نوشته شده توسط : adorn

سه نکته مهم براي پيدا کردن يک ملک واقعا خوب چيست؟ موقعيت مکاني، موقعيت مکاني، موقعيت مکاني. ممکن است اين حرف خيلي کليشه اي شده باشد ولي به طور حتم درست است؟ انتخاب مکان مسئله اي نيست که به سرعت و از روي بي توجهي انجام گيرد. البته کار خيلي دشواري هم نيست، ولي يافتن و تأمين کردن يک موقعيت مکاني خوب پروسه اي است که نياز به يک سرمايه گذاري زماني و انجام تحقيقات و بررسي هاي دقيق دارد. به ياد داشته باشيد، انتخاب يک محل نامناسب اتفاقي نيست که به راحتي قابل رفع و رجوع باشد ، شما مي توانيد برنامه هاي بازاريابي با طرز تهيه ي سس مخصوصتان را عوض کنيد، ولي تغيير مکان مقوله ي ديگري است؟

 

اگرچه پروسه ي مکان يابي بسيار متغير است و بستگي به اين دارد که شما بخواهيد عملکرد خودتان را با اضافه کردن تجهيزات جديد به موقعيت مکاني فعلي، توسعه دهيد يا اين که براي اولين بار در جستجوي يک مکان مناسب براي شروع کارتان باشيد، در هر صورت اصول کلي مکان يابي يکسان است.

 

 

موارد مهمي در يافتن مکان مناسب براي راه اندازي فست فود موثر است که در ادامه به نکاتي از آنها اشاره خواهيم کرد :

 

خودتان و بازار فروشتان را بشناسيد

 

ويژگيهاي شخصيتي شما براي راه اندازي فست فود چگونه است ؟

 

پيش از آن که براي يافتن يک مکان مناسب جهت آغاز کسب و کار خود اقدام نمائيد، ابتدا يک فهرست از اموالتان تهيه کنيد. فرقي نمي کند که شما يک شخص حرفه اي در تهيه غذاهاي چاشني دار هستيد يا فردي هستيد که حرفههاي مختلفي را امتحان کرده تا به علايق خود پي برده باشيد، در هر صورت باز کردن مکاني که در آن خدمات غذايي ارائه مي شود، مي تواند مسئوليت بزرگ و ترسناکي باشد. از آنجايي که عوامل زيادي براي لحاظ کردن وجود دارند و نياز به تحقيقات زيادي هست، بهتر است که شما کارتان را با تحقيق بر روي خودتان آغاز کنيد. پيشنهاد مي شود مطالعه اي بر روي برنامه ي کسب و کار خود داشته باشيد تا ببينيد آيا عملکرد فست فود شما صحيح است يا خير.

  • از خودتان چند پرسش بپرسيد. پاسخهايي که به اين پرسش ها مي دهيد به شما کمک مي کند تا تشخيص دهيد آيا آمادگي باز کردن يک رستوران و منابع مورد نياز براي اين کار را داريد يا خير. همچنين اگر در مورد نوع غذايي که مي خواهيد ارائه دهيد مردد هستيد به شما کمک مي کند تا تشخيص درستي دهيد و تصميم قطعي تان را بگيريد. به عنوان مثال اگر شما يک شخص شب زنده دار هستيد بهتر است که در فکر باز کردن رستوراني که صبحانه سرو مي کند نباشيد زيرا بايد صبح هاي بسيار زود از خواب برخيزيد. در اين صورت شما صبحها بسيار عبوس خواهيد بود و از اين که هر روز سر کار برويد متنفر خواهيد شد. صنعت رستوران داري کار بسيار دشواري است حتي اگر عاشق کارتان باشيد؛ کارتان را با اتخاذ تصميمات نادرست و شناختهاي اشتباه از خودتان سخت تر نکنيد. واقع بين باشيد.

  •  

    هدف اصلي شما از راه اندازي مکاني که خدمات غذايي ارائه مي دهد چيست؟

     

  • شخصيت شما چگونه است؟ آيا شما شخص سحرخيزي هستيد يا شب زنده دار؟

  • آيا اعضاي خانواده تان از تصميم شما حمايت مي کنند و آيا آمادگي انجام اين فداکاري را دارند که زمانشان را براي شما صرف کنند؟

  • چه تجربه هاي مديريتي داريد؟

  • چگونه بر روي کارهايتان سرمايه گذاري مي کنيد؟

  • اهدافتان را يکپارچه کنيد. اگر شما در پي مکاني هستيد که جزئي از کار يکپارچه تان باشد، از همان روش مشابه براي تجزيه و تحليل شخصيت خودتان” و اهداف سازمانتان استفاده کنيد.

