جنبه مالی آن نیز یکی از مشکلات دانشجویان است. نگارش پایان نامه از ابتدا تا انتها شامل هزینه هایی است که شاید برخی از دانشجویان توان پرداخت آن را نداشته باشند. بنابراین ما در نگارشگران برتر با استفاده از برترین مشاوران کشور سعی کرده ایم تا هزینه های اضافی را کسر و انجام پایان نامه برای شما ارزان تمام شود. کافیست تا با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما در انجام پایان نامه ارزان راهنمایی کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

فلسفه برنج دودی به این شرح است که در گذشته با کمبود امکانات انسان نمی توانستند مواد غذایی نظیر برنج و گوشت را برای مدت زمان طولانی نگهداری کنند. از این رو مجبور بودند از دودی کردن برنج استفاده کنند. در واقع دود حاصل از سوختن چوب 2000 نوع مواد شیمیایی دارد که باعث میکروب زدایی و نابودی فارچ های موجود در برنج می شود. به همین علت استفاده از برنج دودی در قدیم رواج داشته است. اما در حال حاضر دودی کردن برنج برای نگه داشتن آن معنی ندارد و به راحتی می توان از قرص برنج استفاده کرد و تنها علت #خرید_برنج دودی به دلیل تنوع ذائقه و طعم مطبوعی است که دارد. بعضی از افراد تصور می کنند برنج های دودی نوع خاصی از برنج هاست که با کاشت بذر آن تولید می شود اما برنج دودی همان برنج سفید است که طی فرآیند دودی کردن به برنج دودی تبدیل می شوند. تنها تفاوت برنج دودی با برنج های سفید و معمولی رنگ تیره تر آن و عطر دود دانه های خام است. مصرف برنج دودی به صورت خالص بین مردم معمول است اما گاهی افراد این برنج را با انواع برنج عطری ایرانی مخلوط می نمایند

طرز تهیه برنج دودی

طرز تهیه برنج دودی به این صورت است که شالی ها را قبل از بردن به کارخانه شالیکوبی در اتاقک دودی آویزان می کنند. دود لازم برای تهیه برنج دودی از سوختن چوب های درختان تولید می شود. پس از قراردادن برنج در اتاقک دود، شالی به کارخانه شالیکوبی می رود و شلتوک ها از دانه های برنج جدا می شود.

خواص برنج دودی

برنج های دودی با توجه به محل کشت خود فواید زیادی دارند که در ادامه به چند خواص برنج دودی اشاره می کنیم:

1. برنج دودی اشتهاآور است

برنج دودس با عطر و طعم فوق العاده ای که دارد باعث افزایش اشتها می شود.

2. برنج دودی باعث تقویت استخوان های می شود

برنج دودی علاوه برخواص برنج ایرانی، منبع خوبی از آهنريال فیبر و کلسیم است که باعث محکم شدن استخوان ها می شود.

3. برنج دودی فشار خون را کنترل می کند

سدیم موجود در برنج های دودی باعث کنترل فشار خون می شود.

4. برنج دودی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

برنج دودی سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث تقویت بدن مخصوصا در بانوان می شود.

5. برنج دودی قند خون را تنظیم می کند

برنج دودی حاوی فیبر های نامحلول است که به کنترل قند خون کمک می کند.

قیمت برنج دودی

همانطور که در بالا اشاره شد، برنج دودی از بذر آن کشت نمی شود بلکه برنج دودی حاصل دودی کردن برنج های عطری است. برنج های دودی مانند برنج های سفید با توجه به محل کشت، انواعی دارد که می توان به برنج دودی گیلان، برنج هاشمی دودی، برنج صدری دودی و .. اشاره کرد که همین موضوع باعث تفاوت قیمت برنج دودی شده است.

خرید برنج دودی

برای #خرید_برنج دودی می توانید از فروشندگان محلی خرید کنید. اگر به این فروشندگان دسترسی ندارید، خرید اینترنتی برنج دودی بهترین راه است. برنج دودی باید با چوب های خالص دود داه شود و نه پلاستیک و چوب های رنگ شده. بنابراین برای #خرید_برنج دودی باید از فروشندگان معتبر و برندهای شناخته شده اقدام کنید.

سوالات متداول درباره ی برنج دودی

آیا برنج دودی ضرر دارد؟

طبق تحقیقات مصرف برنج دودی که با مواد سوختنی خالص تهیه شده است، ضرری ندارد. البته باید به فرآیند تولید برنج دودی توجه کنید. حواستان باشد که تولید کننده برنج دودی از مواد ناخالص مانند چوب های فرآوری شده و یا پلاستیک های برای ایجاد دود استفاده نکرده باشد.

همچنین باید توجه کنید که هر چوبی برای تولید دود جهت تهیه برنج دودی مناسب نیست. چوب هایی مانند چوب درخت کاج در حین سوختن دودهایی تولید می کند که اظهار می شود ممکن است باعث ایجاد بیماری سرطان شده و برای سلامتی ضرر دارد. بنابراین برای خرید برنج دودی باید از فروشندگان معتبر تهیه کنید.

برنج دودی بخوریم یا نه؟

برنج دودی بر اثر دود دادن به برنج عطری حاصل می شود که باید به نوع سوختی که برای ایجاد دود استفاده می شود توجه کنیم. استفاده از کاغذ، چوب درخت کاج و چوب های رنگی به دلیل مواد سمی که تولید می کند برای دودی کردن برنج اصلا خوب نیستند. از طرفی با پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر نیازی نیست که برای نگهداری برنج از دودی کردن برنج کمک بگیریم. لذا دلیل قاطعی وجود ندارد که حتما برنج دودی مصرف کنید. اما برای تنوع و چشیدن طعم برنج دودی ایده بدی نیست.

طرز پخت برنج دودی چگونه است؟

برنج دودی را مانند سایر برنج های ایرانی به دو روش کته و آبکشی می توان پخت کرد که با توجه به نوع برنج تفاوت هایی در مدت زمان خیساندن، جوشاندن و مدت زمان دم دادن برنج وجود دارد که باید با پخت برنج در دفعات زیاد، به اصطلاح قلق پخت برنج دودی را در دست بگیرید.

بهترین روش پخت برنج دودی چیست ؟

برنج دودی هم مانند همه برنج ها با پخت به روش کته یا آبکشی طعم خوبی دارد. اما می توان آبکش کردن برنج با آب ولرم را بهترین روش پخت برنج دودی دانست. زیرا در صورت وجود مواد مضرر، از طریق دور ریختن آب برنج، برنج خوبی برای مصرف باقی بماند.

چگونه بوی برنج دودی را از بین ببریم ؟

برنج دودی باب میل بسیاری از افراد است و به دلیل عطر و بویی که دارد در خرید برنج، برنج دودی اولویت دارد. اما اگر می خواهید بوی برنج دودی را از بین ببرید می توانید در حین شستن و آبکشی برنج مدت زمان بیشتری را صرف این کار کنید. هم چنین استفاده از هل، دارچین و زیره برای از بین بردن بوی برنج دودی هم ایده جالبی است.

برنج دودی را با چی بخوریم ؟

برنج دودی به تنهایی برنج خوبی برای مصرف خانگی است اما اگر عطر تند آن را دوست ندارید می توانید این برنج را با انواع برنج عطری مانند برنج طارم هاشمی ، هاشمی، صدری، طارم ، دم سیاه و یا برنج های پرمحصول نظیر برنج فجر، برنج شیرودی، نداره و سایر انواع برنج مخلوط کنید.

برنج دودی را چگونه نگهداری کنیم؟

برنج دودی مانند انواع برنج ایرانی باید در محیطی خشک و خنک نگهداری شود. البته به دلیل اینکه رطوبت آن کاهش یافته و خشک است تا مدت ها می توان آن را نگه داشت.

کیفیت برنج دودی گیلان چگونه است؟

کیفیت برنج گیلان در میان انواع برنج ایرانی فوق العاده است و این موضوع را نمی توان انکار کرد. برنج دودی گیلان که از دودی کردن برنج گیلان تهیه می شود هم از این قضیه مستثنی نیست. بنابراین خرید برنج شمال و گیلان که در شالیزارهای این استان تولید می شود می تواند طعم متفاوتی از برنج را برای شما به ارمغان بیاورد. اگر برای #خرید_برنج گیلان به فروشنده های محلی دسترسی ندارید می توانید از سایت های معتبری که با تولیدکنندکان برنج در ارتباط هستند خرید کنید تا برنجی با کیفیت و با قیمت مناسب به دست شما برسد.

 



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

انواع برنج می توانند بر اساس شکل ظاهری دانه برنج دسته بندی شود. برای مثال حتما تا بحال برنج دانه بلند یا برنج گرده را شنیده اید و می دانید که هر کدام از آنها برای طبخ غذاهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرند؛ از برنج دانه بلند معمولا برای پخت غذاهای رسمی استفاده شده و از برنج خرد شده یا همان برنج گرده برای پخت دسرهایی مثل شیربرنج یا شله زرد استفاده می گردد.نوعی برنج که البته از انواع طبیعی برنج نبوده و با اصلاحات ژنتیکی حاصل شده است با نام برنج طلایی ارائه شده است. در این مقاله تصمیم داریم تا بررسی کنیم برنج طلایی چیست؟اگر قصد خرید برنج ایرانی اصل را دارید حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید :

برنج طلایی چیست؟

برنج طلایی یک از ارقام برنج می باشد که توسط مهندسی ژنتیک به منظور بیو سنتز بتاکاروتن(پیش ماده ی ویتامین A) در دانه ی برنج تولید شده است. برنج طلائی برای مناطقی توسعه یافته است که از کمبود ویتامین A رنج می برند.پروژه ی برنج طلائی توسط آقای Ingo Potrykus و همکارش Peter Beyer از سال 1992 آغاز و در سال 2000 به پایان رسید.از آنجا که تمام یک مسیر بیوشیمیایی توسط دانشمندان مهندسی شده است یکی از موفقیت های قابل توجه در فناوری زیستی(بیوتکنولوژی) محسوب می شود.