  • چه نوع غذاهايي سرو مي کنيم؟

  • مشتري هاي ما از چه قشري هستند؟

  • تا چه حد مي خواهيم محدوده ي کاري خود را گسترش دهيم؟

  • آيا مي خواهيم اهداف تجاري خود را گسترش دهيم؟

مقدار سرمايه گذاري براي راه اندازي فست فود چقدر است ؟

 

ارابه را جلوتر از اسب نگذاريد. پيش از آنکه غرق يافتن موقعيت مکاني خوب براي رستوران تان شويد، يک برآورد دقيق و درست از شرايط مالي خودتان داشته باشيد و مطمئن شويد که آيا مي توانيد هزينه ها را تقبل کنيد يا خير. اين مسئله ي مهمي است، زيرا چنانچه شما تنها مالک آنجا باشيد، هنگامي که وارد عرصدي داد و ستد شديد، اين شرايط مالي شماست که حرف اول و آخر را مي زند.

 

 

 

 

 

 

از خودتان اين سئوال هاي اوليه را بپرسيد:

  • وضعيت اعتباري شما چگونه است؟ براي اينکه از سابق اعتباري خود مطلع شويد، بايد از بانکهايي که در آنها حساب داريد، کمک بگيريد.

  • چه مقدار از پول تان را براي شروع کار رستوران مي توانيد سرمايه گذاري کنيد؟ اگر شما در فکر سرمايه گذاري هستيد به احتمال زياد متوجه ايد که مي توانيد بر روي بخشي از رستوران تان سرمايه گذاري کنيد و يا شخصأ مکان را به طور کلي خريداري نمائيد. ولي آيا مي توانيد پرداخت ماهيانه ي اقساط را تقبل کنيد؟

طرز فکر و عقايد شخصي شما براي راه اندازي فست فود چگونه است ؟

 

اگر شما عضو يک سازمان در حال توسعه هستيد، مي توانيد عقايد و ايده هايتان را به اين سازمان بفروشيد. حتي اگر به صورت انفرادي کار مي کنيد لازم است قبل از اينکه عقايدتا را درباره ي فست فود و رستوران  مطرح کنيد در پي يافتن مکان مناسبي باشيد. پيش از هر چيز موارد زير را مطالعه کنيد:

  • در مورد علايقتان فکر کنيد. اگر مي خواهيد يک فست فود راه اندازي کنيد، واقعا بايد از کاري که انجام مي دهيد لذت ببريد چرا که اين يک شغل 24 ساعته و همه روزه (24 ساعت در روز و 7 روز در هفته است. به عنوان مثال آيا شما به سبک خاصي از آشپزي علاقه داريد؟ چنانچه عاشق غذاهاي فرانسوي باشيد، به طور حتم اداره ي يک فروشگاه ساندويچي شما را خوشحال نخواهد کرد. آيا عاشق درست کردن دسر هستيد؟

  • آيا عقايد و افکار شما قابل فروش هستند؟ البته اين علايق شماست که بايد بر روي طرز فکرتان براي گرفتن تصميم نهايي تأثير بگذارد، ولي فراموش نکنيد طرز فکرتان هر چه باشد، هدف شما اين است که آن را به عموم مردم بفروشيد. اين مسئله را در نظر داشته باشيد که چه شما به فکر مشتري ها باشيد و چه نباشيد در نهايت مشتري ها بايد از محصول يا سرويسي که از رستورانتان مي گيرند راضي باشند اگر علاقه مندي وجود نداشته باشد، فروشي هم وجود نخواهد داشت. اگر فروشي وجود نداشته باشد، سودي هم وجود نخواهد داشت!

  • يک توازن بين قابليت فروش و علايق تان ايجاد کنيد. اين دو فاکتور را هميشه به ياد داشته باشيد. چرا که به شما اين امکان را مي دهند تا به ايده هاي جديدي که منجر به رضايت مندي بيشتر شما از مکان جديدتان مي شوند دست يابيد.

استاندارد ها و هدف خود از راه اندازي فست فود و فود کورت را مشخص کنيد ؟

  • استانداردهاي شغلي خودتان را ارتقاء دهيد. اگر هنوز راجع به عقايد و ديدگاههايتان نامطمئن هستيد، يک راه ديگر انتخاب کنيد. استاندارد شغلي تان را ارتقا دهيد؛ اين کار واقعا به تصميم گيري شما کمک مي کند. استاندارد شغلي بايد بگويد که ارزش ها و اهداف شرکتتان چه چيزهايي هستند، مشتري هاي شما چه کساني مي باشند، مقاصد اقتصادي شما کدامها هستند، اهداف شما چيست، قصد عرضه ي چه محصولاتي را داريد و فروشگاه شما چه نوع فروشگاهي است به نظور ارتقاء استاندارد شغلي تان يک برگه ي کاغذ برداريد، تيترهايي که در زير آمده را روي آن بنويسيد و سپس جلوي هر تيتر را پر کنيد:

  • اهداف

  • باورها

  • ارزشها

  • محصولات و مشتري ها

  • بازار خريد و فروش

  • از اين اطلاعات استفاده کنيد تا بتوانيد افکارتان را سازمان دهي نمائيد. ممکن است هدف شما اين باشد که روزانه 15 درصد سود کسب کنيد” يا “يک رستوران سطح بالا که صبحانه سرو مي کند تأسيس نمائيد. شايد اعتقاد شما اين باشد که يک غذاي با کيفيت و با قيمت مناسب تهيه کنيد. ممکن است مشتريهاي شما زوج هاي جواني باشند که فرزند ندارند و درآمد کافي دارند. ممکن است مغازهي شما در مرکز شهر باشد و يا در يک روستا”. لازم نيست که استاندارد شغلي شما تا اين حد داراي جزئيات باشد؛ تصميمات ساده مي توانند کمک کنند تا بر روي مسير اصلي تان تمرکز نمائيد و ايدههايي که براي رستوران تان در ذهنتان داريد به نحوي سامان دهي کنيد.