قابل ذکر است که گیاه زراعی برنج به طور طبیعی بتاکاروتن را در برگ ها(به منظور فتوسنتز)تولید می کند اما این پیش ماده ویتامین A در آندوسپرم دانه تولید نمی شود.برنج طلائی توسط انتقال دو ژن psy از گل نرگس(Narcissus pseudonarcissus) و crt1 از یک باکتری خاک(Erwinia uredovora) به برنج معمولی تولید شده است.رقم جدید برنج طلائی موسوم به برنج طلائی 2، میزان بتاکاروتن 23 برابر بیش تر از برنج طلائی اولیه می باشد. با این وجود، برنج طلائی نگرانی هائی نیز در بر داشته که از ان جمله می توان به عدم اطلاع از سرعت تخریب بتاکاروتن بعد از برداشت برنج طلائی و پخت آن اشاره کرد.

به طور کلی تولیدکنندگان برنج طلائی امید آن دارند که کمبود ویتامینA را در جوامع با فقر غذائی بالا که از کمبود مواد غذائی رنج می برند،برطرف نمایند.

علت طلایی بودن رنگ برنج طلایی چیست؟

به‌ طور طبیعی بتاکاروتن را در برگ‌های برنج‌های برنج طبیعی وجود دارد اما این ماده در دانه طبیعی برنج وجود ندارد و محققان توانستند با انتقال ژن psy از گل نرگس و همچنین ۱crt از یک باکتری خاک به دانه برنج انتقال دادند و به همین دلیل رنگ این محصول به زرد طلایی کشیده است.

برنج طلایی چه ویتامینی دارد؟

برنج طلایی غنی از بتاکاروتن که برای کمک به حل مشکل کمبود ویتامین A با مهندسی ژنتیک طراحی و تولید شده است.کمبود ویتامین A همچنان یک مشکل فراگیر بهداشت عمومی در سراسر جهان است. طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت در کنار کودکان زیر ۵ سال، تعداد قابل توجهی از زنان باردار و شیرده از کمبود ویتامین آ رنج می برند.مصرف برنج طلایی یک روش مکمل خوراکی برای مبارزه با کمبود ویتامین آ است که ۳۰ تا ۵۰ درصد از نیاز افراد به ویتامین آ را تامین می کند.

برنج طلایی چه مزایایی دارد؟

برنج طلایی یکی از محصولاتی است که سرشار از ویتامین A می‌باشد. به‌طورکلی برنج یکی از غلات مهم است که سرشار از مواد و ویتامین‌های مختلف می‌باشد که عمده این مواد و ویتامین‌ها در پوسته برنج قرار دارند و متأسفانه در پروسه تولید برنج سفید آن‌ها به دلیل عملیات پوست گیری از دست می روند و این باعث شده که دانه برنج سفید نسبت به دانه خام و پوست دار آن میزان قابل‌توجهی از ویتامین‌های خود را از دست دهد و ارزش غذایی آن بسیار کاهش پیدا کند.

این موارد در کنار هم باعث شده‌اند که فقر بسیاری از مواد و ویتامین‌ها در دانه برنج وجود داشته باشد و افرادی که قوت غالب آن‌ها برنج است با فقر بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی ازجمله ویتامین A رو به باشند. کمبود ویتامین A در بدن عوارض مختلفی در پی دارد که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • بروز انواع عفونت‌ها در بدن ازجمله عفونت‌های ریه و گلو و التهاب معده‌ و روده‌
  • ناباروری در مردان و زنان
  • ضعف بینایی در شب یا شب‌کوری
  • خراشیدگی، زخم و یا سوراخ شدگی قرنیه
  • لکه‌های نامنظم بر روی سفیدی چشم
  • ضعیف شدن عمومی قوای بینایی
  • خشکی و خارش پوست
  • خشکی مو
  • بیماری‌های کبدی ازجمله سیروز
  • بیماری‌های لوزالمعده و پانکراس
  • انسداد مجاری انتقال دهنده مایع از صفرا به کبد
  • بیماری کرون یا التهابی روده
  • بیماری سلیاک یا اسپروی سلیاک
  • جلوگیری از رشد غیرطبیعی استخوان‌ها

برنج طلایی یکی از محصولاتی است که با کمک مهندسی ژنتیک و به‌منظور تزریق ویتامین A در دانه برنج به‌عنوان یکی از قوت‌های اصلی انسان تولیدشده است. بر طبق اطلاعات سازمان جهانی بهداشت هر ساله ۲۵۰ الی ۵۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به دلیل کمبود ویتامین A دچار کوری و در موارد حاد مرگ می شوند که متأسفانه قسمت قابل‌توجهی از آن را خانم‌ها، زنان باردار و کودکان تشکیل می دهند. به همین دلیل مصرف ویتامین A لازم و ضروری می‌باشد که یکی از راه‌های توصیه شده برای دریافت آن استفاده از برنج طلایی است.

آیا مصرف برنج طلایی برای کودکان ممنوع است یا خیر؟

برنج طلایی محصولی است که یکی از اهداف تولیدی آن تأمین ویتامین A در بدن کودکان است و طراحی کنندگان این برنج برنامه داشتند با تولید این محصول بتوانند یک خوراکی حاوی این ویتامین A و مواد مغذی دیگر را تهیه کنند و از این طریق و با کمک یک ماده غذایی پرمصرف ویتامین‌های مورد نیاز بدن کودکان و دیگر افراد را در سراسر دنیا تأمین کنند و تاکنون که گونه‌های مختلفی از این محصول تولیدشده است، به این مورد توجه ویژه ای شده است؛

اما یک نکته بسیار مهم در این زمینه وجود دارد که گاهی نادیده گرفته شده‌اند موادی است که در غنی‌سازی این محصول به آن اضافه شده‌اند. همان‌طور که در بخش‌های قبل عنوان شد این برنج از انتقال ژن psy از گل نرگس و همچنین ۱crt از یک باکتری خاک به دانه برنج تولیدشده است و برخی از محققان معتقد هستند که باکتری خاکی در این محصول نهادینه شده است، می‌تواند در دراز مدت سلامت کودکان و یا به‌طورکلی افراد مصرف کننده را با خطر مواجه کند.

به همین دلیل است که عده‌ای از پژوهشگران در سراسر دنیا مصرف این برنج را برای کودکان منع کرده‌اند. البته تاکنون چند نمونه از این برنج تولیدشده و ممکن است در جدیدترین نمونه‌های این محصول به معضل ذکر شده اندیشیده شده باشد. به همین دلیل لازم است برای مصرف این برنج برای کودکان تحقیقات کامل‌تری صورت گیرد.

آیا برنج طلایی دارای زیان و عوارض است؟

برنج طلایی یکی از محصولات ترا ریخته است که همواره در مورد سلامت و مصرف آن صحبت‌های ضد و نقیضی وجود دارد و مانند دیگر محصولات ترا ریخته عده‌ای مصرف آن‌ها را توصیه کرده و عده‌ای نیز مصرف آن‌ها را همراه با عوارض و زیان می دانند. در واقع عده‌ای معتقدند تولید این برنج با افزودن مواد غیرطبیعی و خاصی صورت نگرفته و به همین دلیل در مورد مصرف آن نمی‌تواند مانعی وجود داشته باشد.

البته استفاده از این برنج در بسیاری از کشورهای دنیا صورت می‌گیرد و در بعضی از کشورها نیز هنوز تحقیقات بر روی سلامت این برنج انجام می‌گیرد و قطعاً آن‌ها نیز در آینده سلامت و زیان بار بودن این محصول را تائید می‌کنند.

البته با بیش از دو دهه مصرف این محصول در نقاط مختلف دنیا عوارض سویی از مصرف آن گزارش نشده است و برای اینکه به صورت دقیق مشخص شود که آیا این برنج واقعاً دارای تأثیر است هنوز به زمان بیشتری نیاز است و سپس می‌توان با قطعیت این موضوع را اعلام کرد؛

اما چیزی که در زمان حال وجود دارد این است که این محصول تاکنون نتوانسته ایده‌هایی که در روزها و سال‌های اولیه در مورد آن مطرح شده بود برآورده کند و بایستی در زمینه تولید برنجی با قابلیت‌های کامل و ویتامین A کافی و همچنین بدون عوارض، تحقیقات کامل‌تری صورت بگیرد. چیزی که امروزه در مورد برنج طلایی وجود دارد این است که پروژه انجام آن با بیش از دو دهه فعالیت نتوانسته انتظارات را برآورده کند و ایده‌های اولیه آن در حد یک رویا باقی‌مانده‌اند.

برنج طلایی چه فرقی با برنج معمولی دارد؟

تفاوت این برنج با دیگر برنج‌ها این است که DNA این برنج به‌گونه‌ای تغییر یافته که گیاه قادر به تولید ویتامین A شود.تفاوت برنج طلایی با برنج معمولی این است که پژوهشگران ایرانی برنج طلایی وارد کرده اند که باعث میشود این برنج هم انرژی بیشتری وارد کند و در بدن به ویتامین A تبدیل میشود که ویتامین A برای بینایی خوب است.یکی دیگر از تفاوت های برنج طلایی با برنج معمولی رنگ آنها می باشد که برنج های معمولی عموما به رنگ سفید و سیری می باشند اما برنج طلایی دارای رنگ زرد متمایل به طلایی می باشد.

کلام آخر

برنج طلایی یکی از برنج‌های ترا ریخته است که با اهداف بزرگی فرا از تأمین نیاز جامعه مطرح گردیده و تولید آن انجام گرفت و هنوز هم تحقیقات گسترده بر روی این محصول و خواص مختلف آن ادامه دارد. در برخی از کشورهای دنیا سلامت این محصول مورد تائید قرار گرفته و در برخی کشورها همچنان در مورد سلامت و کیفیت این محصول تردید وجود دارد؛ اما در مورد کلی می‌توان گفت که استرالیا، کانادا و سازمان غذا و داروی آمریکا سلامت این محصول را تائید کرده‌اند و بهتر است برای مصرف آن از کیفیت بهداشتی آن بیش از هر چیز اطمینان داشت.

 



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

راه اندازی فست فود سیب زمینی با توجه به استقبال بالا از سیب زمینی در رستوران های فست فودی کاری منطقی است. درواقع اکثر افرادی که برای خوردن وعده های غذایی خود به فست فود مراجعه می کنند، نمی توانند از سیب زمینی های سرخ شده فست فودی بگذرند. از این رو راه اندازی فست فود سیب زمینی می تواند سود شما را بالا ببرد. خوشبختانه با پیشرفت صنعت تجهیزات راه اندازی فست فود، تجهیزات خوبی برای تجهیز و راه اندازی فست فود سیب زمینی موجود است. برای راه اندازی فست فود سیب زمینی و تهیه غذاهای خوشمزه و کسب رضایت بیشتر مشتری، می توانید با مراجعه به کارشناس فروش تیم فست فود شاپ، برای مشاوره و خرید تجهیزات راه اندازی فست فود سیب زمینی اقدام نمایید.