نحوه ي تشخيص پتانسيل بازار کاري – نگاهي به رقباي خود داشته باشيد

 

زماني که تصميم خود را در مورد يک مسئله خاص گرفتيد. زمان آن رسيده است که پتانسيل رستوران و بازار کاري خود را ارزيابي نمائيد. از خودتان اين سئوال را بپرسيد که آيا رستوران شما در يک محيط شهري شلوغ و بزرگ موفق تر است يا در يک شهرستان روستايي کوچک؟ در صورتي کارايي بهتري دارد که اکثر مشتريها مجرد باشند يا خانواده؟ کدام دسته از مشتري ها محصولات شما را بيشتر خريداري خواهند کرد؟ روزانه بايد چه تعداد مشتري داشته باشيد تا بتوانيد به اهداف سوددهي خود نزديک شويد؟

 

براي اين که مطمئن شويد ايده هاي شما پتانسيل بازاريابي دارند يا خير، لازم است اطلاعات و آگاهي خوبي نسبت به صنعت رستوران داري داشته باشيد. به موارد زير توجه کنيد:

 

  • انجمن صنف رستوران داران، يک انجمن راهنماي تجاري براي صنعت رستوران داري مي باشد. افرادي که در اين انجمن مشغول به کار هستند مي توانند اطلاعات زيادي مانند سطح دستمزد و درآمد و نيز بازديدهاي عملياتي به شما ارائه دهند.

  • به وب سايت انجمن صنف رستوران داران مراجعه کنيد. حق عضويت شما بر مبناي فروش ساليانه تان و مکاني که در آن مستقر هستيد تعيين مي شد. همچنين انجمن داراي بخش هاي منطقه اي است که به احتمال زياد از ملحق شدن به آنها لذت خواهيد برد.

  •  

    مجله ي اينترنتي مربوط به رستوران داري را مطالعه کنيد.

     

  • عضو مجله هاي صنايع شغلي شويد. چنين نشريات حاوي اطلاعات زيادي دربارهي صنايع مي باشند و مي توانند در مورد مفاهيم و فناوري هاي جديدي که بوجود مي آيند اطلاعات مفيدي به شما ارائه دهند که در ميان آنها حتي اطلاعاتي راجع به جايگاه قرار دادن ماشين ظرفشويي وجود دارد.

  • شما به طور قطع نياز داريد که رقبايتان را بشناسيد. ببينيد چه موسسه هاي ديگري در بازار اطراف شما مشغول به فعاليت هستند. کدام يک از آنها هم صنف شما هستند و زمينه ي شغل شان مشابه به شما مي باشد؟ سعي کنيد متوجه شويد که آنها چه محصولاتي را با چه قيمتي به فروش مي رسانند .

 

  • يک مشتري مرموز ” بشويد. يکي از راههاي آسان و در عين حال مفرح براي شناسايي رقبا اين است که تبديل به يک مشتري مرموز بشويد. به مغازه ي رقبايتان برويد و از غذاهاي آنها بخوريد. حتي ممکن است بسياري از آنها ليست هاي غذايي داشته باشند که بتوانيد آنها را با خود به بيرون بياوريد. به قيمت ها و سرويس ها توجه کنيد. غذا چگونه است؟ بشقاب پذيرائي به چه شکلي است؟ آيا آنها خدمات خاصي ارائه مي دهند؟ تعداد صندليها و ظرفيت آنجا چه مقدار است؟ حال و هواي آنجا چگونه است؟ رستورانشان تا چه حد شلوغ است؟ چه بازه ي زماني شلوغ تر از ساير مواقع مي باشد؟

 

 

مشاوره راه اندازي فست فود و فود کورت

 

تا اينجا متوجه شديم که راه اندازي فست فود با چالش ها بسياري روبرو است . به هر حال سود بالا در راه اندازي فست فود ، مشکلاتي نيز خواهد داشت . همان طور که خوانديد تمام برند هاي بزرگ فست فود با مشکلاتي روبرو بوده اند . پس اصلا نااميد نشويد و از همين الان با مشاوره با بهترين شرکت راه انداز فست فود به فکر راه اندازي فست فود ويژه و متفاوت باشيد .

 

فراموش نکنيد گروه راه اندازي فست فود ست با راه اندزي فست فود هاي متفاوت در تمام شهر هاي ايران رزومه عالي دارد . پس حتما قبل از شروع به کار حتما با ما تماس بگيريد .

 

 



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 تير 1398 | نظرات ()