لوازم فست فود سیب زمینی

برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده و راه اندازی فست فود سیب زمینی به چند دستگاه احتیاج دارید. تجهیزات راه اندازی سیب زمینی ضروری را می توان در دو دستگاه سرخ کن صنعتی و دستگاه شوتینگ سیب زمینی خلاصه کرد.

در صورتی که تازگی و کیفیت سیب زمینی برای شما اهمیت دارد و نمی خواهید از سیب زمینی های یخی استفاده کنید، می توانید با کمک دستگاه پوست کن سیب زمینی و دستگاه خلال کن سیب زمینی، سیب زمینی های تازه را برای سرخ کردن آماده کنید.

سیب زمینی سرخ کرده، سیب زمینی خلال شده ای است که در روغن داغ سرخ می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لوازم فست فود سیب زمینی در ادامه با ما همراه باشید.

دستگاه سرخ کن صنعتی سیب زمینی

دستگاه سرخ کن سیب زمینی دستگاهی از جنس استیل ضد زنگ می باشد که در بدنه آن یک شیر خروجی تعبیه شده تا کار خروج روغن و نظافت دستگاه راحت تر انجام شود. دستگاه سرخ کن سیب زمینی در مدت زمان کمتر، مقدار سیب زمینی سرخ شده بیشتری را آماده می کند.

این دستگاه شامل یک المنت و محفظه ای برای قرار دادن روغن و سیب زمینی است. با دستگاه سرخ کن سیب زمینی صنعتی در راه اندازی فست فود سیب زمینی می توانید با سرعت بالاتری مقدار سیب زمینی سرخ شده بیشتری را تهیه کنید.

دستگاه شوتینگ صنعتی سیب زمینی

دستگاه شوتینگ صنعتی سیب زمینی دستگاهی از جنس استیل ضد زنگ می باشد که در ابعاد مختلفی برای راه اندازی فست فود سیب زمینی تولید می شود. این دستگاه از سیستم گرمایشی غیر مستقیم برخوردار است که موجب توزیع یکنواخت حرارت می شود.

دستگاه شوتینگ صنعتی سیب زمینی در میان تجهیزات راه اندازی فست فود سیب زمینی برای گرم و ترد نگه داشتن، گرفتن روغن سیب زمینی، نمایش سیب زمینی های سرخ کرده و … کاربرد دارد. با خرید دستگاه شوتینگ صنعتی سیب زمینی در راه اندازی فست فود سیب زمینی، همیشه سیب زمینی های خوشمزه، خوش طعم و تازه به مشتریان خود ارائه می کنید. دستگاه شوتینگ صنعتی سیب زمینی به گرمخانه تابشی سیب زمینی نیز شناخته می شود.

سود راه اندازی فست فود سیب زمینی

برای راه اندازی فست فود سیب زمینی مهم ترین مسئله ای که وجود دارد، سود فروش سیب زمینی است که نمی توان به سادگی از کنار این موضوع گذشت. سود فروش سیب زمینی سرخ کرده در فست فود سیب زمینی ارتباط مستقیمی با نوع تجهیزاتی که برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده فست فودی استفاده می کنید، دارد که در نتیجه آن کیفیت سیب زمینی سرخ کرده را می توان  تضمین کرد.

برای خرید  تجهیزات فست فود سیب زمینی بهتر است از فروشگاه های معتبر مانند فست فود شاپ خرید کنید و از کیفیت تجهیزات خریداری شده لذت ببرید.

هزینه راه اندازی فست فود سیب زمینی

هزینه راه اندازی فست فود سیب زمینی و در کل هزینه راه اندازی فست فود را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

هزینه تجهیزات فست فود سیب زمینی

هزینه دکوراسیون فست فود سیب زمینی

هزینه مواد اولیه مصرفی فست فود سیب زمینی

هزینه تبلیغات فست فود سیب زمینی

هزینه تجهیزات فست فود سیب زمینی

در صورتی که برای خرید تجهیزات فست فود سیب زمینی به دنبال گران ترین یا ارزان ترین تجهیزات راه اندازی فست فود سیب زمینی باشید، کاملا در اشتباهید. نه صرف گران بودن به معنای مرغوب بودن است و نه صرف ارزان بودن نشانه مناسب بودن می باشد.

در کل برای خرید تجهیزات راه اندازی فست فود سیب زمینی و اطلاع از هزینه های آن، توصیه می کنیم با مشاوران حرفه ای صحبت کنید تا هم از هزینه های بی خود جلوگیری کنید و هم پولتان را برای خرید تجهیزات فست فود سیب زمینی با کیفیت خرج کنید و در آینده پشیمان نشوید!

اما نکته مورد اهمیت این است که زمانی که صفر تا صد راه اندازی فست فود سیب زمینی خود را به  شرکت های راه اندازی فست فود مانند فست فود شاپ که در کارشان حرفه ای هستند می سپارید، نگرانی از وجود واسطه یا نداشتن اطلاعات ندارید و با اطمینان خاطر می توانید برای راه اندازی فست فود سیب زمینی خود برنامه ریزی کنید.

هزینه دکوراسیون فست فود سیب زمینی

هزینه دکوراسیون فست فود سیب زمینی ارتباط مستقیمی با سبک رستوران و غذاهایی که تهیه می کنید دارد. خلاقانه بودن طرح دکوراسیون، ساده یا پیچیده بودن، استفاده از مصالح خاص و … همگی در هزینه راه اندازی فست فود سیب زمینی اهمیت دارند.

اما نکته حائز اهمیت این است که در نظر داشته باشید که دکوراسیون فست فود سیب زمینی ارتباط مستقیمی با فروش شما دارد. این نکته را زمانی درک خواهید کرد که بارها شده شما یا دوستانتان برای سبک خاص دکور یا زیبایی دکوراسیون رستوران فست فود یا کافی شاپ، آن جا را برای غذا خوردن و گذران وقت انتخاب کرده اید. پس از کنار این موضوع به راحتی گذر نکنید.

هزینه مواد اولیه مصرفی فست فود سیب زمینی

هزینه مواد اولیه مصرفی برای فست فود سیب زمینی با تجهیزات شما ارتباط دارد. درواقع پس از تصمیم گیری برای سبک غذایی که ارائه می دهید و غذاهای منوی شما، تعداد مشتریانی که در روز دارید و میزان سفارشی که قبول می کنید، می توان برای هزینه مواد اولیه مصرفی فست فود سیب زمینی اظهار نظر کرد.

مسئله مهمی که باید در نظر بگیرید این است که مشتریان غذاهای شما، خیلی زیاد به موقعیت فست فودی شما بستگی دارد. اینکه نزدیک یک موسسه آموزشی یا دانشگاه هستید یا در کوچه پس کوچه هستید؟! با توجه به این عوامل نیز باید برای خرید تجهیزات راه اندازی فست فود سیب زمینی تصمیم بگیرید.

هزینه تبلیغات فست فود سیب زمینی

پس از راه اندازی فست فود سیب زمینی باید بازاریابی خود را به موازات این کار شروع کنید. اما نکته مهمی که قبل از راه اندازی فست فود سیب زمینی بدانید این است که  در حال راه اندازی فست فود سیب زمینی در کجا هستید؟! آیا صاحب ملک قبلی در کار اغذیه بوده است یا نیاز دارید پس از مدتی در این محل شناخته شوید؟!

رقبای شما در اطراف شما چه کسانی هستند و چه غذاهایی ارائه می دهند؟! روش های بازاریابی رقبای شما چگونه است؟ با دانستن پاسخ هر یک از این سوالات می توانید با دید واضح تری برای راه اندازی فست فود سیب زمینی اقدام نمائید.

در کل اگر قصد راه اندازی فست فود سیب زمینی و خرید تجهیزات راه اندازی فست فود را دارید، باید با طرز تهیه سیب زمینی سرخ شده فست فودی آشنا باشید. در ادامه با همین موضوع همراه ما باشید.

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده فست فودی

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده فست فودی به این صورت می باشد که ظرفی از آب را روی اجاق می گذاریم تا جوش بیاید. بعد سیب زمینی هایی که به صورت خلالی خرد کرده ایم را به آن اضافه می کنیم  و پس از ۳ تا ۵ دقیقه، سیب زمینی ها را از ظرف خارج می کنیم. سیب زمینی ها را در حدی آب پز کنید که سفت نباشد نه اینکه کاملا له شود.

حال سیب زمینی ها را با دستمال خشک می کنیم و  به دو روش سعی در سرد کردن سیب زمینی ها داریم: در روش اول سیب زمینی ها را در یک ظرف ریخته و حداقل ۲ ساعت در فریز قرار می دهیم تا یخ بزند. در روش دوم سیب زمینی ها را به مدت ۲ دقیقه در ظرفی پر از یخ قرار می دهیم.

حال سیب زمینی های خلال را خارج کرده  و درون ظرف روغن داغ شده می ریزیم. دقت داشته باشید که سیب زمینی ها یخ زده را در ظرف روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه سیب زمینی ها به وطر کامل خشک شدند، همه را درون صافی روغن سیب زمینی می ریزیم تا روغن اضافی را از دست بدهد. پس از چند دقیقه، سیب زمینی سرخ کرده فست فودی شما حاضر است.

خرید تجهیزات فست فود سیب زمینی

برای خرید تجهیزات فست فود سیب زمینی باید بدانید که مشتریان شما چه کسانی هیتند و چه غذاهایی را می پسندند؟ و شما چه منویی را برای ارائه به مشتریان خود در نظر گرفته اید؟ پس از مشخص شدن این دو موضوع، خرید تجهیزات فست فود سیب زمینی راحت تر می شود.

هر غذایی که در منوی فست فود است به تجهیزاتی نیاز دارد. اما هیچ گاه خودسر برای خرید تجهیزات فست فود سیب زمینی اقدام نکنید. درواقع بهتر است با یک تیم متخصص و با تجربه برای راه اندازی فست فود سیب زمینی مشورت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : adorn

بدن انسان برای حالت قلیایی بودن آفریده شده و در همین حالت می باشد که اجزای بدن می توانند عملکرد درستی داشته باشند و وظایف خود را بصورت صحیح انجام دهند،زیبایی پوست هم بی ارتباط با قلیایی  بودن نمی باشد زیرا پوست در حالت اسیدی تیره و دارای جوش می شود اما اگر با راهکارهایی قلیایی شدن پوست آشنا شوید و آن را بکار ببندید مطمئن باشید که به پوست زیبا و سالمی دست پیدا خواهید کرد.جالب است بدانید که نوشیدن آب قلیایی و استفاده از آب قلیایی یکی از راهکارهای قلیایی شدن پوست می باشدکه فواید زیادی برای سلامت پوست و بدن افراد دارد،آب قلیایی معمولا به نام آب یونیزه شده معروف است که سطح pH آن از ۷ بیشتر است.اگر علاقه دارید درباره راهکارهای قلیایی شدن پوست بیشتر بدانید ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید:

راهکارهای قلیایی شدن پوست

همانطور که در ابتدا مقاله برای شما بیان کردیم داشتن پوست سالم یکی از با اهمیت ترین مسائل درباره هر فردی می باشد زیرا پوست اولین محافظ بدن موجود زنده در مقابل محیط می باشد.اغلب مردم غذاهای اسیدی زیادی می خورند، بنابراین برای به تعادل رسیدن سطح pH خون، مواد معدنی ضروری مثل منیزیم و کلسیم از استخوان، بافت و دندان ها خارج می شود و وارد خون می شود.به همین دلیل برای محافظت پوست در برابر اسیدی شدن و مشکلاتی که در پی دارد به دنبال راهکارهایی برای قلیایی شدن پوست می باشند که در این قسمت از مقاله به بیان آن ها می پردازیم و شامل وارد زیر می باشد:

آب گوجه‌ فرنگی

آب گوجه‌ فرنگی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. این ماده باعث ‌‌می‌شود، منافذ پوستی که در اثر آکنه باز شده بودند، بسته شوند. مقدار بالای لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی به روشن شدن لکه‌‌های تیره کمک ‌‌می‌کند.

برای استفاده از گوجه‌فرنگی در برطرف کردن لک صورت، پوست خود را با گوجه‌فرنگی ماساژ دهید. بعد از مقداری ماساژ پوست، اجازه دهید پوست شما به همین حالت بماند. بعد از ۱۵ دقیقه که پوست شما خشک شد، حالا آن را بشویید. این کار را ۱۵ روز تکرار کنید. ما به شما قول ‌‌می‌دهیم نتیجه کار شما را متعجب خواهد کرد.

استفاده از سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ حاوی آنزیم‌‌هایی است که سبب یکدست شدن پوست، روشن شدن تیرگی و لکه‌‌های پوست ‌‌می‌شوند. برای استفاده از این ماده، ابتدا سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید. سپس سفیده تخم مرغ را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید که خشک شود. پس از خشک شدن کامل، آن را با استفاده از آب سرد بشویید.

استفاده از سفیده تخم مرغ، دو بار در هر هفته، برای یک ماه توصیه ‌‌می‌شود. از این ماده استفاده کنید و تأثیر آن را در بهبود کیفیت پوست خود ببینید.

استفاده از عسل

خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد‌التهابی عسل به روشن شدن رنگ پوست و لکه‌‌های پوستی کمک ‌‌می‌کند. بنابراین کاربرد عسل یکی از بهترین راهکارهای از بین بردن لک صورت است. یک قاشق چایخوری عسل را بردارید و با انگشت روی لکه‌‌های صورت بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد صورت خود را بشویید. این کار را به مدت ۱۵ روز تکرار کنید.

در صورتی که مقداری زردچوبه به عسل اضافه کنید به خواص ضد‌التهابی و آنتی‌اکسیدانی آن کمک ‌‌می‌کند.

سرکه سیب

خاصیت قلیایی سرکه سیب در صورت استفاده موضعی روی پوست، باعث بهبود تعادل PH ‌‌می‌شود و خواص ضد میکروبی این ماده از رشد باکتری‌‌ها که زمینه ایجاد آکنه در پوست هستند، جلوگیری ‌‌می‌کند.

برای استفاده از سرکه سیب به منظور بهبود لک‌‌های صورت، یک سوم فنجان سرکه سیب و یک فنجان کامل آب را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید. محلول حاصل از آب و سرکه سفید را درون یک بطری استریل‌شده و تمیز ریخته و به‌خوبی تکان دهید. چند قطره از این محلول را روی یک پنبه تمیز بریزید و از آن برای پاک کردن صورت خود استفاده کنید. اجازه دهید مواد به مدت ۵ الی ۲۰ ثانیه روی پوست شما بمانند و سپس پوست خود را بشویید.

نکات مهم در استفاده از سرکه سیب برای از بین بردن لک صورت:

قبل از استفاده از سرکه سیب پوست شما باید کاملا تمیز باشد؛

در صورتی که پوست شما حساس است از مقدار بیشتری آب استفاده کنید و به اصطلاح محلول را رقیق‌تر کنید؛

در استفاده از سرکه سیب روی پوست کمی ‌احتیاط کنید. بهتر است اول مقداری از آن را روی پوست خود امتحان کنید و در صورتی که عکس‌العمل شدیدی از پوست شما ظاهر نشد، به استفاده از آن ادامه دهید.

مصرف خیار

خیار یکی دیگر از مواد غذایی سالمی است که می توانید به رژیم غذایی قلیایی خود اضافه کنید. آنها می توانند به سرعت اسیدها را خنثی سازند و به گوارش کمک کنند.

مشخصات تغذیه ای خیار قابل توجه هستند. خیار منبع فوق العاده ای برای ویتامین های K، C و انواع مختلف ویتامین B است. همچنین، این ماده غذایی حاوی مس، اسید آمینه ها، کربوهیدارت ها، فیبر محلول و نامحلول، پتاسیم، منگنر، فسفر، منیزیم، بیوتین و سیلیس است. استفاده از آب خیار نیز یکی دیگر از بهترین راهکارهای از بین بردن لک صورت است. با توجه به اینکه خیار سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است، استفاده از آن در برطرف کردن لک‌‌های صورت و شاداب کردن تأثیر زیادی دارد.

یک پنبه تمیز را در آب خیار تازه خیس کنید و آن را روی پوست خود بمالید. اجازه دهید که ۲۰ دقیقه بماند و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

لایه برداری پوست با لیف کشیدن

نگه داشتن پوستی پاک، صاف و آزاد از ناخالصی بدن تعداد زیادی از مزایای قلیایی کردن خون است . همچنین به سطح PH بدن شما کمک می کند، به همین دلیل لایه برداری(لیف کشیدم مثلا) به طور منظم پوست به شما مزایای مختلف هدیه می دهد:

لیف زدن به طور مرتب سلول های مرده ی پوست را حذف می کند، که این ارگان را فعال میسازد و سلول های جدیدی تولید می کند.

همچنین گردش خون شما را بهبود می بخشد و به رسیدن خون به تمام لایه های پوست شما هم کمک می کند.

استفاده از آب قلیایی

آب قلیایی به دلیل اینکه میکروخوشه ای شده است سبب می شود که فرد راحت تر بتواند در طول روز 8 لیوان آب قلیایی را میل نماید و آب رسانی به بدن بهتر صورت می گیرد .پیری فرآیندی پیچیده است که بسیاری از عوامل نقش تعیین کننده ای روی آن دارند. یکی از مهمترین این عوامل رادیکال های آزاد بدن هستند. اثبات شده است اکسیداسیون حاصل از رادیکال های آزاد عامل مهمی در پیر شدن سلول های بدن ماست. آب قلیایی، با غیرفعال کردن رادیکال های آزاد و خاصیت ضداکسایشی در به تعویق انداختن روند پیری نقش بسزایی دارد.

همچنین با آبرسانی بیشتر به سلول های پوست و در نتیجه رسیدن اکسیژن بیشتر، سبب رشد سریعتر و بیشتر بافت های جدید و حفظ الاسیتسیته پوست می شود.

آیا اسید معده ی ما اثر آب قلیایی را خنثی نمی کند؟

خیر، متاسفانه بر اساس یک دیدگاه اشتباه، تصور می شود که معده ی ما یک کیسه ی محتوی اسید هیدروکلریک باشد. دیواره ی معده با ترشح لایه ضخیم مخاط و با سکرتین ناشی از محلول بافر سدیم بی کربنات، باعث ایجاد غشاي مخاطی قلیایی می گردد. بنابراین نه تنها آب یونیزه قلیایی در محیط معده خنثی نمی گردد، بلکه به راحتی جذب بدن می شود.

اسید هیدروکلریک همراه با تناول غذاها ترشح شده و موجب ضد عفونی و هضم غذا می گردد. غذای خارج شده از معده نیز توسط سدیم بی کربنات ترشح شده در دوازدهه خنثی می گردد. زمانی که ما غذاهای قلیایی می خوریم و یا آب یونیزه ی قلیایی می نوشیم با کمک به بدنمان در تولید بیکربنات سدیم موجب بهبود متعادل سازی محیط معده می گردیم.

شست و شوی صورت با آب قلیایی چه تاثیری دارد؟

آب قلیایی با درصد پایین برای شست و شوی پوست مناسب است زیرا از این طریق هم پاکسازی پوست صورت گیرد و هم پوست شاداب تر می شود، همچنین شست و شوی مداوم با آب قلیایی سبب می شود که جای جوش و لک کمرنگ و به مرور زمان از بین برود .

مزایای استفاده از آب قلیایی برا قلیایی شدن پوست

غذاهای قلیایی نه تنها موجب برقراری تعادل در سطح PH بدن می شوند، بلکه بدن را از انواع ویتامین ها و مواد معدنی سیراب می کنند. همچنین به دلیل داشتن چربی های سالم و آنزیم های خاص به نفع دستگاه گوارش عمل می کنند و بهبود سلامت عمومی را به همراه دارند.

بعد از اجرای یک دوره رژیم غذایی قلیایی و دفع اسیدهای تجمع یافته در بدن به وضوح شاهد خواهید بود که انرژی شما چقدر بیشتر شده و احساس خستگی و خواب آلودگی در شما کمتر شده است. همچنین پوست شما شفاف تر و جوان تر خواهد شد و آلرژی و درد مفاصل با شما خداحافظی خواهد کرد، وضوح ذهنی شما افزایش خواهد یافت و از داشتن حافظه ای قوی لذت خواهید برد.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()